- Svar: 25
- Visningar: 1 306
Allt fler kommuner inför skärpta regler för fyrverkerier och skippar egna fyrverkerishower. En ny kartläggning från Djurens Rätt visar att djurvänliga nyårsfiranden nu är på frammarsch över hela landet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, helförbud på alla sätt, och även förbud att inneha det övht så inte folk kan komma och säga att dom minsann fick det av en vän, så mycket bättre om dom hade arrangerat på en plats och skjuter under en begränsad tid om dom nu måste skjuta. Jag gillar det inte ändå men då kan iallafall folk med djur och hundar veta vart dom ska gå och när dom ska börja förbereda dom för tolvslaget.Min kommun finns oxå med på listan men ändå har det skjutits dagligen i ca en månad.. Det är dagligen bedjande från folk med djur i dom lokala fb grupperna men det skiter folk som gillar raketer uppenbarligen i. En och annan idiot föreslår att hundägare ska träna sina djur bättre.. Så nä här märks det inte någon större skillnad faktiskt. Jag flyttade ut på landet för 7 år sedan och det har jag aldrig ångrat, så skönt att slippa idioterna faktiskt!! Tycker oxå att ett helförbud för privatpersoner vore det bästa eftersom folk uppenbarligen inte klarar av att behärska sig!
Det är nog mest smällandet de är ute efter, misstänker jag. Och att störa och skrämmas.Men som nu tex, det är sol, hur ljust som helst ute och dom skjuter som bara den. Vad är det för puckon liksom, dom kan knappast ens se fyrverkerierna nu i dagsljus. Förstår inte hur dom som kan påverka det här tycker det är okej. Man kan inte ens komma undan dom på dagtid i solljus.
Samma här. Det var någon enstaka dagar innan nyår, men jag måste säga att det hela har skötts snyggt här överlag och jag har inte hört en enda fyrverkeripjäs eller smällare efter 12-slaget vid nyårsafton.Min stad finns med och här har det faktiskt smällt mindre än vanligt tycker jag. Både innan, under och efter nyårsafton.