Blacksmithfarm är den som leder inläggs toppen för tillfället. Har gett flera intrycket att hon letar onda men att hon (?) hade tidsbrist, åtminstone i början. Tittar jag på hennes röststatistik så ser den inte så bra ut, den enda kända onda som hon har varit med att rösta ut är Koppen. I övrigt har hon röstat på Lilltess, LenaH och på mig vid två tillfällen. Igår var hon den som lade sista rösten på mig, det behöver inte betyda något men sett i ljuset av att Mirtai var ond så funderar jag lite på var Blacksmithfarm hör hemma.
bollen_ godförklarades av flera i samband med att hon var med och röstade ut Lobelia. Utöver det har hon röstat på Gabby_Ossi vid två tillfällen, Koppen när hon lynchades och nu senast lade hon första rösten på mig. Det som har fått mig att tro att bollen_ trots allt är god är att Klara hela tiden hade bollen_ bland de som var minst misstänkta på sin lista. Med tanke på hennes roll trodde jag att jag i och med det kunde gissa även vilken roll bollen_ har. I går började hon kommentera att hon tyckte att jag hade lurat henne och att hon trodde att jag var tvilling med LenaH så nu känner jag mig mindre säker på henne med.
Gabby_Ossi är en spelare som jag tycker har flutit med ganska bra utan att skapa några direkta ringar på vattnet så att säga. Flera har kommenterat att de tycker att hon är misstänkt men tydligen inte tillräckligt för att rösta på henne. Hennes röststatistik är faktiskt den bästa av alla deltagare som är kvar. Den enda goda som hon har röstat på är Klara vid andra lynchen. Hon lade andra rösten på Mirtai igår och med tanke på att det var så få deltagare kvar, vågar man lägga upp en kollega för eventuell lottning då?
Jag vågar inte säga att Gabby_Ossi är god, men jag tvivlar nästan mer på att hon är ond så vad är det ni andra ser som jag har missat?
LenaH har även hon en bra röststatistik, röstade på Lilltess första dagen och sedan finns det ett frågetecken då hon röstade på Blacksmithfarm dag två. Efter det har hon varit med och röstat ut samtliga hyenor. I går var jag lite tveksam till om hon verkligen var god eller om det bara var ett högt spel av en i lyan eftersom både Snurrfian och Koppen trots allt hade väldigt mycket misstankar emot sig och eftersom Snurrfian till viss del var röjd som en möjlig Scar så hade hon spelat ut mycket av sin roll eftersom enda sättet att få in henne i lyan är att offra en annan hyena genom att käka Snurrfian.
Rösten på Mirtai igår får mig dock att hoppas på att hon faktiskt är god ändå. Samtidigt som jag blir lite orolig över att Mirtai godförklarade LenaH igår men det kan ju ha varit för att förvilla…
Som ni förmodligen märker ser jag för tillfället möjliga hyenor överallt, det är väl inte riktigt så illa att jag vill köra ”ole, dole, doff” men nästan. Jag hoppas att några som är klokare kommer in snart, gärna med facit!
Edit, radbrytningar igen...