- Svar: 25
- Visningar: 1 222
Allt fler kommuner inför skärpta regler för fyrverkerier och skippar egna fyrverkerishower. En ny kartläggning från Djurens Rätt visar att djurvänliga nyårsfiranden nu är på frammarsch över hela landet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lol min kommun är med på listan å jag hörde ett konstant smällande hela dagen igår.Allt fler kommuner inför skärpta regler för fyrverkerier och skippar egna fyrverkerishower. En ny kartläggning från Djurens Rätt visar att djurvänliga nyårsfiranden nu är på frammarsch över hela landet.
Tyvärr så är väl både informationen och efterlevnaden bristfällig.Lol min kommun är med på listan å jag hörde ett konstant smällande hela dagen igår.
Snarare att ingen bryr sigTyvärr så är väl både informationen och efterlevnaden bristfällig.
Jag tror många gör det men inte känner till vad som gäller. Jag hade aldrig hört talas om det tidigare och läser minst fyra rikstäckande dagstidningar varje dag t ex.Snarare att ingen bryr sig
Jag bodde i ett samhälle förut där det fanns ett stort företag som varje år ordnade med fyrverkerishow. Det var riktigt maffiga grejer och massor av folk kom och tittade.Jag hade hellre sett att man förbjöd fyrverkerier för allmänheten helt och kommunerna istället satsade på riktigt fina professionella shower. Markant ökad säkerhet, minimerad nedskräpning och smällandet begränsas till specifika platser.
... om man nu ska ha fyrverkerier överhuvudtaget. För min del kunde man gärna förbjuda dem helt men jag förstår ju att andra uppskattar dem.
Inte bara blåljus, för ett par år sedan förstördes en blindhund i Sthlm och det slängs smällare i tunnelbana och på gator efter både hundar och människor. Flertalet bränder när det skjutits raketer mot bostadshus mm.Förbjud det för privatpersoner, det används för mycket som vapen mot blåljuspersonal.
Nä, även mot varandra och troligen satt eld på ett klubbhus i kommunen och ett annat hus i grannkommunen där det handlat om att inte sprida elden men inte rädda byggnaderna.Inte bara blåljus, för ett par år sedan förstördes en blindhund i Sthlm och det slängs smällare i tunnelbana och på gator efter både hundar och människor. Flertalet bränder när det skjutits raketer mot bostadshus mm.
Samma med blindhund i Malmö för ett par år sedan. Vad i hela helsefyr känner man när man slänger något sådant på ett djur, som dessutom utför ett viktigt arbete? Jag kan förstå (på någon nivå) att man har svårt att tycka om människor, men att utsätta djur för direkt skador och död, då funderar jag på hur det är i huvudet på dessa människor, då måste det vara riktigt illa ställt där inne.Inte bara blåljus, för ett par år sedan förstördes en blindhund i Sthlm och det slängs smällare i tunnelbana och på gator efter både hundar och människor. Flertalet bränder när det skjutits raketer mot bostadshus mm.
Jag hade hellre sett att man förbjöd fyrverkerier för allmänheten helt och kommunerna istället satsade på riktigt fina professionella shower. Markant ökad säkerhet, minimerad nedskräpning och smällandet begränsas till specifika platser.
... om man nu ska ha fyrverkerier överhuvudtaget. För min del kunde man gärna förbjuda dem helt men jag förstår ju att andra uppskattar dem.