The Lion King (ulvlek)

Bollen_ känns i dagsläget som en hyfsat säker god. Det baserar jag till stor del på hennes röst på Lobelia. Det fanns liksom ingen anledning för en ond Bollen att rösta på lobelia i det läget när lynchen stod och vägde.

LenaH är godförklarad av de flesta baserat på Cirkus teori om Lobelia/Snurrfian i lynch 1. Någon (hinner inte gå tillbaka och kolla vem) skrev att det faktiskt kunde vara så att LenaH också är ond men att Snurrfian valde att följa Lobelia ändå för att få in den där hinten om gamla traditioner. Det är såklart möjligt men jag tror inte det. Dessutom måste jag våga ha någon åt det goda hållet eftersom jag annars kommer blir knäpp ;)

Alltså, jag kan fortfarande ändra min röst för att samla de goda rösterna men isf lutar det åt @Gabby_Ossi för min del.
Om nån timme däremot är jag körd får då är det lurförbud.

Alltså, jag kan fortfarande ändra min röst för att samla de goda rösterna men isf lutar det åt @Gabby_Ossi för min del.
Om nån timme däremot är jag körd får då är det lurförbud.

Min röst står och väger mellan FiaM och Gabby... Hoppades kunna kolla lite hur ni övriga röstar just för att hålla ihop det men jag ska till stallet om 30 minuter så måste bestämma mig innan dess och hoppas det blir rätt :arghh:

Gabby_Ossi röstar på Mirtai

För jag håller mig ändå vid min teori att LenaH och bollen__ är goda pga tidigare nämna anledningar.

Och då känns Mirtai som den av de kvarvarande som åtminstone borde vara ulv. De andra två tycker jag båda har varit mer aktiva ulvletare. Det finns inget i Mirtais röststistik som placerar henne mer åt det goda hållet. I och för sig hittar jag inte så mycket på henne som placerar henne åt det onda hållet heller, men det gjorde jag inte i förra leken heller trots att jag visste att hon var siad ond. Jag tycker mycket i hennes spel påminner om förra leken, det behöver ju inte betyda att hon säkert är ond, det kan ju bara vara så att hon spelar väldigt likt som både god och ond. Men sammantaget med resten gör det ändå att det är troligt att hon kan vara ond nu också.
Jag misstänkte dessutom henne redan i DL1 pga hennes "oskyldiga" svar på obligatoriska frågan, och även t.ex. Snurrfians sätt att referera till henne i sitt teori-inlägg (alltså ganska undanglidande) slog mig som något misstänkt.

Nu är det stallet som gäller. Jag röstar på FiaM eftersom jag har henne tillsammans med Gabby som trolig ond. Bollen (som jag tror är god) röstar på henne och jag ser det som viktigt att hålla ihop rösterna från oss goda på slutet!

Mirtai röstar på FiaM

Jag tror att bollen_ och LenaH är goda och att de onda finns bland övriga tre.
Men jag blir inte klok på vem just nu, hade hoppats på att bollen_ och Lenas röster skulle vara på samma, men så är det ju inte...

13.59 LenaH röstar på Lilltess
20:09 FiaM röstar på Lilltess

20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

2. LenaH röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian
10. FiaM röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian

Det här slår mig som misstänkt. LenaH och FiaM har identisk röststatistik och FiaM röstar alltid efter LenaH. Dessutom med ganska svaga motiveringar, jag har gått tillbaka och kollat. Det skulle kunna betyda att dom är tvillingar, men det som talar emot att FiaM är tvilling är det här, som jag redan lyft upp tidigare:

Jag kan inte tänka mig att tvillingarna skulle hinta om det redan i den obligatoriska frågan. Dom har ingenting att vinna på det. Men en ulv skulle mycket väl kunna försöka hinta om att den är tvilling för att skapa förvirring. Jag tror att det kan vara så att FiaM fortsätter leka tvilling genom att helt enkelt följa Lenas röster.

Jag ville igår ha FiaM åt den goda sidan, baserat på att Lobelia röstade på henne i ett avgörande läge. Men jag tror att Lobelia försökte skapa ett alibi åt sig själv. Eller åt FiaM, men inge kunde ju veta att det skulle sluta som det gjorde.

Jag kanske är helt av banan här, men jag tycker att det här ser misstänkt ut. Det får bära eller brista.

Ja. Alla goda som är kvar behövs. Varför vill du då inte rädda dig själv till varje pris om du är god? Du vet din roll, men inte någon annans. Jag ska utveckla det här resonemanget lite mer när jag kommer hem. Är på väg till stallet nu och har alltid svårt att skriva utförligt på mobilen. Vill bara få ner tanken så jag inte glömmer den.

Nu ska jag försöka spinna vidare på det här.

Börjar med att lägga in röstlistan för den aktuella dagen.

Röstlista DL2

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar På Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

21:00 Lobelia röstar på FiaM

När du lägger din röst på Blackmithfarm låg det två röster på dig, två på mig och två på Lobelia. En på cirkus, en på Sedna, en på Snurrfian och en på BSF. Det logiska vore ju att du la din röst på antingen mig eller Lobelia så att vi hamnade på tre rösterför att rädda dig själv. Du säger att du ville göra det, men inte till vilket pris som helst eftersom du inte ville rösta ut en god istället för dig själv (min tolkning).Du valde mellan att rösta på BSF eller Mirtai eftersom det var dom du tyckte var misstänkta.

Ok att man vill rösta på någon man misstänker, men som du själv säger, alla goda är värda att rädda. Är du god, säger du ju emot dig själv när du inte gör allt för att rädda dig själv. Nej tyvärr, jag tror att du var beredd att offra dig själv för att ge Lobelia ett alibi. Att det sedan slog tillbaka och blev tvärt om, det tror jag ingen räknade med. Men det funkade ju åt det hållet också.

FiaM seglar uppåt på listan. Det finns saker som jag inte tycker stämmer riktigt med henne.

Gött!

Nu gäller det bara att hitta de sista två.

Mina högst misstänkta är GO, mycket pga hennes snabba röständring igår och för att jag inte vet vart jag har henne och faktiskt Mirtai, pga hennes tveksamma motivering idag. Även FiaM av orsaker jag teoriade om förut idag.

Det gör att jag tror att Bsf är åt det goda hållet och att hennes spel helt enkelt visar på hur svårt det är att få ihop bra teorier när man inte är inne samtidigt som övriga spelare.

Jag får fundera vidare imorgon om jag överlever. Nu måste jag sova.

Nej, nu börjar det bli dags att bestämma sig. Jag tänker som så att Klara är bevisat god.
Så hennes teorier kommer inte från att försöka luras. Visst kan hon gissa fel, men det kan alla.

Jag känner att jag inte blir mycket klokare, även om Gabbys felskrivning (som jag uppmärksammade tidigare men ingen svarat/reagerat på) skaver så känns det meningslöst att lägga en röst där när Mirtai och FiaM redan har två var. Då återstår alltså de två.

Blacksmithfarm röstar på FiaM dels för att jag tror att någon av ulvarna röstade på Lilltess och för att Klara inte verkade vilja släppa taget om sina misstankar om FiaM.

Nu sätter jag min tilltro till spöket och BM om hen har sin röst kvar.

14:52 LenaH röstar på Mirtai
17:11 bollen_ röstar på FiaM
19:15 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
19:24 Mirtai röstar på FiaM
20:21 Blacksmithfarm röstar på FiaM

Är fortfarande kvar i stallet men kastar iväg en röst. Eftersom jag tidigare haft Mirtai som misstänkt on och hon är sen enda som har röster förutom mig så hamnar min röst givetvis där.
FiaM röstar på Mirtai

14:52 LenaH röstar på Mirtai
17:11 bollen_ röstar på FiaM
19:15 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
19:24 Mirtai röstar på FiaM
20:21 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:30 FiaM röstar på Mirtai

Det här känns som en ganska lätt/tunn motivering till röst. Vet inte om det säger mycket om hennes roll, men...

Cirkus har precis innan detta skrivit sin scar-teoiri. Missade Gabby det?
Och dessutom, ytterligare en felskrivning av vi i samband med lyan!? Har Gabby gjort samma misstag som sin kollega här??

Detta hade jag inte sett när jag skrev mitt röstinlägg :/ Det låter ju som felskrivning precis som du skriver och jag känner att hon blir mer misstänkt i mina ögon nu. Men jag vet inte om det ger så mycket att ändra röst till henne nu när det bara är Mirtai och FiaM som fått röster..

Uppdatering

Välkomna till sändingen av matchen mellan de goda och de onda!

"... Och där hoppar vår gäst Rafiki in med ett vrål! Helt utan rädsla utmanar han fyra hyenor utan minsta tvekan i hans ansikte. Där anföll en hyena! Men han gör en snygg volt över den och slår en hyena i huvudet med sitt fruktansvärda vapen, staven! Och där kom två andra hyenor men med ett par snygga sparkar tuppar de lätt av. Så går vi in i närbild och ser hur han använder sin stav för att kunna klå två hyenor över halsen på dem, det där kommer att kännas imorgon!
Är det klart nu? Nej, där kom en till bakom ryggen på honom! Men det är inga problem för Rafiki!"

REPRIS
tumblr_lrofzhAwq91qabyre.gif

Och så SLOW MOTION av den sista knockouten!
tumblr_mspujcZ5jT1svzeeuo1_500.gif

För allmänheten kan jag informera att den sista hyenan vaknade upp ... men inte på ett bra tag.

Mirtai var hyena (ulv)

Och vi tackar vår gäst Rafiki (@Sedna ) för inhoppet

Nu borde det väl bara vara en kvar, eller räknar jag fel? Mina nerver klarar inte mycket mer av det här!:nailbiting:

Cirkus har precis innan detta skrivit sin scar-teoiri. Missade Gabby det?
Och dessutom, ytterligare en felskrivning av vi i samband med lyan!? Har Gabby gjort samma misstag som sin kollega här??

Fortsätter på Gabby-temat ovan.
gabby skriver det inlägg som jag citerade, utan att nämna cirkus scar-teori. Inlägget efter det röstar hon på mig - fortfarande utan att nämna scarteorin.
Senare ändrar hon så sin röst för att hon "kom på samma tanke som cirkus" (fritt citerat)

Det är egentligen inte röständring i sig jag reagerar på, snarare sättet. Men det kan berott på tidsbrist, så det är ju svårt.

Självklart så är det lika för alla. Har insett att jag behöver granska i princip alla närmare, så det kommer jag också att göra. Men det tar tid.

Ja, jag hade missat cirkus inlägg på förmiddagen, det var ju bara två minuter emellan det och mitt inlägg så jag höll på och skrev medans det publicerades. Och direkt efter att jag postat insåg jag att jag var tvungen att rösta direkt också (mitt röstinlägg kom 3 min efter det andra inlägget), och sedan fick jag stänga ner, så jag hann inte läsa de inläggen som kommit upp medans jag höll på att skriva. Sedan hade jag inte lust att ruinera mig på utlandssurf så kunde inte gå in igen förrän jag kom till hotellet, men jag funderade ändå under dagen och började då tänka på möjligheten att Snurris var Scar. Och som sagt, när jag sedan fick tid att läsa ikapp och såg cirkus röstinlägg föll allt på plats! Jag hade skrivit ett något mer innehållsrikt inlägg först men när jag skulle posta så lyckades min telefon trolla bort det på något sätt :banghead: och då var det bara 5 minuter kvar tills att bussen skulle köra till restaurangen vi skulle äta på så jag var något stressad men var ju tvungen att ha med någon motivering :p

Angående att jag missade cirkus första inlägg om Snurris/Scar så kommenterade jag det redan här:

Tänkte börja med att kommentera det hon skrev om mig. Jag kan förstå att det var lite svårt att hänga med i det jag skrev eftersom jag hade sån tidsbrist, men bara för att jag håller med om att någons teori låter vettig betyder väl inte att jag inte fortfarande kan misstänka den som ulv? Och när jag tänkte en runda till på rösterna på Mammas kom jag fram till samma möjlighet som cirkus (såg nu att cirkus precis innan mig nämnde möjligheten att Snurrfian var Scar redan i förmiddags men det inlägget missade jag faktiskt då), och när sedan cirkus bidrog med ännu mer infallsvinklar vid sin röst (att det var en taktik som använts förut) var det som att det klickade till på riktigt. Så jag är glad att det stämde!

Nu gled jag visst iväg till att prata om min egen röst istället, men det jag också reagerade lite på nu med tanke på inlägget ovan var vad hon skriver om Mirtai. Känns som ett ganska typiskt sätt för en ond att förhålla sig till en annan ond? Mirtai kommer jag hålla ögonen lite extra på!

Och BSF är för den delen fortfarande misstänkt hon också.

Cirkus håller jag åt det godare håller efter att hon drog upp teorin om Snurrfian. FiaM och Klara också åt godare hållet pga röstutfallet i DL2, men är även öppen för möjligheten att det kan vara avancerat lurendrejeri :p

Övriga har jag nästan ingen uppfattning om alls.

Sedan förstår jag inte hur du kan få mitt "vi" från detta inlägget att syfta på lyan?

"Samtidigt håller jag med Blacksmithfarm angående att det känns osannolikt att lyan skulle spela såpass högt med först två röster på Mammas och sedan käka henne. Men samtidigt kan de (=lyan) såklart också tänka att vi (=de goda) borde dra den slutsatsen och få motsatt effekt (= att vi ska tro att både Lobelia och Snurrfian inte skulle kunna vara onda)"

Jag började också misstänka Snurrfian lite nu, som sagt ser röststatistiken inte så bra ut och Sedna kanske hade en poäng? Samtidigt håller jag med Blacksmithfarm angående att det känns osannolikt att lyan skulle spela såpass högt med först två röster på Mammas och sedan käka henne. Men samtidigt kan de såklart också tänka att vi borde dra den slutsatsen och få motsatt effekt :banghead:

Sedan har vi då FiaM, vad betyder det att Lobelia lade rösten på just henne av de tre som hade två röster? Betyder det att Fia troligtvis är god och någon av de andra onda? Eller försökte de offra en medlem för att ge den andra alibi?

Klara som jag hade som mest misstänkt och röstade på igår lade första rösten på Lobelia som åkte ut och visade sig vara hyena. För riskfyllt för en lyamedlem eller ett smart drag för att ge sig själv en bättre position?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17