Idag har Lobelia klättrat på min lista över misstänkta.
Lobelias motivering till sin röst på Mammas är svag. Ja inte för att förstadagsteorier brukar vara starka, men att först tycka att Mammas hakar upp sig på något oväsentligt, till att rösta på Mammas med hänvisning att att hon blev undervisad i onda värden, till fascination för huggtänder, till hint, känns bara fantasilöst och inkonsekvent. Lobelia lyfte även gabby_ossis svar om att titta ner på folk som sedan låg till grund för rösterna på Gabby_ossi. Lobelia påpekade tidigt Lilltess agerande som märkligt.
Är det en slump att Lobelia uttrycker misstankar mot de tre som sedan får mest röster?
Idag poängterade Lobelia att det var läge att använda geniknölarna, men vad har hon själv bidragit med idag? Mest diskssioner om att ulvar är helt oberäkneliga och att det inte går att dra några slutsatser? Det får mig att unda om Lobelia letar ulvar.
Och sist, men inte minst, detta:
Vi? Vadå, vi?
Lobelias motivering till sin röst på Mammas är svag. Ja inte för att förstadagsteorier brukar vara starka, men att först tycka att Mammas hakar upp sig på något oväsentligt, till att rösta på Mammas med hänvisning att att hon blev undervisad i onda värden, till fascination för huggtänder, till hint, känns bara fantasilöst och inkonsekvent. Lobelia lyfte även gabby_ossis svar om att titta ner på folk som sedan låg till grund för rösterna på Gabby_ossi. Lobelia påpekade tidigt Lilltess agerande som märkligt.
Är det en slump att Lobelia uttrycker misstankar mot de tre som sedan får mest röster?
Till skilland från mammas så siktar jag in mig på tendenser till våldsamhet. Det känns sisådär att haka upp sig på att materiaktet skulle vara en ond styresform bara frö att hyenor tydligen har det.
bollen__ går ut lite rätt med fräna noshörningar och flodhästar och men så räddar hon situationen med att flodhäste vill bada liksom hon själv. Lite av en outsider.
gabby vill titta ner på folk och kan ryta som ett lejon. Är det ett sätt att tala om för lyan att hon är Scar? Inte så diskret direkt
Och så har vi Mammas som redan som barn blev undervisade i de onda värdena av sin syster.
Inte undrar på att hon älskar djur som framställs som gulliga men är farliga.
Jag tror att vi kan ha vår Scar här, i hinten om de grova huggtänderna.
Lobelia röstar på Mammas
Idag poängterade Lobelia att det var läge att använda geniknölarna, men vad har hon själv bidragit med idag? Mest diskssioner om att ulvar är helt oberäkneliga och att det inte går att dra några slutsatser? Det får mig att unda om Lobelia letar ulvar.
Och sist, men inte minst, detta:
Angående att kasta misstankar på Gabby kan tanken ha varit precis tvärt om, att folk måste tolka Gabby som god då vi egentligen skulle undvikit mammas för att inte misstänkliggöra Gabby. Det mesta går att använda ur flera synvinklar.
Vi? Vadå, vi?