The Lion King (ulvlek)

Idag har Lobelia klättrat på min lista över misstänkta.

Lobelias motivering till sin röst på Mammas är svag. Ja inte för att förstadagsteorier brukar vara starka, men att först tycka att Mammas hakar upp sig på något oväsentligt, till att rösta på Mammas med hänvisning att att hon blev undervisad i onda värden, till fascination för huggtänder, till hint, känns bara fantasilöst och inkonsekvent. Lobelia lyfte även gabby_ossis svar om att titta ner på folk som sedan låg till grund för rösterna på Gabby_ossi. Lobelia påpekade tidigt Lilltess agerande som märkligt.

Är det en slump att Lobelia uttrycker misstankar mot de tre som sedan får mest röster?

Till skilland från mammas så siktar jag in mig på tendenser till våldsamhet. Det känns sisådär att haka upp sig på att materiaktet skulle vara en ond styresform bara frö att hyenor tydligen har det.

bollen__ går ut lite rätt med fräna noshörningar och flodhästar och men så räddar hon situationen med att flodhäste vill bada liksom hon själv. Lite av en outsider.

gabby vill titta ner på folk och kan ryta som ett lejon. Är det ett sätt att tala om för lyan att hon är Scar? Inte så diskret direkt

Och så har vi Mammas som redan som barn blev undervisade i de onda värdena av sin syster.

Inte undrar på att hon älskar djur som framställs som gulliga men är farliga.

Jag tror att vi kan ha vår Scar här, i hinten om de grova huggtänderna.

Lobelia röstar på Mammas

Idag poängterade Lobelia att det var läge att använda geniknölarna, men vad har hon själv bidragit med idag? Mest diskssioner om att ulvar är helt oberäkneliga och att det inte går att dra några slutsatser? Det får mig att unda om Lobelia letar ulvar.

Och sist, men inte minst, detta:

Angående att kasta misstankar på Gabby kan tanken ha varit precis tvärt om, att folk måste tolka Gabby som god då vi egentligen skulle undvikit mammas för att inte misstänkliggöra Gabby. Det mesta går att använda ur flera synvinklar.

Vi? Vadå, vi?

Är det en slump att Lobelia uttrycker misstankar mot de tre som sedan får mest röster?
Hur tänker du nu? Att Lobelia ska kunna veta vilka folk röstar på? Eller att andra röstar på det hon pekar på? Jag förstår inte riktigt hur det skulle kunna vara något annat än just en slump?

Jag måste lägga en tidig röst tack vare att jag är upptagen med bilkörning framåt kvällen... Jag tycker att Lobelia är något på spåren med @Mammas men @Lilltess verkar en aning förvirrad eller om hon nu bara försöker påstå att hon är ett snällt lejon utan huggtänder? Även @Mirtai teori om att hyenor vill titta ner känns intressant...

Jag går på Lobelias teori om mammas och för att bevara en fin tradition från förra leken att rösta på mammas i första dl! :D
Snurrfian röstar på Mammas

Även Snurrfian tycker jag är fortsatt intressant.
Varför är hon så rörande överens med Lobelia?
För att hon är ond och vill nyttja en god Lobelias idéer, för att båda är onda eller för att hon helt enkelt tycker det är lättast att bara haka på någon annan (ond som god?)?

Okej, jag följer up min tanke från tidigare idag. Förlåt om jag är lite virrig, steker pannkakor, bakar bullar och tårta samtidigt ;)

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas
17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Lilltess: 4
Gabby_Ossi : 2
Mammas: 2
Cirkus: 1
FiaM: 1

Snurrfian: 1
blacksmithfarm: 1
Mirtai: 1

4 personer röstade på Lilltess...

LenaH Den första rösten på Lilltess sticker väl inte ut mer än någon annan röst. Har inte sett något mer som jag reagerat på.

FiaM
La röst nr 2 på Lilltess. I det läget hade Mammas 2 röster och Gabby_Ossi 2 röster.

Blacksmithfarm
La röst nr 3 på Lilltess vilket gjorde att hon gick upp i ledningen. Har idag verkat leta ulvar aktivt och jag har svårt att säga att hon skulle vara ond eller god.

Klara.
La den fjärde och avgörande rösten. Tror inte hon är ulv baserat på bara det. Känns som det är att sticka ut för mycket att lägga röst nummer 4 så jag väljer att lägga henne åt sidan just nu.

Så de jag misstänker mest just nu baserat på detta är FiaM och Blacksmithfarm.

Jag måste rösta nu när jag har 2 minuter över så jag väljer att rösta på FiaM. Det är verkligen inte världens mest underbyggda teori men jag vill inte bara följa någon annan.

Mirtai röstar på FiaM
Vad är det som gör att du misstänker mig mer än Blacksmithfarm och Klara?

Räknas spöket som en egen deltagare alltså? Jag var inte säker på det och vågade därför inte räkna med det, i så fall är det ju inte bäcksvart utan bara mörkgrått... :cautious:
Nej, inte en egen deltagare men den har ju en röst. Om det är väckt vill säga men det förutsätter jag.

Även Snurrfian tycker jag är fortsatt intressant.
Varför är hon så rörande överens med Lobelia?
För att hon är ond och vill nyttja en god Lobelias idéer, för att båda är onda eller för att hon helt enkelt tycker det är lättast att bara haka på någon annan (ond som god?)?
Rörande överens? Ja om mammas, men sen pekar jag på helt andra än Lobelia? Jag förstår inte riktigt vart du vill komma?

Jag har en förskräcklig huvudvärk och vet inte om jag fixar att vara vaken till DL. Därför tänker jag lägga en röst nu för att vara säker på att inte missa.

Jag tror att Lobelia har råkat försäga sig i och med inlägget

Du har en hel del poänger och tänker rätt lika, jag har skrivit ungefär det samma men inte samlat i ett inlägg. Jag tror dock inte på att Mammas käkades för att lägga misstankar specifikt på någon, ulvarna tyckte nog mest att det var gott käk. Det finns ganska få som ulvarna skulle kunna ta utan att det kastades misstankar någon stans.

Angående att kasta misstankar på Gabby kan tanken ha varit precis tvärt om, att folk måste tolka Gabby som god då vi egentligen skulle undvikit mammas för att inte misstänkliggöra Gabby. Det mesta går att använda ur flera synvinklar.

Att hon helt enkelt hänvisar till "Vi, hyenorna".

Klara röstar på Lobelia

Om jag orkar hålla mig vaken och hittar något mer misstänkt är det inte alls omöjligt att jag ändrar mig.

Hur tänker du nu? Att Lobelia ska kunna veta vilka folk röstar på? Eller att andra röstar på det hon pekar på? Jag förstår inte riktigt hur det skulle kunna vara något annat än just en slump?

Jag kan tänka mig att det är onda som hakat på en god Lobelias idéer mot andra goda, att hon är ond och styrt rötsningen mot goda (vi vet ju nu att Mammas och Lilltess var goda) eller att det är slump såklart.

Kan du inte se några andra alternativ än att det skulle vara en slump?

Röstlista
14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia

Rörande överens? Ja om mammas, men sen pekar jag på helt andra än Lobelia? Jag förstår inte riktigt vart du vill komma?

Så du framhåller att du tror att Lobelia är något på spåren, röstar på Mammas och sedan pekar du på helt andra, eller vad menar du?

Vart jag vill komma? Jag vill hitta ulvar och du är en av dem jag misstänker. Är det konstigt?

@Koppen cirkus röstade inte på Mammas.

För mig har @cirkus varit bland de mer misstänkta, men de här senaste misstankarna mot Cirkus förstår jag inte alls. Varken det @FiaM, @Snurrfian eller Koppen skriver. Vad är det ni hakar upp er på egentligen?

När det kommer till Koppen får jag intrycket att hon är oinsatt i leken, men det är å andra sidan ingen garanti för att hon är god.
Jag reagerade på hennes formulering, har insett efter hennes kommentar på det att jag förmodligen tolkade den starkare än vad hon menade. Se förklaring i #289 :) I nuläget vet jag inte var jag har henne det var därför jag skrev att jag håller ögonen öppna.

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas
17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Jag kan tänka mig att det är onda som hakat på en god Lobelias idéer mot andra goda, att hon är ond och styrt rötsningen mot goda (vi vet ju nu att Mammas och Lilltess var goda) eller att det är slump såklart.

Kan du inte se några andra alternativ än att det skulle vara en slump?

Fast Bollen_ har ju inte fått en enda röst... Så då skulle alltså i din teori vara så att Mirtai och Bollen är hyenor bara för att Lobelia har skrivit i till DL1 där alla famlar efter teorier att hon funderar över G_O, Bollen och Mammas? Och så jag då enligt din teori eftersom jag röstade på Mammas...
Varför skulle onda följa Lobelia om hon var god? Och varför skulle de onda rösta på de som hon har skrivit teorier om om hon var ond? Jag förstår inte hur du tänker, det är det jag försöker komma underfund med.

Så du framhåller att du tror att Lobelia är något på spåren, röstar på Mammas och sedan pekar du på helt andra, eller vad menar du?

Vart jag vill komma? Jag vill hitta ulvar och du är en av dem jag misstänker. Är det konstigt?
:confused: Jag höll med om Mammas, men jag funderade även om andra... Jag tycker att det är ur svårt att hitta teorier första dagen, det erkänner jag gärna men jag går inte med på att jag är helt samstämd med Lobelia för det var jag verkligen inte, det var en person jag höll med henne om...

Jag har inte varit säker på vad lyan visste. Men enkel sannolikhetslära säger väl ändå att det är rätt osannolikt att pricka just ledarvargen när det är så många goda kvar i leken.

På din andra fråga. Nej, jag har inte försagt mig alls. Varför tror du det?
Om att lyan var tämligen säkra, de enda som vet det är ju de som är i lyan och då är frågan om du är där och råkade försäga dig.

Du har en hel del poänger och tänker rätt lika, jag har skrivit ungefär det samma men inte samlat i ett inlägg. Jag tror dock inte på att Mammas käkades för att lägga misstankar specifikt på någon, ulvarna tyckte nog mest att det var gott käk. Det finns ganska få som ulvarna skulle kunna ta utan att det kastades misstankar någon stans.

Jag förstår inte riktigt det sista, tror du att hyenorna åt Mammas för att göra Gabby misstänkt, isåfall varför skulle hon bli misstänkt av det? :)

Här hänger jag inte riktigt med i ditt resonemang. Hur menar du? Det jag har fetat. Vi, som i vi vilka? Vi hyenor? Jag hänger inte med alls här.

Det håller jag absolut med om. Ulvarnas agenda är det bara ulvarna som vet om. Jag tror att käket av Mammas bara var ett bra tillfälle att bli av med en vass spelare. Men jag undrar fortfarande om det där "vi". Har du försagt dig?

Idag har Lobelia klättrat på min lista över misstänkta.

Lobelias motivering till sin röst på Mammas är svag. Ja inte för att förstadagsteorier brukar vara starka, men att först tycka att Mammas hakar upp sig på något oväsentligt, till att rösta på Mammas med hänvisning att att hon blev undervisad i onda värden, till fascination för huggtänder, till hint, känns bara fantasilöst och inkonsekvent. Lobelia lyfte även gabby_ossis svar om att titta ner på folk som sedan låg till grund för rösterna på Gabby_ossi. Lobelia påpekade tidigt Lilltess agerande som märkligt.

Idag poängterade Lobelia att det var läge att använda geniknölarna, men vad har hon själv bidragit med idag? Mest diskssioner om att ulvar är helt oberäkneliga och att det inte går att dra några slutsatser? Det får mig att unda om Lobelia letar ulvar.

Och sist, men inte minst, detta:

Vi? Vadå, vi?

Jag har en förskräcklig huvudvärk och vet inte om jag fixar att vara vaken till DL. Därför tänker jag lägga en röst nu för att vara säker på att inte missa.

Jag tror att Lobelia har råkat försäga sig i och med inlägget

Att hon helt enkelt hänvisar till "Vi, hyenorna".

Klara röstar på Lobelia

Om jag orkar hålla mig vaken och hittar något mer misstänkt är det inte alls omöjligt att jag ändrar mig.

Jag reagerade också över detta, när jag fick Lobelias förklaring och ingen fler reagerade så tänkte jag att jag nog bara var nojig men det är fler som reagerat på samma sak och jag vill veta om det är så att hon försäger sig eller inte.
Plus att jag måste rösta nu pga snart slut batteri i telen.

Bollen__ röstar på Lobelia

:confused: Jag höll med om Mammas, men jag funderade även om andra... Jag tycker att det är ur svårt att hitta teorier första dagen, det erkänner jag gärna men jag går inte med på att jag är helt samstämd med Lobelia för det var jag verkligen inte, det var en person jag höll med henne om...

Höll bara med om Mammas? Du framhöll även Gabby (Du hänvisade till Mirtai, men Lobelia var först med att lägga fram den teorin) och Lilltess (vars märkliga agerande Lobelia poängterade-oklart om du hunnit läsa det när du skrev inlägget) som misstänkta.

Jag måste lägga en tidig röst tack vare att jag är upptagen med bilkörning framåt kvällen... Jag tycker att Lobelia är något på spåren med @Mammas men @Lilltess verkar en aning förvirrad eller om hon nu bara försöker påstå att hon är ett snällt lejon utan huggtänder? Även @Mirtai teori om att hyenor vill titta ner känns intressant...

Jag går på Lobelias teori om mammas och för att bevara en fin tradition från förra leken att rösta på mammas i första dl! :D
Snurrfian röstar på Mammas

Du skrev tidigare att du sen pekade på helt andra än Lobelia, snälla plocka fram de i läggen om du vill verka trovärdig, för jag hittar de inte. Du röstade kl 16:08, sedan skrev du inget förrän 22:06, så var det innan du röstade eller?

Ååh vad svårt... Jag har fastnat främst på två saker. Rösterna på Mammas (Lobelia och Snurrfian) och rösterna på Lilltess (LenaH, FiaM, Blacksmithfarm och Klara).

Rösterna på Lilltess har flera varit inne på. Och visst, eftersom hon var den som fick flest röster så är det ju statistiskt troligt att någon ulv röstat där. Men jag kan inte se någon egentlig anledning till varför ulvarna skulle rösta ut just Lilltess när vi var två till goda som hade flera röster, där Mammas dessutom var en som de ville ha ut eftersom de senare käkade henne. Nä, jag tror faktiskt mer på att ulvarna såg att det stod mellan 3 goda, och lutade sig tillbaka. Sedan skulle det säkert kunna gömma sig någon ulvröst där ändå, men jag tror att det nog isåfall skulle vara mer en "glida med-röst" än att de verkligen satsade på att få ut Lilltess.
Någon nämnde att det kunde vara ett sätt att få mig misstänkt, men jag vet inte om jag riktigt tror på den teorin heller, känns långsökt.

Och så tänker jag då på rösterna på Mammas. Ulvarna ville uppenbarligen bli av med Mammas eftersom de käkade henne. Kan det ha varit de som drog igång röstningen på henne också? Eller skulle de inte våga käka henne om de gjorde så? Eller är det bara vad de vill att vi ska tro?
Om ingen av de två första rösterna på Mammas kom från lyan, varför passade de då inte på att lyncha henne med en eller två röster extra om de nu ändå villa ha ut henne? Och om bara en av rösterna på Mammas är från en ulv, vem är det i så fall, Lobelia eller Snurrfian?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Säng
  • Valet i USA