The Lion King (ulvlek)

Jag kommer inte ha tid ikväll även om jag hinner in en stund mellan stall och andra aktiviteter så jag tänker lägga min röst nu för att om möjligt se vad som händer.

Jag har ju svårt att se att Bsf och Mirtai sitter i lyan ihop enligt röstningsmönster. Någon av dem borde därför rimligtvis vara ulv och eftersom Bsf har visat en hel del engagemang och verkat leta onda så faller min röst åt andra hållet så får vi se hur det utvecklar sig.

LenaH röstar på Mirtai

På vilket sätt har jag inte letat ulvar?

Jag instämmer i att det här bara blir mer frustrerande, varje gång jag tycker att jag har fått ihop mitt pussel så dyker det upp ett nytt samband som gör att inget känns rätt längre :(

Och inte har jag tid att göra någon grundlig genomgång idag heller :cautious:

Jag har haft Mirtai, FiaM och Blacksmithfarm som potentiella ulvar sedan igår. Mest säker har jag varit på att antingen Blacksmithfarm eller FiaM är ulv (men bara en av dem), och då har jag haft Bsf som mest trolig. Men jag känner mig mer osäker på vilken av Fia och Bsf som skulle vara ulv än att Mirtai är ulv (hängde ni med på den? :p). Så då har jag alltså haft Mirtai och Bsf som mest troliga ulvar. Men sen kommer LenaH med påpekandet att Mirtai och Bsf inte borde vara i lyan tillsammans, och när jag tittar på den röstningen så håller jag med om att det känns osannolikt.

Nähä, då har vi FiaM och Mirtai kvar då. FiaM som jag hållt åt det goda hållet fram tills igår. Håller dock med vem som nu drog upp det att något i agerandet i den röstningen när hon var nära att åka ut inte stämde. Varför inte satsa på att rädda sig själv, om man vet att man är god? Om det nu inte var ett drag från lyan att offra FiaM för att få Lobelia godförklarad, men som slog tillbaka och fick motsatt effekt när Lobelia åkte ut. Men FiaMs förklaring, att hon var rädd att förlora en viktigare roll, är också rimlig, jag har ju själv funderat på hur man ska agera i en sådan situation.

Och sedan till råga på allt börjar LenaH nysta i just den röstningen, och vad som hänt bakom kulisserna för att få ut Lobelia. Hon pratar om att någon inte följt "mönstret", vilket jag då tolkar som att spöket och spökväckaren "borde" ha röstat samma och att BM "borde" lägga sin extraröst på samma som sin öppna röst.
Nu har jag ju bara spelat en lek innan, men då var jag både tvilling (som jag antar är liknade även om spökets röst är dold) och kunde lägga extraröst, och jag kunde mycket väl ha röstat olika med mina två röster och jag röstade inte samma som tvillingen alla gånger heller.

Jag vet inte riktigt vad jag skulle få ut av att gräva i eventuella dolda röster och var de kommit ifrån? För att bli mer säker på hur de goda rollerna är fördelade?

Så nu är frågan om jag ska fortsätta väga Mirtai, FiaM och Bsf mot varandra och vem som är mest trolig och i vilken kombination (för jag antar fortfarande att det är två ulvar till kvar...), eller om jag ska släppa allt och på allvar börja överväga om det är LenaH och/eller bollen__ som är de största lurendrejarna :nailbiting:

13.59 LenaH röstar på Lilltess
20:09 FiaM röstar på Lilltess

20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

2. LenaH röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian
10. FiaM röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian

Det här slår mig som misstänkt. LenaH och FiaM har identisk röststatistik och FiaM röstar alltid efter LenaH. Dessutom med ganska svaga motiveringar, jag har gått tillbaka och kollat. Det skulle kunna betyda att dom är tvillingar, men det som talar emot att FiaM är tvilling är det här, som jag redan lyft upp tidigare:

Jag kan inte tänka mig att tvillingarna skulle hinta om det redan i den obligatoriska frågan. Dom har ingenting att vinna på det. Men en ulv skulle mycket väl kunna försöka hinta om att den är tvilling för att skapa förvirring. Jag tror att det kan vara så att FiaM fortsätter leka tvilling genom att helt enkelt följa Lenas röster.

Jag ville igår ha FiaM åt den goda sidan, baserat på att Lobelia röstade på henne i ett avgörande läge. Men jag tror att Lobelia försökte skapa ett alibi åt sig själv. Eller åt FiaM, men inge kunde ju veta att det skulle sluta som det gjorde.

Jag kanske är helt av banan här, men jag tycker att det här ser misstänkt ut. Det får bära eller brista.

Inser att det ser skumt ut, enda gången jag medvetet röstade samma som en annan deltagare var dag 2, jag hade då Mirtai och Blacksmithfarm som mina huvudmisstänkta och avvaktade för att se om någon annan skulle rösta på en av dem. LenaH gjorde det och därför följde jag henne. Jag hoppades då även att det skulle öka mina chanser att stanna kvar, vågade inte rösta på någon av de som redan hade två röster då jag inte var säker på att de var onda.

Tillbaka igen.

Mina spontana funderingar såhär långt:

Klara påpekar att FiaM har följt LenaHs röstning identiskt.
FiaM förklarar sin röst på mig med att hon ville rösta på en som hon tyckte var misstänkt, men ville vänta och se vem av de två som ev fick fler röster av andra först.
Det skaver. Dels 1. Om man tycker något är misstänkt - varför bryr man sig om att inte lägga en första röst? Har man en teori som håller så spelar det väl ingen roll? Var hon rädd att jag faktiskt skulle bli lynchad, och att det skulle visa sig att jag var god - var det därför hon inte ville sitta där med förstarösten? Och 2. Varför inte rädda sig själv?? Jag förstår inte det faktiskt.

Jag har också kollat på FiaMs röster och när Klara visade sig vara tvilling så känner jag mig rätt lurad av FiaM. Jag trodde (naivt kanske) att FiaM var tvilling med LenaH pga hur rösterna lagts men nu kan det ju inte vara så eftersom Klara var ena tvillingen. Jag tycker att detta skaver en hel del. Precis som Klara lyfter så känns det som ett försök att leka tvilling genom att följa LenaHs röstningar och då undrar jag varför man som god skulle leka en annan roll än man har? Det borde inte vara ett drag man gör som god. Så detta för henne högt på min misstankelista.
Där har jag också Gabby_Ossi som jag röstat på två gånger, och det var ju bla. pga röständringen till Snurrfian men, idag kan jag inte påstå att jag hittat något som skaver mer så det kanske bara är en god som ändrade sig för att samla rösterna? Jag har ingen aning och det gör att hon ändå får ligga kvar där tillsammans med Blacksmithfarm och Mirtai. Att G_O röstade på Blacksmitfarm innan hon ändrade till Snurris funderar jag också på - kan det vara en röst på en lyakompis och när hon sedan såg att Snurrfian fick många röster så ändrade hon dit så att inte Bsf skulle granskas lika mkt? Eller är hon god och faktiskt prickat in 2 onda och väljer Snurris för att rösten gjorde mer nytta där? Många frågor inga svar.
Mirtai misstänker jag också mest pga att jag tycker att det inte är något som sticker ut och det är just det som gör att jag tänker att hon kanske smyger med lite.
Det kan inte sitta så många i lyan som jag har misstänkta, frågan är bara vilka de är..

Idag är FiaM mest misstänkt för mig och eftersom jag skall iväg och bara ha opålitlig mobil tillhands väljer jag att lägga min röst nu.

bollen__ röstar på FiaM

Här känns det som Mirtai röstar på FiaM bara för att jag redan lagt min röst där (??). Och det skaver lite tycker jag faktiskt.

Mirtai skrev:
Jag citerar mitt inlägg från igår där jag svarade FiaM på samma fråga som du ställer.

Jag misstänker inte bara dig utan håller även ögonen på bla Blacksmithfarm. Men jag kan j u inte rösta på er bägge utan var tvungen att välja en. Och eftersom jag upplevde B som mer aktiv idag föll min röst på dig.

Det här känns som en ganska lätt/tunn motivering till röst. Vet inte om det säger mycket om hennes roll, men...

Jag började också misstänka Snurrfian lite nu, som sagt ser röststatistiken inte så bra ut och Sedna kanske hade en poäng? Samtidigt håller jag med Blacksmithfarm angående att det känns osannolikt att lyan skulle spela såpass högt med först två röster på Mammas och sedan käka henne. Men samtidigt kan de såklart också tänka att vi borde dra den slutsatsen och få motsatt effekt :banghead:

Sedan har vi då FiaM, vad betyder det att Lobelia lade rösten på just henne av de tre som hade två röster? Betyder det att Fia troligtvis är god och någon av de andra onda? Eller försökte de offra en medlem för att ge den andra alibi?

Klara som jag hade som mest misstänkt och röstade på igår lade första rösten på Lobelia som åkte ut och visade sig vara hyena. För riskfyllt för en lyamedlem eller ett smart drag för att ge sig själv en bättre position?

Cirkus har precis innan detta skrivit sin scar-teoiri. Missade Gabby det?
Och dessutom, ytterligare en felskrivning av vi i samband med lyan!? Har Gabby gjort samma misstag som sin kollega här??

Jag har inte påstått att du inte har?

Men föralldel, vem tycker du är mest misstänkt?

Tja, tycker jag har skrivit flera gånger vilka jag misstänkt ;)

G_O tycker jag är misstänkt baserat på hennes röständring

Sedan har jag misstänkt BSF och FiaM sedan start. Dock svängde jag om FiaM och höll henne som troligt god och BSF som ond men nu vete tusan. Jag var också ganska säker på att FiaM var tvilling med LenaH och att Klara var borgmästare. Nu var det ju inte så och det gör att jag landar i att antingen LenaH eller FiaM måste vara ond. Ska kolla det som lades upp om de synkade rösterna men om jag inte kommer ihåg fel är det väl FiaM som följd LenaH? Kanske så att det är ett sätt att låtsas vara tvilli?

Det här känns som en ganska lätt/tunn motivering till röst. Vet inte om det säger mycket om hennes roll, men...
Om du tycker det är en tunn teori hoppas jag att du misstänker LenaH på samma grunder eftersom det var just den motiveringen hon använde i sin röst på mig...

Jag kommer inte ha tid ikväll även om jag hinner in en stund mellan stall och andra aktiviteter så jag tänker lägga min röst nu för att om möjligt se vad som händer.

Jag har ju svårt att se att Bsf och Mirtai sitter i lyan ihop enligt röstningsmönster. Någon av dem borde därför rimligtvis vara ulv och eftersom Bsf har visat en hel del engagemang och verkat leta onda så faller min röst åt andra hållet så får vi se hur det utvecklar sig.

LenaH röstar på Mirtai

Cirkus har precis innan detta skrivit sin scar-teoiri. Missade Gabby det?
Och dessutom, ytterligare en felskrivning av vi i samband med lyan!? Har Gabby gjort samma misstag som sin kollega här??
Fortsätter på Gabby-temat ovan.
gabby skriver det inlägg som jag citerade, utan att nämna cirkus scar-teori. Inlägget efter det röstar hon på mig - fortfarande utan att nämna scarteorin.
Senare ändrar hon så sin röst för att hon "kom på samma tanke som cirkus" (fritt citerat)

Det är egentligen inte röständring i sig jag reagerar på, snarare sättet. Men det kan berott på tidsbrist, så det är ju svårt.

Om du tycker det är en tunn teori hoppas jag att du misstänker LenaH på samma grunder eftersom det var just den motiveringen hon använde i sin röst på mig...
Självklart så är det lika för alla. Har insett att jag behöver granska i princip alla närmare, så det kommer jag också att göra. Men det tar tid.

Jag har också kollat på FiaMs röster och när Klara visade sig vara tvilling så känner jag mig rätt lurad av FiaM. Jag trodde (naivt kanske) att FiaM var tvilling med LenaH pga hur rösterna lagts men nu kan det ju inte vara så eftersom Klara var ena tvillingen. Jag tycker att detta skaver en hel del. Precis som Klara lyfter så känns det som ett försök att leka tvilling genom att följa LenaHs röstningar och då undrar jag varför man som god skulle leka en annan roll än man har? Det borde inte vara ett drag man gör som god. Så detta för henne högt på min misstankelista.
Där har jag också Gabby_Ossi som jag röstat på två gånger, och det var ju bla. pga röständringen till Snurrfian men, idag kan jag inte påstå att jag hittat något som skaver mer så det kanske bara är en god som ändrade sig för att samla rösterna? Jag har ingen aning och det gör att hon ändå får ligga kvar där tillsammans med Blacksmithfarm och Mirtai. Att G_O röstade på Blacksmitfarm innan hon ändrade till Snurris funderar jag också på - kan det vara en röst på en lyakompis och när hon sedan såg att Snurrfian fick många röster så ändrade hon dit så att inte Bsf skulle granskas lika mkt? Eller är hon god och faktiskt prickat in 2 onda och väljer Snurris för att rösten gjorde mer nytta där? Många frågor inga svar.
Mirtai misstänker jag också mest pga att jag tycker att det inte är något som sticker ut och det är just det som gör att jag tänker att hon kanske smyger med lite.
Det kan inte sitta så många i lyan som jag har misstänkta, frågan är bara vilka de är..

Idag är FiaM mest misstänkt för mig och eftersom jag skall iväg och bara ha opålitlig mobil tillhands väljer jag att lägga min röst nu.

bollen__ röstar på FiaM
Hade jag varit tvilling tillsammans med LenaH hade jag haft koll på vilka hon valde att rösta på. Dessutom hade jag varit mer villig att offra både Klara och Lobelia eftersom jag anser att i den här leken där tvillingarnas förmåga att kommunicera med varandra är det viktigaste den goda sidan hade kvar. Spionen var i och för sig också viktig då den rollen förhoppningsvis fått fram vem som är Simba om hyenorna försökte käka den personen, men i valet mellan tvilling och spion hade jag valt att rädda tvillingen.

Här syftar jag endast på dag två, vilket är den enda dag som jag medvetet röstat på samma som LenaH.

[...] Spionen var i och för sig också viktig då den rollen förhoppningsvis fått fram vem som är Simba om hyenorna försökte käka den personen, men i valet mellan tvilling och spion hade jag valt att rädda tvillingen.

Här syftar jag endast på dag två, vilket är den enda dag som jag medvetet röstat på samma som LenaH.

Det hade vi väl insett i tråden också i så fall:confused: Om hyenorna misslyckas med käk så lär de ha försökt käka simba - eller?

Ber om ursäkt att jag inte kunde svara tidigare, mobilen är omöjlig att svara med ibland.

Om jag har förstått reglerna rätt (@Asko) så var Scars enda chans att komma in i lyan att bli käkad och då byter man en ond mot en ond vilket kanske inte är optimalt för lyan.
Korrekt, iallafall för att komma in i lyans PM-diskussioner.

@Asko! Kan BM i den här leken inte stoppa en lynch? Jag vet att det inte står att den kan i rollistan men den brukar kunna så jag vill bara klargöra. :)
Allt som BM kan göra i den här leken står i rollbeskrivningen - varken mer eller mindre :)

Nä, nu behöver jag lite statistik att utgå från.

Dag 1
13:14 Mammas röstar på cirkus
13:59 LenaH röstar på Lilltess
14:13 Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas
17:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Lynchas: Lilltess - Sarabi
Käkas: Mammas - Nala

Dag 2
14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 bollen_ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar på Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm
21:00 Lobelia röstar på FiaM

Lynchas: Lobelia - Hyena
Käkas: Sedna - Rafiki

Dag 3
11:33 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
14:48 Blacksmithfarm röstar på LenaH
19:17 cirkus röstar på Snurrfian
19:48 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
19:54 Snurrfian röstar på cirkus
20:20 Klara röstar på Snurrfian
20:28 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:29 Mirtai röstar på Snurrfian
20:37 Koppen röstar på LenaH
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

Lynchas: Snurrfian - Scar
Käkas: cirkus - Zazu

Dag 4
12:22 LenaH röstar på Koppen
12:25 Blacksmithfarm röstar på Koppen
18:03 Klara röstar på Koppen
18:06 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:13 FiaM röstar på Koppen
18:50 Gabby_Ossi röstar på Koppen
19:51 bollen_ röstar på Koppen
20:12 Mirtai röstar på Koppen

Lynchas: Koppen - Banzai
Käkas: Klara - Timon

Dag 5
14:52 LenaH röstar på Mirtai
17:11 bollen_ röatar på FiaM

Tror att det blev rätt nu.

LenaH's teori idag är ju svag. Men det var hon som var först ut med att lägga sin röst på Koppen igår... Det talar ändå till hennes fördel, tror jag.

Fortsätter med mer statistik:

Blacksmithfarm: Lilltess - FiaM - LenaH - Koppen
bollen_: Gabby_Ossi - Lobelia - Gabby_Ossi - Koppen
FiaM: Lilltess - Blacksmithfarm - Snurrfian - Koppen
Gabby_Ossi: Mirtai - Klara - BSF/Snurrfian - Koppen
LenaH: Lilltess - Blacksmithfarm - Snurrfian - Koppen
Mirtai: Gabby_Ossi - FiaM - Snurrfian - Koppen

Rent spontant när jag tittar på statistiken så funderar jag på om Gabby_Ossi och FiaM är hyenor tillsammans? Det skulle ge bollen_ 100% rätt i sina röster, och Mirtai 75%
Men om Mirtai vore ond så får GO samma siffra... (75%)
Men det går ju inte bygga teorier på sådant känns det som...

Jag tror jag blir galen snart! Varenda tanke jag kommer på motbevisar jag själv i nästa sekund, känns det som...
:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Jag har just nu 3 på min lista över misstänkta

1. FiaM Jag tror att hon försöker spela tvilling men egentligen är ond enligt mitt inlägg ovan. Dessutom tycker jag hennes röst på Lilltess skaver fortfarande, mer än BSF:s röst gör.

2. Gabby_Ossi Jag tycker hennes hämndröst på mig dag 1 och hennes märkliga röständring gör henne misstänkt.

3. BSF Har jag hållit misstänkt sedan dag 1 då hon la en röst på Lilltess. Den som Koppen röstade på i sin sista lynch. Det kan antingen betyda att Koppen vill försöka få oss att tro att BSF är god genom att rösta på henne. Å andra sidan kan det ju lika gärna vara en röst på en ulvkollega och ett försök att godförklara henne :banghead:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar