The Lion King (ulvlek)

@Koppen cirkus röstade inte på Mammas.

För mig har @cirkus varit bland de mer misstänkta, men de här senaste misstankarna mot Cirkus förstår jag inte alls. Varken det @FiaM, @Snurrfian eller Koppen skriver. Vad är det ni hakar upp er på egentligen?

När det kommer till Koppen får jag intrycket att hon är oinsatt i leken, men det är å andra sidan ingen garanti för att hon är god.
Koppen skriver som koppen gör oavsett roll, jag tycker hon är skum jämt oavsett roll så jag vågar knappt rösta på henne.

Två av de viktigaste rollerna ute första dagen. Verkligen. Inte. Bra.
Det känns nästan helt hopplöst, hur ska vi kunna hitta varann nu? Bara spionen som kan ha information, men vad kan den veta nu? Ingen är skyddad, ingen som siar? det finns ju typ inget kvar att få info om.

Jag har väldigt svårt att tro att de hade kunnat förstå att Mammas var siare - jag tror att de plockade henne eftersom hon är en så vass spelare och ingen fanns som kunde skydda henne och de var nog tämligen säkra på att hon inte var ledarvargen. Hon har i allafall inte hunnit få någon sia. Så hon har ju inte kunnat veta mer än vi andra första dagen.
Jag antar att tämligen säker och säker inte är lika med varandra men jag undrar ändå över det. Hur skulle hyenorna kunna vara tämligen säker att hon inte var scar? Första dagen?

Det känns som om jag flyger under radarn här men det är inte avsiktligt. :)
Utgången av lynch och nattkäk känns som en lång, brant och dryg uppförsbacke men det är väl bara att kavla upp ärmarna, annars blir det här världshistoriens kortaste lek. :crazy:

Ska läsa och leta.

Inte jag heller om jag ska vara ärlig, det blev rörigt. Det jag vill ha fram är att hyenorna likaväl kan ha valt mammas för att misstänkliggöra Gabby som att godförklara henne. Som så ofta så fastnar man i resonemanget att så skulle de onda aldrig göra för att de skulle inte avslöja sig/skydda sina egna osv, och så vänder man på det och konstaterar att de visst kan göra så just för att det är vad de inte förväntas göra det.

Det håller jag absolut med om. Ulvarnas agenda är det bara ulvarna som vet om. Jag tror att käket av Mammas bara var ett bra tillfälle att bli av med en vass spelare. Men jag undrar fortfarande om det där "vi". Har du försagt dig?

Okej, jag följer up min tanke från tidigare idag. Förlåt om jag är lite virrig, steker pannkakor, bakar bullar och tårta samtidigt ;)

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas
17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Lilltess: 4
Gabby_Ossi : 2
Mammas: 2
Cirkus: 1
FiaM: 1

Snurrfian: 1
blacksmithfarm: 1
Mirtai: 1

4 personer röstade på Lilltess...

LenaH Den första rösten på Lilltess sticker väl inte ut mer än någon annan röst. Har inte sett något mer som jag reagerat på.

FiaM
La röst nr 2 på Lilltess. I det läget hade Mammas 2 röster och Gabby_Ossi 2 röster.

Blacksmithfarm
La röst nr 3 på Lilltess vilket gjorde att hon gick upp i ledningen. Har idag verkat leta ulvar aktivt och jag har svårt att säga att hon skulle vara ond eller god.

Klara.
La den fjärde och avgörande rösten. Tror inte hon är ulv baserat på bara det. Känns som det är att sticka ut för mycket att lägga röst nummer 4 så jag väljer att lägga henne åt sidan just nu.

Så de jag misstänker mest just nu baserat på detta är FiaM och Blacksmithfarm.

Jag måste rösta nu när jag har 2 minuter över så jag väljer att rösta på FiaM. Det är verkligen inte världens mest underbyggda teori men jag vill inte bara följa någon annan.

Mirtai röstar på FiaM

Två av de viktigaste rollerna ute första dagen. Verkligen. Inte. Bra.
Det känns nästan helt hopplöst, hur ska vi kunna hitta varann nu? Bara spionen som kan ha information, men vad kan den veta nu? Ingen är skyddad, ingen som siar? det finns ju typ inget kvar att få info om.

Jag har väldigt svårt att tro att de hade kunnat förstå att Mammas var siare - jag tror att de plockade henne eftersom hon är en så vass spelare och ingen fanns som kunde skydda henne och de var nog tämligen säkra på att hon inte var ledarvargen. Hon har i allafall inte hunnit få någon sia. Så hon har ju inte kunnat veta mer än vi andra första dagen.

Var har jag skrivit att hyenorna kunde vara säkra på att Mammas inte var Scar?
Det är ganska stor skillnad på att vara säker och vad som är sannolikt. Jag tycker inte om när mina ord blir förvrängda och det tycker jag är skumt.
Du skriver ju tämligen säkra, det är starkare än sannolikt för mig iaf.
Och jag förstår inte hur någon skulle ha kunnat vara tämligen säker att mammas inte är Scar?

Okej, jag följer up min tanke från tidigare idag. Förlåt om jag är lite virrig, steker pannkakor, bakar bullar och tårta samtidigt ;)

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas
17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Lilltess: 4
Gabby_Ossi : 2
Mammas: 2
Cirkus: 1
FiaM: 1

Snurrfian: 1
blacksmithfarm: 1
Mirtai: 1

4 personer röstade på Lilltess...

LenaH Den första rösten på Lilltess sticker väl inte ut mer än någon annan röst. Har inte sett något mer som jag reagerat på.

FiaM
La röst nr 2 på Lilltess. I det läget hade Mammas 2 röster och Gabby_Ossi 2 röster.

Blacksmithfarm
La röst nr 3 på Lilltess vilket gjorde att hon gick upp i ledningen. Har idag verkat leta ulvar aktivt och jag har svårt att säga att hon skulle vara ond eller god.

Klara.
La den fjärde och avgörande rösten. Tror inte hon är ulv baserat på bara det. Känns som det är att sticka ut för mycket att lägga röst nummer 4 så jag väljer att lägga henne åt sidan just nu.

Så de jag misstänker mest just nu baserat på detta är FiaM och Blacksmithfarm.

Jag måste rösta nu när jag har 2 minuter över så jag väljer att rösta på FiaM. Det är verkligen inte världens mest underbyggda teori men jag vill inte bara följa någon annan.

Mirtai röstar på FiaM

Tänker du då att FiaM gör det för att rädda sin hyena vän så G_O är hyena, eftersom vi vet att mammas var god tänker jag?

Jag måste dra nu och kommer inte vara tillgänglig att leka nåt mer ikväll.
Jag tycker att Cirkus känns vara en del på offensiven. Hon möter inte misstankarna/frågorna på sig med svar utan mer med taggarna utåt. (Ska försöka skriva utan att det blir elakt :( )
Och att hon trodde Mammas var Scar och röstade på henne kändes som en hämndröst i panik för att Mammas röstade på henne.

Koppen röstar på Cirkus

Ehurrrm.
Jag röstade inte alls på Mammas.
Och jag är på offensiven för att jag frågar dig varför du sätter två av fyra som röstade på GODA lilltess som goda förnärvarande. Och jag får inget svar alls.

Jag antar att tämligen säker och säker inte är lika med varandra men jag undrar ändå över det. Hur skulle hyenorna kunna vara tämligen säker att hon inte var scar? Första dagen?

Sannolikheten är ganska liten om man räknar hur många som det borde funnits utanför lyan. Jag kan fortfarande stå för att de nog kunde vara tämligen säkra. Dessutom så hade hon pekat ut någon annan som en potentiell Scar.

Det håller jag absolut med om. Ulvarnas agenda är det bara ulvarna som vet om. Jag tror att käket av Mammas bara var ett bra tillfälle att bli av med en vass spelare. Men jag undrar fortfarande om det där "vi". Har du försagt dig?
Det är väl upp till betraktaren, jag har redan svarat på frågan. Jag försökte få till en snitsig formulering men förvirrade mig i begreppen.

Ja, vad säger den här listan mig egentligen? Inte mycket tror jag. Vi var fyra som röstade på Lilltess. LenaH, FiaM, Blacksmithfarm och jag. När FiaM la sin röst hade cirkus 1 röst, Mammas 2 röster, GO 2 röster, hon själv 1 röst och Snurrfian 1 röst. Alltså jämnade hon ut mellan Mammas (som vi vet var god), GO och Lilltess.

Sedan la Blacksmithfarm sin röst på Lilltess vilket gjorde att Lilltess drog ifrån. Kan både FiaM och BSF vara onda och vilja rädda GO? (Men jag tycker det verkar hemskt knepigt att outa hela lyan på det viset. Jag hade inte gjort det.) Men i så fall borde väl FiaM ha lagt sin röst på Mammas för att öka sannolikheten att rädda GO? Tredjerösten från BSF är nog den som sticker ut mest här.

Mammas röst på cirkus.
Sednas röst på Snurrfian.
cirkus röst på BSF.
GOs röst på Mirtai

När cirkus och GO lägger sina uddaröster är det ganska solklart att dom inte kommer göra någon skillnad. Kan det vara för att dom inte ville vara med och rösta ut en som dom visste var god eftersom dom visste att dom skulle bli granskade om dom lagt sina röster på Lilltess? Och att dom inte ville risker att jämna ut av samma anledning? Min tanke - om cirkus och/eller GO lagt sin röst på någon som redan hade röster och det i så fall, med en eventuell dold röst i omlopp (eller för all del, en ändrad röst) och en röst kvar (koppens) skulle blivit lika mellan Lilltess och den dom röstat på skulle dom blivit granskade för att ha försökt rädda Lilltess. Det här blev snurrigt känner jag, det lät så solklart när jag hade tanken i hjärnan.
.

Uddaröster blir lika granskade som alla andra röster. Jag röstade på den jag tyckte var mest misstänkt.

Jag velade mellan Snurrfian, Mammas när bsf kom med sin extremt enkla röst på lilltess.

Idag har hon lagt en tidig röst på FiaM - jag tror att det kan vara så att möjligheten finns att FiaM är god och bsf gör sitt bästa för att flera ska rösta där och glömma hennes (och Klaras)röst.

Det är otroligt synd att det inte finns någon mer info att gå på. Ingen är siad så det känns verkligen som att famla i mörkret. Men jag tycker ändå att det finns några som är skumma.

bsf är definitivt en av dom.
Att sen Koppen kommer och håller henne plus Klara åt det goda hållet gör att både Koppen och Klara känns som potentiella ulvar. Sen undrar jag hur Klara kan veta att rösterna på Lilltess skulle outa HELA lyan (se det fetade).

Jag tycker det vore förjävligt om vi inte får ut en ulv.

cirkus röstar på Klara

Sannolikheten är ganska liten om man räknar hur många som det borde funnits utanför lyan. Jag kan fortfarande stå för att de nog kunde vara tämligen säkra. Dessutom så hade hon pekat ut någon annan som en potentiell Scar.
Men det kan man ju göra om man är Scar också? Men jag förstår hur du menar iom det jag tänkte inte på att Mammas skrivit om Scar. Så jag förstod inte hur någon öht skulle kunna va säker på någons roll första dagen :)

Samtalsämnen jag lagt märke till är kisstofsar (:rofl:) djur på savannen, hintar och åldrar. En massa OT tycker jag som ju hör till i början :)
Jag spelar inte så klokt och vist som de flesta av er vilket har gjort att jag fullständigt missat allas hintar. :confused:
Mammas röstar på Cirkus och teoriar om att hon skulle kunna vara Scar varpå Cirkus svarar med att hon tror Mammas är ledarvargen. Vilket ju hon inte var :cool:
Även Lobelia tycker Mammas hintar. (Hur kan jag missa hintar?!)
Mirtai röstar på GO är Scar, och lägger sin röst på henne.
Klara skriver att hon ska sätta sig in i leken och leta nåt misstänkt. Ulv som tänker ut lämplig teori månne? Hon tycker även Lilltess beter sig mysko (kl 19:50) och två minuter senare skriver Sedna att hon håller med.

Det är de anteckningarna jag har fram tills imorse. Det har ju skrivits en del efter det.

bollen__ , BSF, och Klara vill jag fn sätta på goda sidan.
Lobelia, och Mirtai spelar alltid svårt i mina ögon men de verkar leta ondingar så de är neutrala mot den goda sidan.
Sedna och Snurrfian vet jag inte alls. Likaså LenaH.
Jag håller ögonen på Cirkus iom hennes röst igår.
Vet inte hur många jag fick med, och de jag missat har förmodligen inte skrivit nåt som fått mig att reagera iaf så de får stå neutrala.

Jag undrar vad som gör att du vill sätta mig, bsf och Klara åt den goda sidan? :)

Uddaröster blir lika granskade som alla andra röster. Jag röstade på den jag tyckte var mest misstänkt.

Jag velade mellan Snurrfian, Mammas när bsf kom med sin extremt enkla röst på lilltess.

Idag har hon lagt en tidig röst på FiaM - jag tror att det kan vara så att möjligheten finns att FiaM är god och bsf gör sitt bästa för att flera ska rösta där och glömma hennes (och Klaras)röst.

Det är otroligt synd att det inte finns någon mer info att gå på. Ingen är siad så det känns verkligen som att famla i mörkret. Men jag tycker ändå att det finns några som är skumma.

bsf är definitivt en av dom.
Att sen Koppen kommer och håller henne plus Klara åt det goda hållet gör att både Koppen och Klara känns som potentiella ulvar. Sen undrar jag hur Klara kan veta att rösterna på Lilltess skulle outa HELA lyan (se det fetade).

Jag tycker det vore förjävligt om vi inte får ut en ulv.

cirkus röstar på Klara

Hela lyan var väl en oturlig formulering. Vad jag menar är att om nu BSF och FiaM röstade på Lilltess för att rädda GO så skulle de i så fall outa en hel flock med hyenor. Alla, eller inte, det vet jag naturligtvis inte.

Röstlista
14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara

Hoppas att jag inte har missat någon nu?

@Koppen cirkus röstade inte på Mammas.

För mig har @cirkus varit bland de mer misstänkta, men de här senaste misstankarna mot Cirkus förstår jag inte alls. Varken det @FiaM, @Snurrfian eller Koppen skriver. Vad är det ni hakar upp er på egentligen?

När det kommer till Koppen får jag intrycket att hon är oinsatt i leken, men det är å andra sidan ingen garanti för att hon är god.
Jag vet ju inte hur dom tänker (snurris fiam o koppen)
Men jag reagerade över att cirkus menade att det var tämligen säkert att hyenorna visste att mammas inte var scar. Och då tänkte jag hur skulle någon kunna veta det? Jag tyckte att det var konstigt skrivet iom att det var första natten.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?