The Lion King (ulvlek)

Förtydligande till föregående inlägg.
Låt oss leka med tanken att de två som jag håller som misstänkta #1 och #2, bsf och Klara också är ulvar så är ju Lobelias röst på FiaM rätt given ifall att FiaM är god. Annars hade hon kunnat lägga en röst på någon av de andra som hade två röster. Eller så är det så jäkligt att även FiaM är ond och de valde att offra henne, men jag tror inte att alla ulvarna är de som fått 2 röster vardera. Så Lobelias röst på FiaM skulle kunna tyda på FiaM's godhet. Men inget är skrivet i sten.

Fast som ulv, vad skulle jag ha att vinna på att dra fram Lobelia miss-sägning? Alibi, ja, men varför dra fram misstankar mot någon som inte har några misstankar mot sig. Varför rikta strålkastaren mot Lobelia?

Själv börjar jag fundera på att använda mig av statistik... :angel:
Vilka har varit onda resp goda i de senaste lekarna? Fast det faller på att vad var oddsen på att @Mammas skulle vara siare två lekar i rad? :p
Tycker att du kan utveckla den tanken lite! :D När jag pluggade pratades det ju om att allt går att bevisa med statistik :cool: Sedan var det väl även något om lögn, förbannad lögn och statistik med men det behöver vi ju inte låtsas om :p I alla fall inte så länge den visar något bra... :D
För övrigt, vad var du i din sista lek? :)

Tycker att du kan utveckla den tanken lite! :D När jag pluggade pratades det ju om att allt går att bevisa med statistik :cool: Sedan var det väl även något om lögn, förbannad lögn och statistik med men det behöver vi ju inte låtsas om :p I alla fall inte så länge den visar något bra... :D
För övrigt, vad var du i din sista lek? :)
Du är alltid ond, det minns jag fast du inte varit med på ett tag... :p
Jag var bybo i min senaste tror jag?

Du är alltid ond, det minns jag fast du inte varit med på ett tag... :p
Jag var bybo i min senaste tror jag?
:p På slutet var det väl du som alltid var ond tyckte jag. :D
Så om du var god i din senaste lek, vad ska du använda för statistik för att visa på att du är god i även den här leken? :angel:

Förtydligande till föregående inlägg.
Låt oss leka med tanken att de två som jag håller som misstänkta #1 och #2, bsf och Klara också är ulvar så är ju Lobelias röst på FiaM rätt given ifall att FiaM är god. Annars hade hon kunnat lägga en röst på någon av de andra som hade två röster. Eller så är det så jäkligt att även FiaM är ond och de valde att offra henne, men jag tror inte att alla ulvarna är de som fått 2 röster vardera. Så Lobelias röst på FiaM skulle kunna tyda på FiaM's godhet. Men inget är skrivet i sten.

Jag tycker att du är väldigt långsökt i dina resonemang och om jag överlever till imorgon ska jag titta mer på det. Jag ska även gå tillbaka och titta mer på Lobelias inlägg där hon försade sig och se om jag kan hitta något misstänkt där.

Fast som ulv, vad skulle jag ha att vinna på att dra fram Lobelia miss-sägning? Alibi, ja, men varför dra fram misstankar mot någon som inte har några misstankar mot sig. Varför rikta strålkastaren mot Lobelia?

Det skulle möjligen tala till din fördel. Men jag är inte övertygad. Än.

Jag tycker att du är väldigt långsökt i dina resonemang och om jag överlever till imorgon ska jag titta mer på det. Jag ska även gå tillbaka och titta mer på Lobelias inlägg där hon försade sig och se om jag kan hitta något misstänkt där.

Fast jag uppfattade det ju som att DU försa dig lika mycket. Läs mitt teoriinlägg igen och svara gärna på det.

Och jag tycker att den är rätt blek. Men din röst på Lobelia i det läget talar till din fördel.

Och för mig så känns det då rtt självklart att återigen rikta blickarna på bsf

Bsf säger jag inget om. Hon finns även på min lista över misstänkta.

Och jag tycker att den är rätt blek. Men din röst på Lobelia i det läget talar till din fördel.

Och för mig så känns det då rtt självklart att återigen rikta blickarna på bsf
Jag måste nog säga att det är hyfsat utstickande för en ulv att lägga fjärderösten på någon DL1 när rösterna ändå verkar spridas rätt väl?
Jag är inte 100 på @Klaras godhet men rösten på Lobelia idag talar till hennes fördel.

Nu borde det alltså vara sju goda plus ett ev spöke (Mammas eller Lilltess?) och fyra onda kvar.
Det blir ett tufft jobb imorgon att försöka lista ut vem som är vad. Just nu vill jag sätta cirkus och LenaH åt det godare hållet men jag vill läsa igenom leken igen innan jag känner mig helt säker och just nu är jag för trött.

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20.47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på Sedna
20.55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20.56 Sedna röstar På Snurrfian
20.57 FiaM röstar på Blacksmithfarm
21.00 Lobelia röstar på FiaM

Inte lätt att läsa ut något av den där listan när det spretar så mycket!

Intressant att Lobelia lägger en panikröst på FiaM i sista minuten. Är det en alibiröst eller ett försök att få ut en god? I det läget hade ju BSF och Klara också 2 röster så blir fundersam varför Lobelia valde just FiaM att rösta på!

Nu kommer jag att låta tjatig :D, men om jag lever imorgon (äsch, tar det nu) så kommer jag fråga @Snurrfian varför hon inte kommit med några egna teorier, ja annat än den mot mig, och varför hon var så snabb på att reagera på mitt teoriinlägg om Lobelia. Och om hon gladdes åt att jag röstade på henne istället för Lobelia? Man kan nästan tro det med tanke på hennes hånskrattande kommentar där hon påstod att jag hämndröstade.

Intressant att Lobelia lägger en panikröst på FiaM i sista minuten. Är det en alibiröst eller ett försök att få ut en god? I det läget hade ju BSF och Klara också 2 röster så blir fundersam varför Lobelia valde just FiaM att rösta på!

Vet inte om hon kan ha avvaktat min röst? Jag var ju rätt tydlig med att jag velade mellan henne och snurrfian.

Fast vad skulle det spela för roll? FiaM borde ändå vara det logiska valet för Lobelia kan man tänka.

Jag måste nog säga att det är hyfsat utstickande för en ulv att lägga fjärderösten på någon DL1 när rösterna ändå verkar spridas rätt väl?
Jag är inte 100 på @Klaras godhet men rösten på Lobelia idag talar till hennes fördel.

Fast rösten avgjorde ju inget tänker jag. Då är det mer misstänkt att lägga den andra och tredje rösten som ju gjorde att det drog iväg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar