The Lion King (ulvlek)

Jag kom på att jag måste rösta innan 21:01 20:59, det blev lite hastigt med att formulera motiveringen. Det jag hakar upp mig på är att de som röstat på dig är misstänkta. Men ja jag upplever dig som velig.

Jag kom på att jag måste rösta innan 21:01 20:59, det blev lite hastigt med att formulera motiveringen. Det jag hakar upp mig på är att de som röstat på dig är misstänkta. Men ja jag upplever dig som velig.
Som sagt tidigare, jag misstänkte dem inte för att de röstade på mig utanför deras motiveringar. Velig kan du till viss del ha rätt i här, eftersom jag ville vara så säker jag kunde på att vi skulle få ut en ond. Men det handlar endast om var jag skulle lägga min röst.

Ja tack, gärna med citat där det du påstår att jag skriver finns med...

Ska vi börja med ditt påstående att du aldrig reflekterar kring Gabby_ossi? Eftersom du verkar grunda hela din röst på mig på just det.

Lobelia lyfte Gabby_ossis svar på frågan som misstänkt hint

Till skilland från mammas så siktar jag in mig på tendenser till våldsamhet. Det känns sisådär att haka upp sig på att materiaktet skulle vara en ond styresform bara frö att hyenor tydligen har det.

bollen__ går ut lite rätt med fräna noshörningar och flodhästar och men så räddar hon situationen med att flodhäste vill bada liksom hon själv. Lite av en outsider.

gabby vill titta ner på folk och kan ryta som ett lejon. Är det ett sätt att tala om för lyan att hon är Scar? Inte så diskret direkt

Och så har vi Mammas som redan som barn blev undervisade i de onda värdena av sin syster.

Inte undrar på att hon älskar djur som framställs som gulliga men är farliga.

Jag tror att vi kan ha vår Scar här, i hinten om de grova huggtänderna.

Lobelia röstar på Mammas

Mirtais (lånade?) teori var just att Gabby_ossi var ond baserat på svaret på frågan

Den i lejonkungen som ju vill titta ner på alla är ju Scar och hans hyenor! Typiskt misstänkt kommentar!

Mirtai röstar på Gabby_Ossi

Du lyfter fram Mirtais teori som intressant, vem syftar du på som misstänkt om inte Gabby_ossi?

Jag måste lägga en tidig röst tack vare att jag är upptagen med bilkörning framåt kvällen... Jag tycker att Lobelia är något på spåren med @Mammas men @Lilltess verkar en aning förvirrad eller om hon nu bara försöker påstå att hon är ett snällt lejon utan huggtänder? Även @Mirtai teori om att hyenor vill titta ner känns intressant...

Jag går på Lobelias teori om mammas och för att bevara en fin tradition från förra leken att rösta på mammas i första dl! :D
Snurrfian röstar på Mammas

Att du hakar på andra är inte det konstigaste, att du konsekvent vägrar läsa/förstå vad jag skriver är mer konstigt.

@Sedna Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte hade sett att Snurrfian använt samma teori om G_O. Trodde jag var lite rolig i min teori men tydligen hade någon annan hunnit före :o

@Sedna Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte hade sett att Snurrfian använt samma teori om G_O. Trodde jag var lite rolig i min teori men tydligen hade någon annan hunnit före :o

Det var Lobelia som var först. Vill bara förtydliga det så jag inte blir anklagade för att ha påstått felaktigheter. :)

Huruvida du är misstänkt eller inte har jag inte hunnit reflektera så mycket kring än, men det kan bli ett projekt för morgondagen, om jag lever då ;)

Som sagt tidigare, jag misstänkte dem inte för att de röstade på mig utanför deras motiveringar. Velig kan du till viss del ha rätt i här, eftersom jag ville vara så säker jag kunde på att vi skulle få ut en ond. Men det handlar endast om var jag skulle lägga min röst.

Jag misstänker inte bara dig utan håller även ögonen på bla Blacksmithfarm. Men jag kan j u inte rösta på er bägge utan var tvungen att välja en. Och eftersom jag upplevde B som mer aktiv idag föll min röst på dig.

Uppdatering!

tumblr_m8tdteAty11r115hxo1_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo2_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo3_250.gif

tumblr_m8tdteAty11r115hxo4_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo5_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo6_250.gif

tumblr_m8tdteAty11r115hxo7_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo8_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo9_250.gif

... och så fick den hyenan skamset linka iväg efter ett kok stryk av Mister Pig.

Lobelia var hyena (ulv)

Ska vi börja med ditt påstående att du aldrig reflekterar kring Gabby_ossi? Eftersom du verkar grunda hela din röst på mig på just det.

Lobelia lyfte Gabby_ossis svar på frågan som misstänkt hint

Mirtais (lånade?) teori var just att Gabby_ossi var ond baserat på svaret på frågan

Du lyfter fram Mirtais teori som intressant, vem syftar du på som misstänkt om inte Gabby_ossi?

Att du hakar på andra är inte det konstigaste, att du konsekvent vägrar läsa/förstå vad jag skriver är mer konstigt.
Det konstiga för mig är att det är först nu du förklarar vad du menar, det hade underlättat om du hade börjat i den här ändan från början. Jag tyckte att Mirtais teori om att hyenor är de som vill titta ner på folk var intressant, men inte tillräckligt för att lägga på minnet vem det handlade om. Om du hade hänvisat till det från början istället för att skriva att jag misstänkte G_O eftersom Lobelia hade skrivit det så hade det varit lite lättare att följa.

Det konstiga för mig är att det är först nu du förklarar vad du menar, det hade underlättat om du hade börjat i den här ändan från början. Jag tyckte att Mirtais teori om att hyenor är de som vill titta ner på folk var intressant, men inte tillräckligt för att lägga på minnet vem det handlade om. Om du hade hänvisat till det från början istället för att skriva att jag misstänkte G_O eftersom Lobelia hade skrivit det så hade det varit lite lättare att följa.

Den här leken erbjuder inte så mycket tid att citera och komma med långa förklaringar mindre än en timme innan DL. Jag räknar faktiskt med att folk själva har någorlunda koll på vad de skrivit.
Jag vill hinna läsa och följa med i röstningsdiskussionen också. Jag har försökt förklara så gott det går utifrån förutsättningarna, men det känns låst när jag uppfattar det som
att du inte ens läser vad jag skriver.

Nåja, vem la egentligen en "hämndröst"? ;)

Röstlista DL2

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20.47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på Sedna
20.55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20.56 Sedna röstar På Snurrfian
20.57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

21.00 Lobelia röstar på FiaM

FiaM 3
Lobelia 2
Blacksmithfarm 2
Klara 2
cirkus 1
Sedna 1
Snurrfian 1

Nu får vi hoppas att de ger sig på den välsignade inatt!
Sen hoppas jag att vi får ännu en imorgon.

Min gissning i nuläget är att FiaM inte är ulv. Har väldigt svårt att tänka mig att ulvarna skulle försöka offra henne på det viset. Inget är omöjligt, men jag har ju tänkt tanken tidigare att hon kan vara en god som röstat på Lilltess i DL1. Det lämnar LenaH, bsf och Klara som röstade på Lilltess och jag misstänker ju både bsf och Klara. LenaH - spontant - nej, jag tror att hon också kan vara god.

Men jag kan ha helt åt helvete fel....
Vore ju käckt om nån visste nånting

Nu får vi hoppas att de ger sig på den välsignade inatt!
Sen hoppas jag att vi får ännu en imorgon.

Min gissning i nuläget är att FiaM inte är ulv. Har väldigt svårt att tänka mig att ulvarna skulle försöka offra henne på det viset. Inget är omöjligt, men jag har ju tänkt tanken tidigare att hon kan vara en god som röstat på Lilltess i DL1. Det lämnar LenaH, bsf och Klara som röstade på Lilltess och jag misstänker ju både bsf och Klara. LenaH - spontant - nej, jag tror att hon också kan vara god.

Men jag kan ha helt åt helvete fel....
Vore ju käckt om nån visste nånting

Jag håller med om LenaH. Finns inget i hennes agerande som gör henne särskilt misstänkt just nu

Röstlista DL2

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20.47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på Sedna
20.55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20.56 Sedna röstar På Snurrfian
20.57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

21.00 Lobelia röstar på FiaM

FiaM 3
Lobelia 2
Blacksmithfarm 2
Klara 2
cirkus 1
Sedna 1
Snurrfian 1

Förtydligande till föregående inlägg.
Låt oss leka med tanken att de två som jag håller som misstänkta #1 och #2, bsf och Klara också är ulvar så är ju Lobelias röst på FiaM rätt given ifall att FiaM är god. Annars hade hon kunnat lägga en röst på någon av de andra som hade två röster. Eller så är det så jäkligt att även FiaM är ond och de valde att offra henne, men jag tror inte att alla ulvarna är de som fått 2 röster vardera. Så Lobelias röst på FiaM skulle kunna tyda på FiaM's godhet. Men inget är skrivet i sten.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar