The Lion King (ulvlek)

Alltså, jag funderar fortfarande på Lobelia-lynchen...
Antingen har BM lagt sin extraröst på Lobelia med resultatet att det blev lottning eller så har spöket lagt sin röst på Lobelia och det blev lottning. Scenario tre är att båda la en röst på Lobelia och det inte blev lottning alls.

@Asko! Kan BM i den här leken inte stoppa en lynch? Jag vet att det inte står att den kan i rollistan men den brukar kunna så jag vill bara klargöra. :)

Ok, jag fortsätter...

Om det då är så att BM inte kan stoppa lynch och jag får ju utgå ifrån att det är så så har ju någon avvikit från mönstret.
Om det är spöket som varit inblandat så har ju spöket inte röstat som sin väckare utan lagt en egen röst på Lobelia. Sedna röstade ju på Snurrfian. Inte alls otroligt eftersom jag antar att spöket är Mammas och hon går inte i någons ledband, de kan ju båda ha misstänkt Lobelia och velat lägga en röst där och dessutom velat göra ett statement med Snurris om Sedna skulle bli käk (och det blev hon ju).

Att BM på ett så tidigt stadium skulle lägga sin extraröst avvikande från sin egen håller jag som osannolikt eftersom vi vet att Klara inte var BM och jag tror inte bollen är det heller.

Alternativet är ju att BM la en röst som överensstämmer med sin egen och det blev lottning mellan tre spelare.

Aha. *trög* Nu fattar jag nog. Kanske. Fast det är ju ändå många osäkerhetsfaktorer.

Jag är fortfarande hiskligt osäker på tre spelare, jag väljer ännu att tro att @bollen__ är god enligt tidigare teorier och jag vill nog också vidhålla @FiaM s godhet men de övriga tre...

@Blacksmithfarm har jag ju misstänkt större delen av leken men mycket av det är ju en känsla, jag har svårt att komma med något konkret att ta på. Klara ansåg att "oviljan" att rösta på Snurris kommer av att hon inte spelar samtidigt som vi andra och att hon borde ändrat om hon varit inne.
Samtidigt så håller Klara @Gabby_Ossi som misstänkt just för att hon ändrade?
Bsf har ju en hel del vettiga resonemang men hennes röstlista ser rätt svag ut och jag misstänker att Koppen la sin röst på henne som ett alibi. Koppen följde också Bsf med sin röst på mig.

@Mirtai flyger klart under radar, jag måste läsa igenom hennes inlägg igen.
(superskönt med en lek där ingen ännu har över 100 inlägg!! :D)

@Gabby_Ossi har jag lite svårt att se det misstänkta hos men hon tarvar också en genomgång.

Eftersom jag tydligen just nu lider av tankeTourettes så måste jag notera här att jag inte tror @Mirtai och @Blacksmithfarm sitter i lyan tillsammans.
Om de gör de så har alla lyamedlemmar utom en röstat på FiaM i lynch 2. Det skulle ju kunna vara en jättekupp om FiaM också ingår i lyan men nja, det känns osannolikt.

@Mirtai och @Gabby_Ossi utväxlade ju också ofarliga röster på varandra i DL1 vilket också skaver lite.

Eftersom jag tydligen just nu lider av tankeTourettes så måste jag notera här att jag inte tror @Mirtai och @Blacksmithfarm sitter i lyan tillsammans.
Om de gör de så har alla lyamedlemmar utom en röstat på FiaM i lynch 2. Det skulle ju kunna vara en jättekupp om FiaM också ingår i lyan men nja, det känns osannolikt.

@Mirtai och @Gabby_Ossi utväxlade ju också ofarliga röster på varandra i DL1 vilket också skaver lite.
Hur menar du? Att de skulle vara (i teorin) goda eller onda??
Jag tänker lite som så att vid DL1 är det bara hyenor, scar och tvillingar som har koll på någon annan spelares roll. För mig känns det inte alltför främmande att de redan då väljer att lägga alibiröster - med förhoppning att de senare ska kunna komma att få användning av det.

Jag är fortfarande hiskligt osäker på tre spelare, jag väljer ännu att tro att @bollen__ är god enligt tidigare teorier och jag vill nog också vidhålla @FiaM s godhet men de övriga tre...

@Blacksmithfarm har jag ju misstänkt större delen av leken men mycket av det är ju en känsla, jag har svårt att komma med något konkret att ta på. Klara ansåg att "oviljan" att rösta på Snurris kommer av att hon inte spelar samtidigt som vi andra och att hon borde ändrat om hon varit inne.
Samtidigt så håller Klara @Gabby_Ossi som misstänkt just för att hon ändrade?
Bsf har ju en hel del vettiga resonemang men hennes röstlista ser rätt svag ut och jag misstänker att Koppen la sin röst på henne som ett alibi. Koppen följde också Bsf med sin röst på mig.

@Mirtai flyger klart under radar, jag måste läsa igenom hennes inlägg igen.
(superskönt med en lek där ingen ännu har över 100 inlägg!! :D)

@Gabby_Ossi har jag lite svårt att se det misstänkta hos men hon tarvar också en genomgång.

Klara hade rätt i det fallet, det var inte ovilja, det var tidsbrist.

Och jag tror att Koppen gjorde vad hon kunde för att kasta misstankar på en god. :)

När jag tittar på röststatistiken är det som sticker ut för mig:
1. GOs röst på Mirtai DL 1 är den enda utav de överlevande som inte har fått någon mer röst på sig efter det.

Det skulle kunna tala för att det är en alibiröst, men det kan också vara en typisk förstadagsröst...

2. bollen_s två röster på GO, DL 1 och DL 3.

Vi vet att ingen har någon extra info (siare, spion etc) men om bollen_ nu är god. Är hon något på spåren med sina röster på GO? Eller tvärtom?

Med det sagt så vet jag inte om jag blev så mycket klokare egentligen...

Hur menar du? Att de skulle vara (i teorin) goda eller onda??
Jag tänker lite som så att vid DL1 är det bara hyenor, scar och tvillingar som har koll på någon annan spelares roll. För mig känns det inte alltför främmande att de redan då väljer att lägga alibiröster - med förhoppning att de senare ska kunna komma att få användning av det.
Jag menar som alibi. :) Dvs att de är onda båda två och lägger uddaröster på varandra för att distansera sig.

Jag blir bara mer och mer osäker ju längre den här leken håller på. Efter den här natten känner jag mig egentligen bara helt säker på att bollen_ är god. Det känns som att alla andra kan passa in bland de onda av en eller annan anledning. :nailbiting:

Jag har redan tidigare haft Blacksmithfarm och Mirtai som misstänkta och det står fast även om det inte är lika starkt som de misstankar jag hade för Snurrfian och Koppen så vågar jag inte släppa. Båda verkar ha haft lite begränsat med tid vilket givetvis påverkar. Klara började även sätta Blacksmithfarm åt det goda hållet vilket jag ska titta på och fundera över.

Den som gör mig mest osäker just nu är LenaH :cautious:, jag ser henne som en stark spelare och hon har varit ganska drivande i lyncharna av både Snurrfian och Koppen, varför käkades inte hon i natt? Kan det vara så att hon trots allt sitter i lyan? Om jag har förstått reglerna rätt (@Asko) så var Scars enda chans att komma in i lyan att bli käkad och då byter man en ond mot en ond vilket kanske inte är optimalt för lyan. Om den som kickas är en som inte finns med bland de misstänkta har ju lyan förlorat på bytet, speciellt om Scar är en som redan är misstänkt vilket Snurrfian var i det här fallet. Som det var nu stärktes rösterna för att LenaH är god vilket kan ha varit meningen. Hon var även först att lägga sin röst på Koppen, men å andra sidan så var Koppen redan högt på de flestas lista över onda så det säger heller ingenting. Samtidigt kan det vara just det här som lyan var ute efter...

Jag vill inte säga att LenaH är hyena men frågan är om jag vågar säga att hon är god heller just nu, hur mycket jag än vill att hon ska vara det. :arghh:

Gabby_Ossi är ännu en som jag inte vet var jag har. Hon står med på fleras lista över misstänkta hyenor, det verkar bara vara LenaH och jag som tvekar, vilket också gör mig osäker. Vad är det som alla tycker är misstänkt? :confused:

Jag inser att det här inlägget förmodligen får mig att bli ännu mer misstänkt än vad jag redan är, samtidigt vill jag inte sitta tyst bara för att försöka rädda mig själv.

För att de tyckte att Klara var såpass godförklarad att alltför många trodde på henne? Det hade ju redan innan såtts frön av tvivel kring huruvida LenaH kunde godförklaras enligt cirkus teori...
Det gagnar väl lyan att behålla spelare som folk är osäkra på - och eftersom vi förlorade ängeln direkt så har de kunnat välja och vraka, i princip.

För att de tyckte att Klara var såpass godförklarad att alltför många trodde på henne? Det hade ju redan innan såtts frön av tvivel kring huruvida LenaH kunde godförklaras enligt cirkus teori...
Det gagnar väl lyan att behålla spelare som folk är osäkra på - och eftersom vi förlorade ängeln direkt så har de kunnat välja och vraka, i princip.
Jag tror heller inte att lyan var omedvetna om att Klara var tvilling.

Det är smått osannolikt vilket flyt de haft i käken förresten!
När de prickar en tvilling så inte 17 blir det bagaren, nej det blir naturligtvis den andra... :wtf:

13.59 LenaH röstar på Lilltess
20:09 FiaM röstar på Lilltess

20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

2. LenaH röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian
10. FiaM röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian

Det här slår mig som misstänkt. LenaH och FiaM har identisk röststatistik och FiaM röstar alltid efter LenaH. Dessutom med ganska svaga motiveringar, jag har gått tillbaka och kollat. Det skulle kunna betyda att dom är tvillingar, men det som talar emot att FiaM är tvilling är det här, som jag redan lyft upp tidigare:

Jag kan inte tänka mig att tvillingarna skulle hinta om det redan i den obligatoriska frågan. Dom har ingenting att vinna på det. Men en ulv skulle mycket väl kunna försöka hinta om att den är tvilling för att skapa förvirring. Jag tror att det kan vara så att FiaM fortsätter leka tvilling genom att helt enkelt följa Lenas röster.

Jag ville igår ha FiaM åt den goda sidan, baserat på att Lobelia röstade på henne i ett avgörande läge. Men jag tror att Lobelia försökte skapa ett alibi åt sig själv. Eller åt FiaM, men inge kunde ju veta att det skulle sluta som det gjorde.

Jag kanske är helt av banan här, men jag tycker att det här ser misstänkt ut. Det får bära eller brista.

Nu vet vi att Klara var tvilling, så jag funderar lite över detta igen. FiaM har förklarat hur hon tänkte och att det endast var i DL2 som hon var medveten om att hon röstade på samma som LenaH. En förklaring som Klara inte verkade vilja köpa.

BSF ifrågasätter teorin om att Snurrfian hintat till lyan. Bara en god som är skeptisk, eller en lyamedlem som försöker minska trovärdigheten? Vi vet ju nu att det stämde att Snurris var Scar, men var traditionsuttalandet verkligen en hint eller bara tillfällighet? Och om det var en hint, började lyan redan här lista ut sanningen?

Ja, jag ifrågasatte den. På grund av att jag inte varit med om att man använder sig av en tidigare lek i en hint. Minns en lek där man totalt avskrev sådant till och med. Det var därför jag tvivlade.
Men nu vet vi ju båda att jag hade fel.

Det kan du ha en poäng på, jag var så inne på att även LenaH var godförklarad av de flesta och därför upplevde jag det som konstigt. Jag hade för mig att de som tidigare höll henne som möjlig hyena hade svängt?

Funderar på om man kan läsa ut något av detta...

Hon vill sätta Mirtai åt det goda hållet, tillsammans med FiaM och ev. Koppen.
Hon luftar misstankar mot LenaH och GO

Frågan är vad man kan läsa ut av det, vad är bluff? Vad är dubbelbluff?

(EDIT: Jag försöker få ordning på citatet, det ville inte se ut som vanligt)

Tillbaka på det här igen. Snurrfian satte Koppen som god, och misstänker LenaH.
Koppen var ond, och om man ska gå på cirkus hintteori så bör LenaH vara god.

Jag tror inte man ska läsa in för mycket av det Snurrfian skrev om ond/godförklaringar. Hon var Scar och hade alltså koll på vilka som är hyenor. Det vore ju väldigt konstigt om hon, i ett läge där det verkar ganska säkert att hon ska åka, godförklarade hela lyan. Det blir i mina ögon lite för uppenbart.

Om jag hade varit Snurris hade jag blandat lite hej vilt i mina teorier för att förvirra de kvarlevande så mycket som möjligt. Men det är ju jag det så kanske inte ska dra för stora växlar på det :p

Visst är det så. Men samtidigt så är du, tillsammans med FiaM de som Snurris satte som godare.
Jag är medveten om att hon kan ha bluffat och blandat hej vilt, och jag tror kanske inte att hon godförklarade hela lyan...

Slutligen har vi Koppen. Jag vill inte alls avskriva henne som ond men det har redan kommit två röster på henne så jag blir lite nojig om det beror på något särskilt. Framförallt när en av de som redan röstat är den person jag håller som mest troligt ond. Om Koppen är ond och sitter i lyan med BSF fattar jag inte varför hon skulle rösta på Koppen såhär tidigt. Om hon var tvungen att rösta tidigt så finns det ju många andra att lägga sin röst på.

Nu vet vi att Koppen var ond. Så, vad tror du nu? :)

Tre röster på Koppen på raken. Koppen är på min misstänkta lista just nu men jag har egentligen inte så mycket att gå på i hennes fall. Hon är lite skum men det är kanske bara hennes stil? Fast samtidigt kan man ju inte låta bli att rösta på henne för att hon alltid är skum.

Sedan röstar Koppen på Blacksmithfarm. Som jag själv hittar mer konkreta saker att misstänka för. Men även mer saker som talar emot att hon skulle vara ond.

Min röst idag kommer nog att stå mellan dessa två. De skulle såklart kunna vara onda båda två trots att de röstat på varandra och i så fall spelar det inte så stor roll vilken vi plockar först. Men någon kan också vara god och som sagt har vi inte råd med så många misstag, speciellt inte om någon av dem skulle vara Simba eller Pumba...
Rent teoretiskt skulle väl båda kunna vara goda också men det håller jag som osannolikt i dagsläget...

Trots att det tar mig lite emot att gå på en ren "haka-på"-teori så håller jag med om att goda bör samla rösterna. Och flera av de som jag haft som mest troligt goda har röstat på Koppen, därför:

Gabby_Ossi röstar på Koppen

Det är en halvtimma mellan dessa citaten, inga inlägg mellan.

Det skaver lite, i och med att alla utom Koppen själv röstade på just Koppen... Hoppades GO att någon god skulle rösta på mig så att hon kunde hänga på där och rädda Koppen? Konfererade lyan och insåg att det var kört, och därmed onödigt att sticka ut med sina röster? Eller är det som hon skriver, hon litar på de hon tror är goda (=LenaH och Klara, antar jag)?

Det kan du ha en poäng på, jag var så inne på att även LenaH var godförklarad av de flesta och därför upplevde jag det som konstigt. Jag hade för mig att de som tidigare höll henne som möjlig hyena hade svängt?

Klara tog upp det i sina senaste inlägg, att vi inte kan vara helt säkra på LenaH, jag har nämnt det och jag tror att det kan ha varit någon mer, minns inte vem.

Jag kommer inte ha tid ikväll även om jag hinner in en stund mellan stall och andra aktiviteter så jag tänker lägga min röst nu för att om möjligt se vad som händer.

Jag har ju svårt att se att Bsf och Mirtai sitter i lyan ihop enligt röstningsmönster. Någon av dem borde därför rimligtvis vara ulv och eftersom Bsf har visat en hel del engagemang och verkat leta onda så faller min röst åt andra hållet så får vi se hur det utvecklar sig.

LenaH röstar på Mirtai

Att BM på ett så tidigt stadium skulle lägga sin extraröst avvikande från sin egen håller jag som osannolikt eftersom vi vet att Klara inte var BM och jag tror inte bollen är det heller.

Varför tror du inte det? För att du tror att det är spöket som var i farten? Eller p.g.a. något annat??

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar