The Lion King (ulvlek)

Jag tänker runt i cirklar och landar på nattens uteblivna käk.
Ulvarna bör inte ha försökt äta FiaM, hon är ju den de kan få ut. Inte heller bollen efter vad jag skrev igår. Bsf bör inte heller ha varit aktuell efter rösten på Fia istället för Mirtai.
Då tror jag att valet föll på Gabby efter att hon la röst två på Mirtai.

Jag har läst igenom Klaras inlägg igen och återgår till att tro på bollens godhet.
Gabby kvalar in på godlistan efter gårdagens röst på Mirtai.
FiaM alltså, jag vet inte men hon har en riktigt fin statistik så här långt även om hon åkt lite snålskjuts ;) och det lämnar mig med spelaren jag misstänkte mest i början av leken, som jag avskrev för att jag inte trodde att hon och Mirtai satt i lyan ihop.
Bollen har dock en poäng i att det gjorts förut och även då var Mirtai i lyan så:

LenaH röstar på Blacksmithfarm

Jag har precis kommit tillbaks till stallet med hästen från hoppträningen, så sitter med telefonen i bilen och kan inte skriva något långt tankeinlägg :(, hinner inte hem och få igång datorn men skall försöka klara av att rösta i alla fall...

Av de två som har röster just nu är Blacksmithfarm den jag tror mest på som möjlig hyena. Jag tror och hoppas att Klara inte skulle godförklara bollen_ om hon inte var säker på det i ett läge där hon inte blev förvånad över att bli käkad. Blacksmithfarm har jag ju även haft som misstänkt sedan dag två, så
FiaM röstar på Blacksmithfarm

Röstlista:
18:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:13 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46
FiaM röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 2 röster
Bollen__ : 1 röst.

Jag släpper @Gabby_Ossi efter gårdagen. Jag kan inte tro att den ena av två kvarvarande ulvar verkligen lägger en röst på Mirtai i det läget.
Det hade inte alls stuckit ut om hon lagt den på @FiaM så varför riskera att bli ensam kvar i lyan?

Det kan jag hålla med om även om jag är en av de som misstänkt G_O så har jag inte haft något konkret att ta på och jag tror faktiskt som du att det i det läget nog hade varit magstarkt att lägga rösten på Mirtai.
Jag är medveten om att min röst på FiaM sticker ut från igår, speciellt när hyenan Mirtai röstade samma som jag, men i det läget när det kom att stå mellan dessa två hade väl hyenan inget annat väl än att lägga en röst på FiaM - vilket också borde tyda på att jag hade fel och FiaM är god, om båda hade varit onda så funderar jag på om de inte hade försökt få misstankar på någon annan och lägga två röster på den istället för att rösta på varandra? Jag hade båda som misstänkta men just då kändes det som att jag hittade mer teorier mot FiaM än Mirtai så därför hängde jag inte på LenaH utan la en egen röst. Men som sagt idag tror jag att jag hade fel där. Det blir inte så många på listan kvar då, utan det är Bsf kvar på misstankelistan. Dels eftersom hon pekar massa på hur jag röstat och sedan röstar på mig men också pga att jag haft henne som misstänkt tidigare. Samt uteslutningsmetoden :p Alla kan ju inte vara goda..

bollen__ röstar på Blacksmithfarm

Röstlista:
20:46FiaM röstar på Blacksmithfarm
20:50 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 3 röster

Jag väljer mellan Bsf och FiaM. Känner att det inte är läge att vända upp och ner på allt jag trott hittills just nu när jag inte har så lätt att gå tillbaka och kolla gamla inlägg. FiaM har jag haft som god innan men tycker det är lite konstigt att hon inte räddade sig själv. Bsf har jag hela tiden varit väldigt osäker på, släppte henne lite igår efter LenaHs kommentar om Mirtai, men nu har Lena ändrat sig igen. Jag är inte alls säker här men för att samla rösterna:
Gabby_ Ossi röstar på Blacksmithfarm

Röstlista:

Blacksmithfarm: 3 röster
Hjälp vad snabb du är! Något får mig att tro att det är fler än vi som spelar som är spända på resultatet... :angel:

Röstlista:
20:52 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 4 röster

Uppdatering

tumblr_n3zdu4ox6k1qhry52o1_250.gif
tumblr_n3zdu4ox6k1qhry52o2_250.gif

tumblr_n3zdu4ox6k1qhry52o3_r1_250.gif
tumblr_n3zdu4ox6k1qhry52o4_250.gif

... Hjälper det att säga att det var ett misstag?
Enligt Pumba - nej, han behöver få plåstra om sin rumpa och få sin skalbaggedrink. Iskall tack.

Blacksmithfarm var Pumba (tvilling+bagare)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?