Snurrfian
Moderator
Missar är lätta att göra! Jag gjorde själv en när jag fick för mig att det var Bollen som hade röstat på Lobelia först.Miss av mig. Men som sagt, du har ändå röstat på två som vi nu vet är goda...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Missar är lätta att göra! Jag gjorde själv en när jag fick för mig att det var Bollen som hade röstat på Lobelia först.Miss av mig. Men som sagt, du har ändå röstat på två som vi nu vet är goda...
mirtai - jag tycker att hennes teori igår var svag, och jag förstod egentligen inte vad som fick henne att lägga rösten på FiaM istället för mig. Det känns som om det bara var för att FiaM redan hade en röst.
Jag misstänker inte bara dig utan håller även ögonen på bla Blacksmithfarm. Men jag kan j u inte rösta på er bägge utan var tvungen att välja en. Och eftersom jag upplevde B som mer aktiv idag föll min röst på dig.
Det här skulle kunna vara försvar av en kollega, tänker jag. Eller i alla fall en förklaring till varför man inte vill rösta på sin kollega i en lynch där denne redan har fått röster.Vad gäller @Lobelia så tycker jag att hon verkar helt oskarp idag, konstiga syftningsfel och verkade inte läsa vad jag skrev om cirkus...
Grejen är att jag tror på hennes förklaring om sjukdom för jag minns en lek när hon också spelade uppåt väggarna på detta sätt och blev lynchad med dunder och brak och då var hon under tidspress.
Jag vill ge henne lite mer tid för att se om hon hittar sina wits igen.
Okej, det hade jag lyckats missa.Jag citerar mitt inlägg från igår där jag svarade FiaM på samma fråga som du ställer.
Röstlista DL2
14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20.47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på Sedna
20.55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20.56 Sedna röstar På Snurrfian
20.57 FiaM röstar på Blacksmithfarm
21.00 Lobelia röstar på FiaM
FiaM 3
Lobelia 2
Blacksmithfarm 2
Klara 2
cirkus 1
Sedna 1
Snurrfian 1
Detta skaver lite för mig. Är Cirkus en ulvkompis?Jag är benägen att hålla med, själv undrar jag var alla misstankar på cirkus kommer ifrån. Hon skriver ofta något i stil med en "ond cirkus hade nte gjort si eller så" och det är hon inte ensam med.
Jag tvekar lite här. Snurris har jag en del misstankar mot, antingen är hon snurrig som vanligt eller kan hon möjligen vara Scar. FiaM är en annan kandidat, det känns så blekt att bara misstänka de som röstar på henne, det är som hon vill dölja något och inte komma med någon teori.
En tredje kandidat är BSF, som LenaH och BSF påpekar ligger hennes röst igår inte så särskilt snygg ut.
Lobelia röstar på FiaM pga hennes velighet och att alla som röstat på henne är misstänkta
Just nu sticker @Blacksmithfarm och @FiaM ut mest för mig och det beror helt enkelt på deras röster igår.
Jag utgår lite hur jag själv spelar som ulv (iofs rätt kasst, ska medges) och jag lägger sällan första eller sista rösten på någon i början av leken.
Helst lägger jag en uddaröst men det gör jag ju gärna som god också.
De flesta onda brukar dock vilja smälta in i mängden och då är röst två och tre bra ställen att lägga sig på.
Vad gäller @Lobelia så tycker jag att hon verkar helt oskarp idag, konstiga syftningsfel och verkade inte läsa vad jag skrev om cirkus...
Grejen är att jag tror på hennes förklaring om sjukdom för jag minns en lek när hon också spelade uppåt väggarna på detta sätt och blev lynchad med dunder och brak och då var hon under tidspress.
Jag vill ge henne lite mer tid för att se om hon hittar sina wits igen.
Jag är ledsen, men jag tänker använda din egen teori emot dig.
I brist på annan info idag (jag brukar inte vilja grunda röster på DL1) så tycker jag det är klart ulvigt att lägga en tredjeröst och därigenom gömma sig i mängden. Därför:
LenaH röstar på Blacksmithfarm
Jag måste nog säga att det är hyfsat utstickande för en ulv att lägga fjärderösten på någon DL1 när rösterna ändå verkar spridas rätt väl?
Jag är inte 100 på @Klaras godhet men rösten på Lobelia idag talar till hennes fördel.
Ber om ursäkt!Är dagens DL satt för idag? Har letat men hittar inte
Toppen! Kommer dock rösta ganska snart för det kommer kompisar hit och vi ska se MelloBer om ursäkt!
Dag-DL lördag kl 21:00
Natt-DL söndag kl 01:00
Ååh vad svårt... Jag har fastnat främst på två saker. Rösterna på Mammas (Lobelia och Snurrfian) och rösterna på Lilltess (LenaH, FiaM, Blacksmithfarm och Klara).
Rösterna på Lilltess har flera varit inne på. Och visst, eftersom hon var den som fick flest röster så är det ju statistiskt troligt att någon ulv röstat där. Men jag kan inte se någon egentlig anledning till varför ulvarna skulle rösta ut just Lilltess när vi var två till goda som hade flera röster, där Mammas dessutom var en som de ville ha ut eftersom de senare käkade henne. Nä, jag tror faktiskt mer på att ulvarna såg att det stod mellan 3 goda, och lutade sig tillbaka. Sedan skulle det säkert kunna gömma sig någon ulvröst där ändå, men jag tror att det nog isåfall skulle vara mer en "glida med-röst" än att de verkligen satsade på att få ut Lilltess.
Någon nämnde att det kunde vara ett sätt att få mig misstänkt, men jag vet inte om jag riktigt tror på den teorin heller, känns långsökt.
Och så tänker jag då på rösterna på Mammas. Ulvarna ville uppenbarligen bli av med Mammas eftersom de käkade henne. Kan det ha varit de som drog igång röstningen på henne också? Eller skulle de inte våga käka henne om de gjorde så? Eller är det bara vad de vill att vi ska tro?
Om ingen av de två första rösterna på Mammas kom från lyan, varför passade de då inte på att lyncha henne med en eller två röster extra om de nu ändå villa ha ut henne? Och om bara en av rösterna på Mammas är från en ulv, vem är det i så fall, Lobelia eller Snurrfian?
Jag släpper nog det jag tänkte på med rösterna på Mammas igen för nu även om jag tycker både Lobelia och Snurrfian varit lite misstänkta. Jag fortsätter hålla koll på dem om jag är kvar imorgon.
Så då har vi rösterna på Lilltess, och där tänker jag att om någon av dem är ulv så borde det vara någon som "flyter med". Men till skillnad från LenaH så tycker jag att en tredjeröst visst sticker ut eftersom den drog upp Lilltess i "ledning" från att ha legat lika med mig och Mammas. Andra rösten drar upp Lilltess från en uddaröst till ett alternativ som kan åka ut. Den som jag tycker mest glider med är nog sistarösten, för då ändrades inte läget egentligen, Lilltess hade redan flest röster. Så därför:
Gabby_Ossi röstar på Klara
@Klara Jag är ledsen men framförallt på helgerna så hinner jag inte skriva mer. Med 4 barn så finns det liksom inte tid att skriva ner långa teorier. Tycker däremot att jag faktiskt varit med och funderat en del. Ungefär lika mycket som andra, varför blir jag mer misstänkt?
1. cirkus - Som jag skrev igår kväll ska jag kika vidare på cirkus idag. Jag tycker att hennes sätt att bita sig fast vid en misstanke och inte verka vilja vidga sina vyer är lite misstänkt. Får se vad jag kan hitta där idag.
2. LenaH - Lyckas smita under min radar väldigt mycket. Och det här är leken där ulvarna verkligen kan vinna på att inte sticka ut eftersom vi inte har någon som egentligen kan avslöja dom utom dom själva. LenaH avskrivs väldigt fort från misstankar för sin röst på Lilltess bara baserat på att hon la den först. Också jag har gjort det. Men jag känner att jag måste kika mer på LenaH ändå. Jag säger inte att hon är ond. Bara att man måste komma ihåg att kika även på henne.
3. Gabby_Ossi - Här är en till som jag inte har någon känsla för alls egentligen. Men GO har i alla fall varit uppe för en del funderingar på olika håll. Måste kika mer på henne.
5. Mirtai - Ytterligare en som jag inte har något egentligt att sätta fingret på. Men det lilla jag minns att jag läst av henne säger att hon för vettiga resonemang. Vilket inte säger varken bu eller bä.
6. Snurrfian - Har ju haft en del misstankar emot sig. Jag har inte själv reagerat så mycket på Snurrfian, jag har haft mitt fokus på andra håll. Men eftersom andra reagerat ska jag gå tillbaka och kika på vad det är dom reagerat på.
7. Koppen - Koppen är alltid svår att placera. Hon har dessutom inte skrivit speciellt mycket så det är svårt att hitta något att gå på. Hoppas få se lite mer av henne idag så jag kan bilda mig en uppfattning. Kom med lite ogrundade godförklaringar igår, av bla mig, som jag skulle vilja få en förklaring på. Om inte annat för att få en bild av hur hon tänker.
10. FiaM - Var uppe för lynch igår, men räddades av (vad jag tror) spökets röst på Lobelia. Lobelia själv röstade på FiaM i ett läge där det var två lika mellan mig, FiaM och BSF. Varför la Lobelia sin röst just där? För att ge sig själv alibi om FiaM åkte och visade sig ond? Eller velade Lobelia helt enkelt mellan bara goda? Eller mellan två goda och en ond och valde en av de goda? Jag har vissa misstankar mot BSF, men vet ju inget säkert där heller. FiaM vet jag inte alls vart jag ska placera.
11. bollen__ - Var med och röstade på Lobelia igår. Det är egentligen det enda jag kan plocka ur minnet om bollen__ just nu. Måste kika vidare på henne.
13. Klara
14. Blacksmithfarm - La en tredjeröst på Lilltess i första lynch. Det ser inte bra ut. Men det har ju hänt att goda röstat ut goda förr. Igår såg jag inte mycket av henne, en tidig röst på FiaM. Hoppas se mer där idag så jag kan bilda mig en uppfattning.
Nej man kan inte veta att man lägger sistarösten (om man inte är sist ut och klockan är DL naturligtvis ) men som ulv vill de flesta inte sticka ut så mycket i början av leken och det var ju kontentan av vad jag skrev.De mest uttalade misstankarna hon delger oss är dessa mot FiaM och BSF. Och det bara baserat på deras röster i DL1. Funderar också lite på hur hon menar att hon inte brukar vilja lägga sistarösten på någon. Hur kan man veta att man inte lägger sista rösten?
Lobelia visade sig vara ond. Ja, hon var, är, sjuk (krya på dig Lobelia), men jag tyckte själv inte att Lobelias förklaringar var så bra att jag köpte dom. Avstår LenaH att rösta på Lobelia därför att dom är hyenakompisar?