The Lion King (ulvlek)

Men...men... jag som är så söt och oskyldig!

Hyena-Babies-animals-35440197-500-250.jpg

Go onda!!

Ja, jag hade missat cirkus inlägg på förmiddagen, det var ju bara två minuter emellan det och mitt inlägg så jag höll på och skrev medans det publicerades. Och direkt efter att jag postat insåg jag att jag var tvungen att rösta direkt också (mitt röstinlägg kom 3 min efter det andra inlägget), och sedan fick jag stänga ner, så jag hann inte läsa de inläggen som kommit upp medans jag höll på att skriva. Sedan hade jag inte lust att ruinera mig på utlandssurf så kunde inte gå in igen förrän jag kom till hotellet, men jag funderade ändå under dagen och började då tänka på möjligheten att Snurris var Scar. Och som sagt, när jag sedan fick tid att läsa ikapp och såg cirkus röstinlägg föll allt på plats! Jag hade skrivit ett något mer innehållsrikt inlägg först men när jag skulle posta så lyckades min telefon trolla bort det på något sätt :banghead: och då var det bara 5 minuter kvar tills att bussen skulle köra till restaurangen vi skulle äta på så jag var något stressad men var ju tvungen att ha med någon motivering :p

Angående att jag missade cirkus första inlägg om Snurris/Scar så kommenterade jag det redan här:

Sedan förstår jag inte hur du kan få mitt "vi" från detta inlägget att syfta på lyan?

"Samtidigt håller jag med Blacksmithfarm angående att det känns osannolikt att lyan skulle spela såpass högt med först två röster på Mammas och sedan käka henne. Men samtidigt kan de (=lyan) såklart också tänka att vi (=de goda) borde dra den slutsatsen och få motsatt effekt (= att vi ska tro att både Lobelia och Snurrfian inte skulle kunna vara onda)"

Okej, då förstår jag bättre.
Kan tyvärr inte förklara min miss med annat än att jag läst mig nästintill vindögd under dagen i jakt på hyenor.

Skönt att ha rätt ibland! :p
Det blev lite nervkittlande där ett tag...

Frågan är då var den sista hyenan gömmer sig? Jag har ju tidigare sagt att jag inte tror att Bsf och Mirtai hänger i lyan ihop och jag tror faktiskt inte att FiaM hänger där heller. Återstår isf Gabby och lite börjar jag faktiskt fundera på bollen...

Vid två tillfällen har hon inte hängt med i lyncher av onda och det stör mig en aning. Jag var en av flera som efter Lobelia-lynchen mer eller mindre godförklarade henne men det kanske var för enkelt?

Den som lever får se imorgon.

Goda roller
Mufasa - (Borgmästare)
Simba - (Välsignad)
Pumba (Tvilling + Bagare)
Lejoninnor - (Bybor) 1 st

Onda roller
Hyenor - (Ulvar) 1 st

Deltagare:
1. LenaH
2. Gabby_Ossi
3. FiaM
4. bollen__
5. Blacksmithfarm
Goda: 4 st
Onda: 1 st

Röstlista DL1
13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13 Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas
17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Röstlista DL2
14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar På Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm
21:00 Lobelia röstar på FiaM

Röstlista dag 3
11:33 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
14:48 Blacksmithfarm röstar på LenaH
19:17 Cirkus röstar på Snurrfian
19:48 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian
19:54 Snurrfian röstar på cirkus
20:20
Klara röstar på Snurrfian
20:28 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:29 Mirtai röstar på Snurrfian
20:37
Koppen röstar på LenaH
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

Röstlista dag 4
12:22 LenaH röstar på Koppen
12:25 Blacksmithfarm röstar på Koppen
18:03 Klara röstar på Koppen
18:06 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:13 FiaM röstar på Koppen
18:50 Gabby_Ossi röstar på Koppen
19:51 bollen_ röstar på Koppen
20:12 Mirtai röstar på Koppen

Röstlista dag 5
14:52 LenaH röstar på Mirtai
17:11 bollen_ röstar på FiaM
19:15 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
19:24 Mirtai röstar på FiaM
20:21 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:30 FiaM röstar på Mirtai

Edit, gjorde ett antal radbrytningar så att det skulle gå att läsa...

Blacksmithfarm: Lilltess - FiaM - LenaH - Koppen - FiaM
bollen_: Gabby_Ossi - Lobelia - Gabby_Ossi - Koppen - FiaM
FiaM: Lilltess - Blacksmithfarm - Snurrfian - Koppen - Mirtai
Gabby_Ossi: Mirtai - Klara - BSF/Snurrfian - Koppen - Mirtai
LenaH: Lilltess - Blacksmithfarm - Snurrfian - Koppen - Mirtai

Skönt att ha rätt ibland! :p
Det blev lite nervkittlande där ett tag...

Frågan är då var den sista hyenan gömmer sig? Jag har ju tidigare sagt att jag inte tror att Bsf och Mirtai hänger i lyan ihop och jag tror faktiskt inte att FiaM hänger där heller. Återstår isf Gabby och lite börjar jag faktiskt fundera på bollen...

Vid två tillfällen har hon inte hängt med i lyncher av onda och det stör mig en aning. Jag var en av flera som efter Lobelia-lynchen mer eller mindre godförklarade henne men det kanske var för enkelt?

Den som lever får se imorgon.
Ok, nu vet hyenan vem som är Simba.

Eftersom jag tror att jag vågar lita på LenaH nu, så tror jag att detta var ett ärligt sätt att lämna tankar i den händelse att hon skulle bli uppäten på nattDL. (Dessutom är det ju alltid trevligt att själv bli satt åt det goda hållet av någon man tror är god. :))
Då borde det inte vara hon som var välsignad? Eller skriver hon bara en "standardkommentar" som inte är kopplad till rollen?
Jag trodde att de skulle käka bollen_ eller LenaH inatt.

Kan det vara så att bollen är den sista hyenan och att hon försökte käka LenaH inatt? Lena var ju ganska godförklarad ändå, och om det lyckats så hade bollen kanske kunnat hålla sig över ytan ett tag till...

Har jag missat något nu?

Om vi följer scenariot - skulle bollen försökt käka Lena efter det att Lena skrivit inlägget som jag citerade? Såg hon inlägget? Försökte hon käka någon annan?

Eller är det trots allt, som jag trodde igår, Gabby eller FiaM som är den sista hyenan?:confused::confused::confused::arghh::banghead:

Jobbar natt, så jag ska sova några timmar snart, återkommer till leken senare (kanske kan jag tänka klart efter lite sömn).

cirkus: Blacksmithfarm – KlaraSnurrfian
Klara: LilltessLobeliaSnurrfianKoppen
Koppen: Missad röstcirkus – LenaH – Blacksmithfarm
Lilltess: FiaM
Lobelia: Mammas – FiaM
Mammas: cirkus
Mirtai: Gabby_Ossi – FiaM – SnurrfianKoppen – FiaM
Sedna: SnurrfianSnurrfian
Snurrfian: MammasSedna - cirkus

Vet egentligen inte om den här ger så mycket men i det här läget känner jag att det kan vara bra att även se hur de som inte finns kvar längre har röstat. :)

Japp, en ska bort, men vem...? :banghead:

Nu börjar jag bli lite nojjig här, tycker nästan det har gått för enkelt att plocka ut 4 onda på raken, är det för att den sista ulven är såpass godförklarad att lyan räknar med att vi halvskumma goda ska hugga på varandra nu så att den sista kan sitta lugnt tillbakalutad och käka oss en efter en? :cautious:
Eller är det så enkelt som någon uttryckte det, att ibland är det som ser ut som en ulv faktiskt en ulv?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17