Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle onda följa Lobelia om hon var god? Och varför skulle de onda rösta på de som hon har skrivit teorier om om hon var ond? Jag förstår inte hur du tänker, det är det jag försöker komma underfund med.
Fast en ond cirkus hade ju inte behövt exponera sig så (och en tredjeröst är ofta en exponering) eftersom en ond cirkus lika gärna kunde käkat henne?Och vad är det som är skumt i det?
Det var inget osannolikt scenario - nu visade det sig att det inte var så. Men jag var ganska osäker länge under gårdagen. Det hade antagligen varit naturligt för mig att rösta på Mammas i det läget. Men jag var inte tillräckligt säker - en ond cirkus hade inte tvekat på att lägga en enkel röst där eftersom jag då vetat att Mammas sannolikt är god.
Därför att deras röster syns. Käket är anonymt och Mammas blir sällan lynchad i början av en lek.Och så tänker jag då på rösterna på Mammas. Ulvarna ville uppenbarligen bli av med Mammas eftersom de käkade henne. Kan det ha varit de som drog igång röstningen på henne också? Eller skulle de inte våga käka henne om de gjorde så? Eller är det bara vad de vill att vi ska tro?
Om ingen av de två första rösterna på Mammas kom från lyan, varför passade de då inte på att lyncha henne med en eller två röster extra om de nu ändå villa ha ut henne? Och om bara en av rösterna på Mammas är från en ulv, vem är det i så fall, Lobelia eller Snurrfian?
Det är ungefär vad man kan åstadkomma när det i stort sett inte skrivits något i leken. Det låter nästan som du beundrar mig och min förmåga att få folk att rätta sig i ledet och rösta på dem jag pekar påIdag har Lobelia klättrat på min lista över misstänkta.
Lobelias motivering till sin röst på Mammas är svag. Ja inte för att förstadagsteorier brukar vara starka, men att först tycka att Mammas hakar upp sig på något oväsentligt, till att rösta på Mammas med hänvisning att att hon blev undervisad i onda värden, till fascination för huggtänder, till hint, känns bara fantasilöst och inkonsekvent. Lobelia lyfte även gabby_ossis svar om att titta ner på folk som sedan låg till grund för rösterna på Gabby_ossi. Lobelia påpekade tidigt Lilltess agerande som märkligt.
Är det en slump att Lobelia uttrycker misstankar mot de tre som sedan får mest röster?
Jag är benägen att hålla med, själv undrar jag var alla misstankar på cirkus kommer ifrån. Hon skriver ofta något i stil med en "ond cirkus hade nte gjort si eller så" och det är hon inte ensam med.Fast en ond cirkus hade ju inte behövt exponera sig så (och en tredjeröst är ofta en exponering) eftersom en ond cirkus lika gärna kunde käkat henne?
Fast här uttrycker ju jag en misstanke mot @cirkus ?Jag är benägen att hålla med, själv undrar jag var alla misstankar på cirkus kommer ifrån. Hon skriver ofta något i stil med en "ond cirkus hade nte gjort si eller så" och det är hon inte ensam med.
Det är ungefär vad man kan åstadkomma när det i stort sett inte skrivits något i leken. Det låter nästan som du beundrar mig och min förmåga att få folk att rätta sig i ledet och rösta på dem jag pekar på
Därför att deras röster syns. Käket är anonymt och Mammas blir sällan lynchad i början av en lek.
Därmed inte sagt att de som röstade på Mammas behöver vara goda, men första natten i lyan (enligt mina empiriska studier ) så är man nog ofta nöjd med att käket lyckas och man brukar undvika folk som åkt ut tidigt de senaste lekarna.
Just nu är jag mest tveksam till Blacksmithfarm och Mirtai. Båda har röstat på mig med i mina ögon tunna motiveringar, speciellt Mirtai. Cirkus kommentar om Klara är även den värd att titta närmare på.
Jag försöker bara delge hur jag själv tänker som ond eftersom jag vet att du inte i någon tidigare lek varit det.Okej, du har kanske en poäng. Eller så försöker du lura bort mig från ett spår på dina lyakompisar
Hur i hela fridens man kan jag styra röstningen, hur kan någon överhuvudtaget styra röstningen? Jag var i stallet och red+ fodrade. Var borta från 17-23 eller så. Menar du att jag åkt hem till folk med en pistol ellerSå du medger att du styrt röstningen?
Jag tänker mig att det skulle kunna vara så att onda använt dina idéer eller att det är en slump, därför jag frågar. Men har du styrt röstningen mot goda så blir ju valet vem jag ska rösta på lätt
Jag försöker bara delge hur jag själv tänker som ond eftersom jag vet att du inte i någon tidigare lek varit det.
De köper inte min förklaring och rotar sedan upp en massa och vänder det mot mig.
Hm, jag kanske skulle lägga av och skriva, feber verkar inte göra mig klartänkt.Fast här uttrycker ju jag en misstanke mot @cirkus ?
Självklart är det inte just att de har röstat på mig som gör att jag reagerar. Anledningen till att jag reagerar är att den främsta motivering de har till sina röster är min röst på Lilltess igår. Blacksmithfarm röstade även hon på Lilltess efter att jag hade gjort det och när det gäller Mirtai vill jag veta varför min andra röst tydligen är mer misstänkt än Blacksmithfarms tredjeröst. Jag hade funderat på det här även om det inte var mig de röstat på.Men är det ingen som inte röstat på dig och som är misstänkt. Det känns sisådär seriöst att hela tiden bara misstänka folk för att de röstar på just dig. Bara det är misstänkt.
Jag ser det som helt naturligt att folk hittar ett syftningsfel hos mig och hakar upp sig på det. Jag borde givetvis hittat det själv men hög feber och allmän mosighet gör inte min hjärna till den skarpaste. De köper inte min förklaring och rotar sedan upp en massa och vänder det mot mig. Saker som inte var ett dugg konstiga igår och inte varit konstiga idag om jag fått rätt på grammatiken.
Jepp alldeles riktigt. Jag förstår att du misstänker mig. Jag gick tillbaks till din motivering och skulle skriva haha, din var sämre men den var ungefär lika usel som min. Vem f-n kan få hållbara teorier utifrån vilket årtionde de är födda och vilket djur de identifierar sig med?Att rota upp gamla saker och vända det mot folk är väl vad hela leken bygger på?