Jag instämmer i att det här bara blir mer frustrerande, varje gång jag tycker att jag har fått ihop mitt pussel så dyker det upp ett nytt samband som gör att inget känns rätt längre
Och inte har jag tid att göra någon grundlig genomgång idag heller
Jag har haft Mirtai, FiaM och Blacksmithfarm som potentiella ulvar sedan igår. Mest säker har jag varit på att antingen Blacksmithfarm eller FiaM är ulv (men bara en av dem), och då har jag haft Bsf som mest trolig. Men jag känner mig mer osäker på vilken av Fia och Bsf som skulle vara ulv än att Mirtai är ulv (hängde ni med på den?
). Så då har jag alltså haft Mirtai och Bsf som mest troliga ulvar. Men sen kommer LenaH med påpekandet att Mirtai och Bsf inte borde vara i lyan tillsammans, och när jag tittar på den röstningen så håller jag med om att det känns osannolikt.
Nähä, då har vi FiaM och Mirtai kvar då. FiaM som jag hållt åt det goda hållet fram tills igår. Håller dock med vem som nu drog upp det att något i agerandet i den röstningen när hon var nära att åka ut inte stämde. Varför inte satsa på att rädda sig själv, om man vet att man är god? Om det nu inte var ett drag från lyan att offra FiaM för att få Lobelia godförklarad, men som slog tillbaka och fick motsatt effekt när Lobelia åkte ut. Men FiaMs förklaring, att hon var rädd att förlora en viktigare roll, är också rimlig, jag har ju själv funderat på hur man ska agera i en sådan situation.
Och sedan till råga på allt börjar LenaH nysta i just den röstningen, och vad som hänt bakom kulisserna för att få ut Lobelia. Hon pratar om att någon inte följt "mönstret", vilket jag då tolkar som att spöket och spökväckaren "borde" ha röstat samma och att BM "borde" lägga sin extraröst på samma som sin öppna röst.
Nu har jag ju bara spelat en lek innan, men då var jag både tvilling (som jag antar är liknade även om spökets röst är dold) och kunde lägga extraröst, och jag kunde mycket väl ha röstat olika med mina två röster och jag röstade inte samma som tvillingen alla gånger heller.
Jag vet inte riktigt vad jag skulle få ut av att gräva i eventuella dolda röster och var de kommit ifrån? För att bli mer säker på hur de goda rollerna är fördelade?
Så nu är frågan om jag ska fortsätta väga Mirtai, FiaM och Bsf mot varandra och vem som är mest trolig och i vilken kombination (för jag antar fortfarande att det är två ulvar till kvar...), eller om jag ska släppa allt och på allvar börja överväga om det är LenaH och/eller bollen__ som är de största lurendrejarna