The Lion King (ulvlek)

Hur i hela fridens man kan jag styra röstningen, hur kan någon överhuvudtaget styra röstningen? Jag var i stallet och red+ fodrade. Var borta från 17-23 eller så. Menar du att jag åkt hem till folk med en pistol eller:idea:

Det var du som verkade beundra mig, dock för något jag knappast kan ha gjort.

Jag har aldrig påstått att du styrt röstningen, det var du som tolkade det så. Din tolkning får stå för dig. Jag är nog mer inne på att onda kan ha använt dina idéer. Snurrfian ligger högst på min misstänklista, men utan röster känns det som en bortkastad röst. Du står med på listan du med, men det känns inte sannolikt att ni sitter i lyan båda två, alltså du och Snurrfian. Därför jag velar med rösten, om du undrar ;)

Ok
Vi var fyra som röstade på Lilltess.
LenaH, FiaM, jag och Klara. I den ordningen.

Lena la en ganska tidig röst, ser inget konstigt i hennes motivering, Ganska vanlig förstadagsröst.
FiaM lägger den andra rösten, när både Mammas och GO har fått varsina andraröster redan.
Jag tänker inte teoria mot mig själv, men jag inser att min placering i röststatistiken ser dålig ut.
Klara lägger sistarösten - lite väl vågat om hon är hyena - eller?

Med ovan i tanken så ser FiaM mest misstänkt ut av de tre, jag tror att det finns en risk att hon försökte antingen smyga undan med en anonym andrarös, alternativt ville dra fokus från GO (mammas vet vi ju var god). Det som skaver är väl att hon kunde ha röstat på mammas isf. Fast en första tredjeröst sticker ju ut iof...
Jag är ledsen, men jag tänker använda din egen teori emot dig. :p

I brist på annan info idag (jag brukar inte vilja grunda röster på DL1) så tycker jag det är klart ulvigt att lägga en tredjeröst och därigenom gömma sig i mängden. Därför:

LenaH röstar på Blacksmithfarm

Röstlista DL2

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20.47 LenaH röstar på Blacksmithfarm

Jag har aldrig påstått att du styrt röstningen, det var du som tolkade det så. Din tolkning får stå för dig. Jag är nog mer inne på att onda kan ha använt dina idéer. Snurrfian ligger högst på min misstänklista, men utan röster känns det som en bortkastad röst. Du står med på listan du med, men det känns inte sannolikt att ni sitter i lyan båda två, alltså du och Snurrfian. Därför jag velar med rösten, om du undrar ;)
Jo onda kan mycket väl ha använt mina idéer, goda med för den delen. Som sagt det var inte mycket att gå på och det finns tyvärr inte mycket nu heller.

Rösta på den du finner mest misstänkt, om alla sitter och tycker någon är misstänkt men inte kommer till skott för att ingen annan röstat på den så kommer de ju undan.

Höll bara med om Mammas? Du framhöll även Gabby (Du hänvisade till Mirtai, men Lobelia var först med att lägga fram den teorin) och Lilltess (vars märkliga agerande Lobelia poängterade-oklart om du hunnit läsa det när du skrev inlägget) som misstänkta.

Du skrev tidigare att du sen pekade på helt andra än Lobelia, snälla plocka fram de i läggen om du vill verka trovärdig, för jag hittar de inte. Du röstade kl 16:08, sedan skrev du inget förrän 22:06, så var det innan du röstade eller?
Var framhåller jag Gabby? Jag har inte ens reflekterat över G_O så att du då påstår att jag har misstänkt henne känns väldigt märkligt. I mitt röstning inlägg skriver om de jag funderar över, har du inte ens läst det undrar jag var du får dina teorier ifrån... Just nu springer du i rasande fart upp min lista över misstänkta när du så envist kör en teori där du påstår saker som jag aldrig har skrivit och att jag misstänker folk som jag inte har misstänkt.
Snurrfian röstar på Sedna eftersom hon verkar hitta på vilka jag misstänker och verkar köra stenhårt på en teori som det inte ens finns uppbackning på och sedan ber mig ta fram bevis för den? :confused:

Jag släpper nog det jag tänkte på med rösterna på Mammas igen för nu även om jag tycker både Lobelia och Snurrfian varit lite misstänkta. Jag fortsätter hålla koll på dem om jag är kvar imorgon.

Så då har vi rösterna på Lilltess, och där tänker jag att om någon av dem är ulv så borde det vara någon som "flyter med". Men till skillnad från LenaH så tycker jag att en tredjeröst visst sticker ut eftersom den drog upp Lilltess i "ledning" från att ha legat lika med mig och Mammas. Andra rösten drar upp Lilltess från en uddaröst till ett alternativ som kan åka ut. Den som jag tycker mest glider med är nog sistarösten, för då ändrades inte läget egentligen, Lilltess hade redan flest röster. Så därför:

Gabby_Ossi röstar på Klara

Sedna röstar På Snurrfian

Tycker Snurrfian bara glidit med utan att komma med egna teorier. Klart misstänkt.

Eftersom mina huvudmisstänkta är Mirtai och Blacksmithfarm kommer min röst att hamna på en av dem.
FiaM röstar på Blacksmithfarm dels på grund av tidigare motivering men även för att försöka rädda mig själv.

Och du då, vem finner du mest misstänkt?
Jag tvekar lite här. Snurris har jag en del misstankar mot, antingen är hon snurrig som vanligt eller kan hon möjligen vara Scar. FiaM är en annan kandidat, det känns så blekt att bara misstänka de som röstar på henne, det är som hon vill dölja något och inte komma med någon teori.
En tredje kandidat är BSF, som LenaH och BSF påpekar ligger hennes röst igår inte så särskilt snygg ut.

Röstlista DL2

20.52 Snurrfian röstar på Sedna
20.55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20.56 Sedna röstar På Snurrfian
20.57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

Jag tvekar lite här. Snurris har jag en del misstankar mot, antingen är hon snurrig som vanligt eller kan hon möjligen vara Scar. FiaM är en annan kandidat, det känns så blekt att bara misstänka de som röstar på henne, det är som hon vill dölja något och inte komma med någon teori.
En tredje kandidat är BSF, som LenaH och BSF påpekar ligger hennes röst igår inte så särskilt snygg ut.
1 minut! Jag är rädd att du i feberyran glömt att det är 21. :)

Röstlista DL2

20.52 Snurrfian röstar på Sedna
20.55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20.56 Sedna röstar På Snurrfian
20.57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

21.00 Lobelia röstar på FiaM

FiaM 3
Lobelia 2
Blacksmithfarm 2
Klara 2
cirkus 1
Sedna 1
Snurrfian 1

:rofl: Förlåt men skriv att du hämnd röstar istället, det känns mer ärligt för det finns de som har betydligt färre teorier än mig...

Jag misstänkte dig långt tidgare än du misstänkte mig, så det var ingen hämndröst. Den bleka teorin beror på tidspress. Kan skriva en novell om varför jag misstänker dig om du vill.

Jag misstänkte dig långt tidgare än du misstänkte mig, så det var ingen hämndröst. Den bleka teorin beror på tidspress. Kan skriva en novell om varför jag misstänker dig om du vill.
Ja tack, gärna med citat där det du påstår att jag skriver finns med...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar