The Lion King (ulvlek)

Om jag ska summera mina tankar just nu.

Koppen finns på min stygglista. Mest för att hon valde att inte vara med och rösta ut Snurrfian igår. Det var ju ganska tydligt åt vilket håll det drog iväg och ändå valde hon att stå vid sidan.

Gabby_Ossi blir jag inte riktigt klok på. Jag måste kika mer där.

FiaM seglar uppåt på listan. Det finns saker som jag inte tycker stämmer riktigt med henne.

BSF finns där på listan också. Men jag tycker att hennes resonemang är vettiga och hennes tidiga röster vittnar om att hon inte riktigt har tid at leka när vi andra är inne och surrar. Hon missar det vi bygger våra teorier och röster på och verkar därför lägga lätta röster. Betyder det att hon är ond? Jag är inte så himla säker.

LenaH gled åt det godare hållet igår pga cirkus teori. Men tänk om den inte stämmer fullt ut? Jag tror inte vi ska avskriva LenaH helt ändå och glömma hålla koll på henne.

Mirtai vet jag inte heller riktig vart jag har. Ska kika vidare där.

bollen__ ligger ganska lågt på min misstankelista efter att hon var med och röstade ut Lobelia. Men risken finns ju att jag blir lurad.

Det betyder att jag har sju potentiella ulvar på min lista. Snygg summering. :banghead:

Eller också anser jag att vissa goda roller är bättre att lyncha än andra? I den här leken anser jag att t ex tvillingarna är bra att ha kvar då de kan kommunicera med varandra och därför bör dessa inte röstas ut, det samma gällde spionen. Jag vet min roll men inte din och där visste jag inte Lobelias heller, jag vågade inte chansa helt enkelt. :)

Självklart kan det vara så.

Jag kan lika gärna rösta nu, jag har en person som jag är rätt säker på är stygg. Och så tror jag det är vettigt att vi samlar våra röster nu och får ut de som är onda.

Jag röstar på Koppen därför att jag tror att hon är ond. Hon är ovillig att förklara sina teorier och hon valde att stå vid sidan av när vi röstade ut Snurrfian igår.

Klara röstar på Koppen.

Röstlista DL4

12:22 LenaH röstar på Koppen
12:25 Blacksmithfarm röstar på Koppen
18:03 Klara röstar på Koppen

Om jag ska summera mina tankar just nu.

Koppen finns på min stygglista. Mest för att hon valde att inte vara med och rösta ut Snurrfian igår. Det var ju ganska tydligt åt vilket håll det drog iväg och ändå valde hon att stå vid sidan.

Gabby_Ossi blir jag inte riktigt klok på. Jag måste kika mer där.

FiaM seglar uppåt på listan. Det finns saker som jag inte tycker stämmer riktigt med henne.

BSF finns där på listan också. Men jag tycker att hennes resonemang är vettiga och hennes tidiga röster vittnar om att hon inte riktigt har tid at leka när vi andra är inne och surrar. Hon missar det vi bygger våra teorier och röster på och verkar därför lägga lätta röster. Betyder det att hon är ond? Jag är inte så himla säker.

LenaH gled åt det godare hållet igår pga cirkus teori. Men tänk om den inte stämmer fullt ut? Jag tror inte vi ska avskriva LenaH helt ändå och glömma hålla koll på henne.

Mirtai vet jag inte heller riktig vart jag har. Ska kika vidare där.

bollen__ ligger ganska lågt på min misstankelista efter att hon var med och röstade ut Lobelia. Men risken finns ju att jag blir lurad.

Det betyder att jag har sju potentiella ulvar på min lista. Snygg summering. :banghead:

Jag har också för många potentiella ulvar på min lista. Sjukt svårt :(
Jag håller med dig att LenaH hamnar åt godare hållet efter igår. Jag har också när jag gått tillbaka och kikat funderingar på en ev roll hon kan ha. Det gör pusslet lite bättre men har fortfarande för många ulvar.
Jag funderade över samma sak angående FiaM, den där rösten skaver och jag förstår fortfarande inte tanken, om man skall rädda sig själv så röstar man väl på någon av de som har lika många röster som en själv. Tänker då jag iallafall.
Jag har BSF och Koppen som jag inte vet riktigt vars jag har. BSF mkt pga de tidiga "lätta" rösterna men det kan ju som du skriver också vara pga hon inte har tid att leka.
Gabby_Ossi har jag röstat på två gånger och skulle verkligen vilja få henne synad. Jag tycker att hon är skum och har henne på min potentiella ulvlista.
Mirtai behöver jag kika vidare på och dig/Klara har jag som minst misstänkt pga rösten på Lobelia och dina vettiga teoriinlägg.

FiaM, BSF, Koppen och Gabby_Ossi - alla kan ju inte vara ulvar för det blir för många när man lägger till Lobelia och Snurrfian - isåfall borde väl leken varit slut nu. Så någon måste bort, frågan är vilken? :confused:

Hade jag röstat på Snurrfian igår hade jag vart misstänkt lik förbannat!

Koppen röstar på Blacksmithfarm

Jag tycker hennes teori mot mig är alldeles för tunn och jag upplever att hon gör det lätt för sig genom att rösta som de andra. Bara flr att rädda sig själv

Jag håller med om att goda bör samla sina röster och eftersom jag redan igår kommenterade att Koppen skavde, vilket har förstärkts då hon undvek att rösta på Snurrfian.
FiaM röstar på Koppen

Röstlista DL4

18:06 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:13 FiaM röstar på Koppen

Koppen: 4 röster
Blacksmithfarm: 1

Tre röster på Koppen på raken. Koppen är på min misstänkta lista just nu men jag har egentligen inte så mycket att gå på i hennes fall. Hon är lite skum men det är kanske bara hennes stil? Fast samtidigt kan man ju inte låta bli att rösta på henne för att hon alltid är skum.

Sedan röstar Koppen på Blacksmithfarm. Som jag själv hittar mer konkreta saker att misstänka för. Men även mer saker som talar emot att hon skulle vara ond.

Min röst idag kommer nog att stå mellan dessa två. De skulle såklart kunna vara onda båda två trots att de röstat på varandra och i så fall spelar det inte så stor roll vilken vi plockar först. Men någon kan också vara god och som sagt har vi inte råd med så många misstag, speciellt inte om någon av dem skulle vara Simba eller Pumba...
Rent teoretiskt skulle väl båda kunna vara goda också men det håller jag som osannolikt i dagsläget...

Trots att det tar mig lite emot att gå på en ren "haka-på"-teori så håller jag med om att goda bör samla rösterna. Och flera av de som jag haft som mest troligt goda har röstat på Koppen, därför:

Gabby_Ossi röstar på Koppen

Röstlista DL4

18:50 Gabby_Ossi röstar på Koppen

Koppen: 5 röster

Jag har velat mellan koppen och bsf idag, bsf pga de lätta rösterna, och koppen för att hon varit allmänt skum men och rösten på lenah igår, men eftersom koppen redan har 5 röster och jag misstänker de båda så röstar jag på koppen idag, då jag håller med om att goda bör samla rösterna.

bollen__ röstar på koppen

Röstlista DL4

19:51 bollen__ röstar på Koppen

Koppen: 6 röster

Jag röstar på Koppen idag, dels eftersom jag faktiskt inte har något som talar för att hon skulle vara god men även för att jag inte ser någon poäng med att rösta på någon annan när det är så tydligt utslag.

Noterar att Koppen röstat på BSF. Om nu Koppen är ond kommer det bara göra mig ännu säkrare på att BSF faktiskt är ond!

Mirtai röstar på Koppen

Röstlista DL4

19:51 bollen__ röstar på Koppen
20:12 Mirtai röstar på Koppen

Koppen: 7 röster

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar