The Lion King (ulvlek)

För att då skulle hela lyan ha gått ihop och försökt rösta ut dig i DL2. Jag har dock inte avskrivit henne helt men jag höll med LenaH att det gjorde det mer osannolikt...
Det var ju bara för någon lek sen som hela lyan röstade på samma. Behöver ju inte vara så nu, men Mirtai var ju med i den leken så..helt otroligt är det ju inte.

Blacksmithfarm är den som leder inläggs toppen för tillfället. Har gett flera intrycket att hon letar onda men att hon (?) hade tidsbrist, åtminstone i början. Tittar jag på hennes röststatistik så ser den inte så bra ut, den enda kända onda som hon har varit med att rösta ut är Koppen. I övrigt har hon röstat på Lilltess, LenaH och på mig vid två tillfällen. Igår var hon den som lade sista rösten på mig, det behöver inte betyda något men sett i ljuset av att Mirtai var ond så funderar jag lite på var Blacksmithfarm hör hemma. :cautious:

bollen_ godförklarades av flera i samband med att hon var med och röstade ut Lobelia. Utöver det har hon röstat på Gabby_Ossi vid två tillfällen, Koppen när hon lynchades och nu senast lade hon första rösten på mig. Det som har fått mig att tro att bollen_ trots allt är god är att Klara hela tiden hade bollen_ bland de som var minst misstänkta på sin lista. Med tanke på hennes roll trodde jag att jag i och med det kunde gissa även vilken roll bollen_ har. I går började hon kommentera att hon tyckte att jag hade lurat henne och att hon trodde att jag var tvilling med LenaH så nu känner jag mig mindre säker på henne med. :banghead:

Gabby_Ossi är en spelare som jag tycker har flutit med ganska bra utan att skapa några direkta ringar på vattnet så att säga. Flera har kommenterat att de tycker att hon är misstänkt men tydligen inte tillräckligt för att rösta på henne. Hennes röststatistik är faktiskt den bästa av alla deltagare som är kvar. Den enda goda som hon har röstat på är Klara vid andra lynchen. Hon lade andra rösten på Mirtai igår och med tanke på att det var så få deltagare kvar, vågar man lägga upp en kollega för eventuell lottning då?
Jag vågar inte säga att Gabby_Ossi är god, men jag tvivlar nästan mer på att hon är ond så vad är det ni andra ser som jag har missat? :confused:

LenaH har även hon en bra röststatistik, röstade på Lilltess första dagen och sedan finns det ett frågetecken då hon röstade på Blacksmithfarm dag två. Efter det har hon varit med och röstat ut samtliga hyenor. I går var jag lite tveksam till om hon verkligen var god eller om det bara var ett högt spel av en i lyan eftersom både Snurrfian och Koppen trots allt hade väldigt mycket misstankar emot sig och eftersom Snurrfian till viss del var röjd som en möjlig Scar så hade hon spelat ut mycket av sin roll eftersom enda sättet att få in henne i lyan är att offra en annan hyena genom att käka Snurrfian.
Rösten på Mirtai igår får mig dock att hoppas på att hon faktiskt är god ändå. Samtidigt som jag blir lite orolig över att Mirtai godförklarade LenaH igår men det kan ju ha varit för att förvilla… :arghh:

Som ni förmodligen märker ser jag för tillfället möjliga hyenor överallt, det är väl inte riktigt så illa att jag vill köra ”ole, dole, doff” men nästan. Jag hoppas att några som är klokare kommer in snart, gärna med facit! :angel:

Edit, radbrytningar igen...

Blacksmithfarm är den som leder inläggs toppen för tillfället. Har gett flera intrycket att hon letar onda men att hon (?) hade tidsbrist, åtminstone i början. Tittar jag på hennes röststatistik så ser den inte så bra ut, den enda kända onda som hon har varit med att rösta ut är Koppen. I övrigt har hon röstat på Lilltess, LenaH och på mig vid två tillfällen. Igår var hon den som lade sista rösten på mig, det behöver inte betyda något men sett i ljuset av att Mirtai var ond så funderar jag lite på var Blacksmithfarm hör hemma. :cautious:

bollen_ godförklarades av flera i samband med att hon var med och röstade ut Lobelia. Utöver det har hon röstat på Gabby_Ossi vid två tillfällen, Koppen när hon lynchades och nu senast lade hon första rösten på mig. Det som har fått mig att tro att bollen_ trots allt är god är att Klara hela tiden hade bollen_ bland de som var minst misstänkta på sin lista. Med tanke på hennes roll trodde jag att jag i och med det kunde gissa även vilken roll bollen_ har. I går började hon kommentera att hon tyckte att jag hade lurat henne och att hon trodde att jag var tvilling med LenaH så nu känner jag mig mindre säker på henne med. :banghead:

Gabby_Ossi är en spelare som jag tycker har flutit med ganska bra utan att skapa några direkta ringar på vattnet så att säga. Flera har kommenterat att de tycker att hon är misstänkt men tydligen inte tillräckligt för att rösta på henne. Hennes röststatistik är faktiskt den bästa av alla deltagare som är kvar. Den enda goda som hon har röstat på är Klara vid andra lynchen. Hon lade andra rösten på Mirtai igår och med tanke på att det var så få deltagare kvar, vågar man lägga upp en kollega för eventuell lottning då?
Jag vågar inte säga att Gabby_Ossi är god, men jag tvivlar nästan mer på att hon är ond så vad är det ni andra ser som jag har missat? :confused:

LenaH har även hon en bra röststatistik, röstade på Lilltess första dagen och sedan finns det ett frågetecken då hon röstade på Blacksmithfarm dag två. Efter det har hon varit med och röstat ut samtliga hyenor. I går var jag lite tveksam till om hon verkligen var god eller om det bara var ett högt spel av en i lyan eftersom både Snurrfian och Koppen trots allt hade väldigt mycket misstankar emot sig och eftersom Snurrfian till viss del var röjd som en möjlig Scar så hade hon spelat ut mycket av sin roll eftersom enda sättet att få in henne i lyan är att offra en annan hyena genom att käka Snurrfian.
Rösten på Mirtai igår får mig dock att hoppas på att hon faktiskt är god ändå. Samtidigt som jag blir lite orolig över att Mirtai godförklarade LenaH igår men det kan ju ha varit för att förvilla… :arghh:

Som ni förmodligen märker ser jag för tillfället möjliga hyenor överallt, det är väl inte riktigt så illa att jag vill köra ”ole, dole, doff” men nästan. Jag hoppas att några som är klokare kommer in snart, gärna med facit! :angel:

Edit, radbrytningar igen...

Nej, jag inser att min röststatistik skaver, men den beror till stor del på tidsbrist i början av leken (var tvungen att rösta tidigt, alltså).
Jag erkänner att jag med min röst igår ville få till en lottning, eftersom jag inte kunde bena ut vem som var ond av er två. Då tyckte jag att det var bättre att spöket och ev BM fick chansen att påverka. Fegt av mig kanske, men...

Klokare vet jag inte om jag känner mig :p Men jag ska försöka delge mina tankar i alla fall...

Scenario: Bollen är ond
Två röster på GO, i DL 3 är det den enda rösten, utom min (+Koppen och snurris men de är döda och var onda), som sticker ut. Den kom när det var 4 kvar att rösta (varav 2 av dessa var onda) Ju mer jag tänker på det, ju mer tycker jag att rösten sticker ut.
bollen_s andraröst på Lobelia kom när FiaM redan hade två röster. Lobelia lägger den tredje rösten på FiaM.
Alibi?
Mirtai lade för övrigt den andra rösten på FiaM i samma lynch.

bollen__ Var den som plockade upp Lobelia igår och även la första rösten, det verkar en aning magstark att göra som lyakompis, även om det självklart är möjligt. Men just nu lutar bollen åt det goda hållet för mig.

Klara: Verkar leta aktivt efter ulvar, jag hittar inget som jag reagerar på riktigt än men jag kan ha missat något.

Blacksmithfarm: Kommer med en hel del funderingar, en del har reagerar på henne men jag vet inte riktigt var jag har henne.

Här gör snurrfian en miss, men kan det ändå vara ett försök att godförklara en av hyenorna?

Jag håller med om att LenaH inte sticker ut. Men om man ska gå på teorier så är varken Bollen eller Gabby särskilt utstickande heller...

Jag tror fortfarande att antingen både FiaM och BSF är onda eller iaf en av dem. Jag röstade på FiaM igår eftersom jag tyckte hon var lite mindre aktiv i sitt ulvletande än BSF. Men med tanke på gårdagens röstande och att Lobelia var ond så känns det som FiaM faller längre ner på misstankeskalan.

Däremot så funderar jag fortfarande på Lobelias röst igår. Jag har funderat hur många varv som helst på det men landar nog i att Lobelia i det läget inte röstade på en ulvkollega. Det känns lite för uppenbart i det läget att slänga iväg en panikröst på en annan ulv i det läget. Så med den bakgrunden så avskriver jag mina misstankar mot FiaM just nu!

Vet inte vad man ska tro av inlägget ovan... Försök att godförklara FiaM? Betyder det att hon är ond? Eller ska det bara se ut så?

Cirkus är väl lite känd för att snöa in på enskilda och gräva ordentligt djupt för att sedan gå vidare? Inte för att det gör att jag tycker hon ska avskrivas, bara att jag inte ser det som misstänkt i sig.

Bollen och Klara tycker jag just nu känns minst misstänkta baserat på vad som hände under lynchen igår.

Den jag reagerar mest på idag är Gabby_Ossi. Jag håller med @Klara om att hennes röst idag känns inte så genomarbetad. Tidspress såklart men ändå.

Och så slutligen LenaH. Jag blev totallurad av henne för någon lek sedan när hon var så attans klok och neutral hela leken. Så henne har jag ögonen på ;) Jag tycker att hon spelar likadant i den här leken. Det finns liksom inget att ta på! Hade nog tänkt rösta på henne men såg att BSF redan gjort det. Det gör mig lite fundersam eftersom BSF finns på min lista över misstänkta. Tror inte en ulv skulle lägga en första röst på en annan ulv.

Ska äta middag nu och kommer in om ett tag och funderar vidare!
Återigen, godförklaring av bollen...

Nu måste jag ta en paus, känner jag. Jag har kommit fram till att den där Mirtai - hon måste vara ond:idea::banghead:

Samlar statistiken som @FiaM sammanställde:

Röstlista DL1
13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13 Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas
17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Röstlista DL2
14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar På Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm
21:00 Lobelia röstar på FiaM

Röstlista dag 3
11:33 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
14:48 Blacksmithfarm röstar på LenaH
19:17 Cirkus röstar på Snurrfian
19:48 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian
19:54 Snurrfian röstar på cirkus
20:20
Klara röstar på Snurrfian
20:28 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:29 Mirtai röstar på Snurrfian
20:37
Koppen röstar på LenaH
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

Röstlista dag 4
12:22 LenaH röstar på Koppen
12:25 Blacksmithfarm röstar på Koppen
18:03 Klara röstar på Koppen
18:06 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:13 FiaM röstar på Koppen
18:50 Gabby_Ossi röstar på Koppen
19:51 bollen_ röstar på Koppen
20:12 Mirtai röstar på Koppen

Röstlista dag 5
14:52 LenaH röstar på Mirtai
17:11 bollen_ röstar på FiaM
19:15 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
19:24 Mirtai röstar på FiaM
20:21 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:30 FiaM röstar på Mirtai

Blacksmithfarm: Lilltess - FiaM - LenaH - Koppen - FiaM
bollen_: Gabby_Ossi - Lobelia - Gabby_Ossi - Koppen - FiaM
FiaM: Lilltess - Blacksmithfarm - Snurrfian - Koppen - Mirtai
Gabby_Ossi: Mirtai - Klara - BSF/Snurrfian - Koppen - Mirtai
LenaH: Lilltess - Blacksmithfarm - Snurrfian - Koppen - Mirtai

cirkus
: Blacksmithfarm – KlaraSnurrfian
Klara: LilltessLobeliaSnurrfianKoppen
Koppen: Missad röstcirkus – LenaH – Blacksmithfarm
Lilltess: FiaM
Lobelia: Mammas – FiaM
Mammas: cirkus
Mirtai: Gabby_Ossi – FiaM – SnurrfianKoppen – FiaM
Sedna: SnurrfianSnurrfian
Snurrfian: MammasSedna - cirkus

cirkus - spion

Klara - tvilling
Lilltess - ängel
Mammas - siare
Sedna - spökväckare

Snurrfian - scar
Lobelia - hyena
Mirtai - hyena
Koppen - hyena

Kvar:
1 hyena
1 tvilling/bagare
1 lejoninna
1 borgmästre
1 välsignad

(EDIT, la till roller också)

Senast ändrad:
DL1:
bollen följer Mirtai's röst på Gabby
Gabby röstar på Mirtai (alibi?)
LenaH lägger en förstaröst på Lilltess
FiaM lägger en andraröst på Lilltess

DL2:
bollen lägger andra rösten på Lobelia
LenaH röstar på mig (teori Lilltessröster)
Gabby röstar på Klara (teori Lilltessröstar)
FiaM lägger en andra röst på mig (delvis för att skapa lottning)

DL3:
Gabby röstar först på mig, men ändrar till Snurrfian
bollen lägger en utstickande röst på Gabby
LenaH och FiaM röstar på Snurrfian

DL4:
Alla röstar på Koppen (i ordningen: Lena, fia, gabby, bollen)

DL5:
Lena, Gabby och fia röstar på Mirtai (i den ordningen)
bollen, mirtai och jag röstar på FiaM (i den ordningen)

Det slår mig att bollen la första rösten på FiaM igår, men sa sig ha varit villig att ändra till Gabby... För att verka god men fortfarande skydda sin kollega?

Jag släpper @Gabby_Ossi efter gårdagen. Jag kan inte tro att den ena av två kvarvarande ulvar verkligen lägger en röst på Mirtai i det läget.
Det hade inte alls stuckit ut om hon lagt den på @FiaM så varför riskera att bli ensam kvar i lyan?

Nä, BSF åkte högst upp på min lista nu.

Även Gabby tycker jag känns mer skum. Kom in och ändrade sin röst till ondingen, känns alibiröst!

Tror kanske att detta kan vara ett sätt att försöka sätta dit Gabby??

OM det är en tredje (vilket jag tror) så lär det ge sig när det är dags att lyncha den. De som är kvar lär kunna lista ut vem det är på tre speldagar till.
*host* Och nu, tycker du det är lätt att lista ut vem som är ond idag? :p

Jag tror inte man ska läsa in för mycket av det Snurrfian skrev om ond/godförklaringar. Hon var Scar och hade alltså koll på vilka som är hyenor. Det vore ju väldigt konstigt om hon, i ett läge där det verkar ganska säkert att hon ska åka, godförklarade hela lyan. Det blir i mina ögon lite för uppenbart.

Om jag hade varit Snurris hade jag blandat lite hej vilt i mina teorier för att förvirra de kvarlevande så mycket som möjligt. Men det är ju jag det så kanske inte ska dra för stora växlar på det :p

I ljuset av att Mirtai är ond så frågar jag mig om detta är ett försök att dra oss från snurris god/ondförklaringar? Eller försöker jag läsa in för mycket i saker nu?

AeIEgi5.gif

För titta! Här har vi ett fantastiskt gästkonsert av allas våran fantastiska Scar (@Snurrfian ) och fina inhopp av våra hyenor (@Mirtai , @Koppen och @Lobelia ) med låten Be Prepared!

tumblr_nd9hgp82ci1tlntkwo3_500.gif

Känner att jag nog har blivit så klok som jag kommer att bli.

Jag har funderat och funderat.

Och jag tycker att den som känns mest skum nu är bollen_. Om man bortser från Lobelia-rösten som fick henne godförklarad - så tycker jag att hon har en misstänkt röststatistik. Hon följde Mirtai, la avvikande röst på Gabby, och röstade på FiaM igår (varför jag gjorde detsamma har jag förklarat - jag var osäker och ville ge spöket/lotten chansen att avgöra - och så blev det)

Och sedan tror jag LenaH har rätt i sina tankar om Gabby, vore hon ond så borde hon ha röstat på FiaM.

Därför

Blacksmithfarm röstar på bollen_

Uppdatering

tumblr_mwloseh0oF1t1y086o1_500.gif

tumblr_mwloseh0oF1t1y086o2_500.gif

tumblr_mwloseh0oF1t1y086o3_500.gif

This is a new lowest.
Timon hade faktiskt inte menat det så bokstavligen. Han började ångra att han hade övertygat Simba så väl att han var den bäste och smartaste som kunde lösa alla problem i världen. Hade han inte sagt något om att vända världen ryggen..?

Ah, denna sabla fosterföräldrakärlek - den rörde till allt!

tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo1_250.gif
tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo2_250.gif

tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo3_r1_250.gif
tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo4_r1_250.gif

tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo5_r1_250.gif
tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo6_r1_250.gif

Han hade åtminstone Pumba!
Eller vänta, fyra hovar var visst mycket snabbare än två tassar. Och den där sabla kjolen kom i vägen hela tiden.

Han skulle inte lämna sitt fina lilla gömställe i första taget. Åtminstone inte tills det där paketet bacon med de vassa betarna kom tillbaka.

"... Pumba!"

Klara var Timon (tvilling)

Dag-DL Måndag kl 21:00
Natt-DL Tisdag kl 01:00

Jag glömde visst tacka @Asko för att jag blev utskriven ur leken med min absoluta favoritscen i hela filmen. :D:love::banana:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar