The Lion King (ulvlek)

Just nu är jag mest tveksam till Blacksmithfarm och Mirtai. Båda har röstat på mig med i mina ögon tunna motiveringar, speciellt Mirtai. Cirkus kommentar om Klara är även den värd att titta närmare på.

Varför skulle onda följa Lobelia om hon var god? Och varför skulle de onda rösta på de som hon har skrivit teorier om om hon var ond? Jag förstår inte hur du tänker, det är det jag försöker komma underfund med.

Har du aldrig varit med om att en ond har använt en gods teori för att rättfärdiga en lynch på en god? Eller att onda riktar eller underblåser misstankar mot goda för att få goda att lyncha goda?

Och vad är det som är skumt i det?
Det var inget osannolikt scenario - nu visade det sig att det inte var så. Men jag var ganska osäker länge under gårdagen. Det hade antagligen varit naturligt för mig att rösta på Mammas i det läget. Men jag var inte tillräckligt säker - en ond cirkus hade inte tvekat på att lägga en enkel röst där eftersom jag då vetat att Mammas sannolikt är god.
Fast en ond cirkus hade ju inte behövt exponera sig så (och en tredjeröst är ofta en exponering) eftersom en ond cirkus lika gärna kunde käkat henne?

Röstlista
14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia

Och så tänker jag då på rösterna på Mammas. Ulvarna ville uppenbarligen bli av med Mammas eftersom de käkade henne. Kan det ha varit de som drog igång röstningen på henne också? Eller skulle de inte våga käka henne om de gjorde så? Eller är det bara vad de vill att vi ska tro?
Om ingen av de två första rösterna på Mammas kom från lyan, varför passade de då inte på att lyncha henne med en eller två röster extra om de nu ändå villa ha ut henne? Och om bara en av rösterna på Mammas är från en ulv, vem är det i så fall, Lobelia eller Snurrfian?
Därför att deras röster syns. Käket är anonymt och Mammas blir sällan lynchad i början av en lek.
Därmed inte sagt att de som röstade på Mammas behöver vara goda, men första natten i lyan (enligt mina empiriska studier :p) så är man nog ofta nöjd med att käket lyckas och man brukar undvika folk som åkt ut tidigt de senaste lekarna.

Idag har Lobelia klättrat på min lista över misstänkta.

Lobelias motivering till sin röst på Mammas är svag. Ja inte för att förstadagsteorier brukar vara starka, men att först tycka att Mammas hakar upp sig på något oväsentligt, till att rösta på Mammas med hänvisning att att hon blev undervisad i onda värden, till fascination för huggtänder, till hint, känns bara fantasilöst och inkonsekvent. Lobelia lyfte även gabby_ossis svar om att titta ner på folk som sedan låg till grund för rösterna på Gabby_ossi. Lobelia påpekade tidigt Lilltess agerande som märkligt.

Är det en slump att Lobelia uttrycker misstankar mot de tre som sedan får mest röster?
Det är ungefär vad man kan åstadkomma när det i stort sett inte skrivits något i leken. Det låter nästan som du beundrar mig och min förmåga att få folk att rätta sig i ledet och rösta på dem jag pekar på ;)

Det kan inte vara så att folk såg samma sak som mig?

Nej jag misstänkte inte Lilltess på allvar, jag brukar haka upp mig på vad hon skriver och försöka gå till botten med det. Jag röstade ju inte ens på henne :)

Fast en ond cirkus hade ju inte behövt exponera sig så (och en tredjeröst är ofta en exponering) eftersom en ond cirkus lika gärna kunde käkat henne?
Jag är benägen att hålla med, själv undrar jag var alla misstankar på cirkus kommer ifrån. Hon skriver ofta något i stil med en "ond cirkus hade nte gjort si eller så" och det är hon inte ensam med.

Det är ungefär vad man kan åstadkomma när det i stort sett inte skrivits något i leken. Det låter nästan som du beundrar mig och min förmåga att få folk att rätta sig i ledet och rösta på dem jag pekar på ;)

Så du medger att du styrt röstningen?
Jag tänker mig att det skulle kunna vara så att onda använt dina idéer eller att det är en slump, därför jag frågar. Men har du styrt röstningen mot goda så blir ju valet vem jag ska rösta på lätt ;)

Därför att deras röster syns. Käket är anonymt och Mammas blir sällan lynchad i början av en lek.
Därmed inte sagt att de som röstade på Mammas behöver vara goda, men första natten i lyan (enligt mina empiriska studier :p) så är man nog ofta nöjd med att käket lyckas och man brukar undvika folk som åkt ut tidigt de senaste lekarna.

Okej, du har kanske en poäng. Eller så försöker du lura bort mig från ett spår på dina lyakompisar :cautious:;)

Just nu är jag mest tveksam till Blacksmithfarm och Mirtai. Båda har röstat på mig med i mina ögon tunna motiveringar, speciellt Mirtai. Cirkus kommentar om Klara är även den värd att titta närmare på.

Men är det ingen som inte röstat på dig och som är misstänkt. Det känns sisådär seriöst att hela tiden bara misstänka folk för att de röstar på just dig. Bara det är misstänkt.

Jag ser det som helt naturligt att folk hittar ett syftningsfel hos mig och hakar upp sig på det. Jag borde givetvis hittat det själv men hög feber och allmän mosighet gör inte min hjärna till den skarpaste. De köper inte min förklaring och rotar sedan upp en massa och vänder det mot mig. Saker som inte var ett dugg konstiga igår och inte varit konstiga idag om jag fått rätt på grammatiken.

Så du medger att du styrt röstningen?
Jag tänker mig att det skulle kunna vara så att onda använt dina idéer eller att det är en slump, därför jag frågar. Men har du styrt röstningen mot goda så blir ju valet vem jag ska rösta på lätt ;)
Hur i hela fridens man kan jag styra röstningen, hur kan någon överhuvudtaget styra röstningen? Jag var i stallet och red+ fodrade. Var borta från 17-23 eller så. Menar du att jag åkt hem till folk med en pistol eller:idea:

Det var du som verkade beundra mig, dock för något jag knappast kan ha gjort.

Just nu sticker @Blacksmithfarm och @FiaM ut mest för mig och det beror helt enkelt på deras röster igår.
Jag utgår lite hur jag själv spelar som ulv (iofs rätt kasst, ska medges) och jag lägger sällan första eller sista rösten på någon i början av leken.
Helst lägger jag en uddaröst men det gör jag ju gärna som god också.
De flesta onda brukar dock vilja smälta in i mängden och då är röst två och tre bra ställen att lägga sig på.

Jag försöker bara delge hur jag själv tänker som ond eftersom jag vet att du inte i någon tidigare lek varit det. :)

Ja, det var så jag tolkade det, men man kan aldrig vara tillräcklig försiktig ;)

Men nu fick du mig att tveka på den teorin jag var mest inne på att följa...

Fast här uttrycker ju jag en misstanke mot @cirkus ?
Hm, jag kanske skulle lägga av och skriva, feber verkar inte göra mig klartänkt.

Kan du förklara närmre så jag begriper. Jag är inte med på varför cirkus blir misstänkt, mer än att fler uttryckt åsikten. Jag ser liksom inte bilden utan cirkus känns som vanligt för mig. Vilket hon för all del även gör som ond de flesta gångerna.

Men är det ingen som inte röstat på dig och som är misstänkt. Det känns sisådär seriöst att hela tiden bara misstänka folk för att de röstar på just dig. Bara det är misstänkt.

Jag ser det som helt naturligt att folk hittar ett syftningsfel hos mig och hakar upp sig på det. Jag borde givetvis hittat det själv men hög feber och allmän mosighet gör inte min hjärna till den skarpaste. De köper inte min förklaring och rotar sedan upp en massa och vänder det mot mig. Saker som inte var ett dugg konstiga igår och inte varit konstiga idag om jag fått rätt på grammatiken.
Självklart är det inte just att de har röstat på mig som gör att jag reagerar. Anledningen till att jag reagerar är att den främsta motivering de har till sina röster är min röst på Lilltess igår. Blacksmithfarm röstade även hon på Lilltess efter att jag hade gjort det och när det gäller Mirtai vill jag veta varför min andra röst tydligen är mer misstänkt än Blacksmithfarms tredjeröst. Jag hade funderat på det här även om det inte var mig de röstat på.

Vad gäller @Lobelia så tycker jag att hon verkar helt oskarp idag, konstiga syftningsfel och verkade inte läsa vad jag skrev om cirkus...
Grejen är att jag tror på hennes förklaring om sjukdom för jag minns en lek när hon också spelade uppåt väggarna på detta sätt och blev lynchad med dunder och brak och då var hon under tidspress.
Jag vill ge henne lite mer tid för att se om hon hittar sina wits igen.

Att rota upp gamla saker och vända det mot folk är väl vad hela leken bygger på? ;):D
Jepp alldeles riktigt. Jag förstår att du misstänker mig. Jag gick tillbaks till din motivering och skulle skriva haha, din var sämre men den var ungefär lika usel som min. Vem f-n kan få hållbara teorier utifrån vilket årtionde de är födda och vilket djur de identifierar sig med?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar