The Lion King (ulvlek)

Lite funderingar så här långt
Cirkus: Har än så länge inte kommit med så mycket funderingar, en kommentar som cirkus fäller i #216 är att hon tror att hyenorna är säkra på att Mammas inte är ledarvargen, hur kan hon veta det? Jag kommer definitivt att hålla ögonen på den här spelaren.

Gabby_Ossi: En av de som har kommit med lite funderingar under dagen. Ser inget som jag reagerar på än så länge.

Klara: Har hakat upp sig på att jag och Mirtai tog upp/valde surikater på den obligatoriska frågan. Ok, jag vet att Timon är en surikat, men varför inte är det i så fall inte lika suspekt att välja lejon? Även det kan ju vara en hint eller ett försök att låtsas vara en roll man inte är? Nu kan jag inte svara för hur Mirtai tänker eller vad hon har för roll men rent spontant anser jag det ganska dumt att försöka låtsas vara en tvilling då de som är tvillingar vet om varandra och inte går på det och dessutom lätt kan dra igång en lynch.
Med tanke på de godas utsatta läge vågar jag inte säga att hon är ond, men jag ska definitivt hålla ögonen öppna även här.

Hakat upp mig vet jag inte riktigt att jag har. Jag noterade det igår, skrev lite om det då och funderade på att rösta på dig pga det. Men sedan tyckte jag att det var en lite väl skakig teori och tyckte Lilltess resonemang kändes mer skumt och valde att rösta på henne. Att jag ens tar upp det idag är för att du var med och röstade ut Lilltess och jag måste ju börja nysta någonstans. Precis som jag själv förstår att jag blir granskad eftersom jag la sista rösten där igår.

Jag har väldigt svårt att tro att de hade kunnat förstå att Mammas var siare - jag tror att de plockade henne eftersom hon är en så vass spelare och ingen fanns som kunde skydda henne och de var nog tämligen säkra på att hon inte var ledarvargen. Hon har i allafall inte hunnit få någon sia. Så hon har ju inte kunnat veta mer än vi andra första dagen.
Det här skaver lite, hur kan du vara så säker på vad lyan visste?

Och vad är det som är skumt i det?
Det var inget osannolikt scenario - nu visade det sig att det inte var så. Men jag var ganska osäker länge under gårdagen. Det hade antagligen varit naturligt för mig att rösta på Mammas i det läget. Men jag var inte tillräckligt säker - en ond cirkus hade inte tvekat på att lägga en enkel röst där eftersom jag då vetat att Mammas sannolikt är god.
Och sen det fetade, kom du på att du kanske hade försagt dig och nu försöker godförklara dig själv?

Lite funderingar så här långt
Cirkus: Har än så länge inte kommit med så mycket funderingar, en kommentar som cirkus fäller i #216 är att hon tror att hyenorna är säkra på att Mammas inte är ledarvargen, hur kan hon veta det? Jag kommer definitivt att hålla ögonen på den här spelaren.

Gabby_Ossi: En av de som har kommit med lite funderingar under dagen. Ser inget som jag reagerar på än så länge.

Klara: Har hakat upp sig på att jag och Mirtai tog upp/valde surikater på den obligatoriska frågan. Ok, jag vet att Timon är en surikat, men varför inte är det i så fall inte lika suspekt att välja lejon? Även det kan ju vara en hint eller ett försök att låtsas vara en roll man inte är? Nu kan jag inte svara för hur Mirtai tänker eller vad hon har för roll men rent spontant anser jag det ganska dumt att försöka låtsas vara en tvilling då de som är tvillingar vet om varandra och inte går på det och dessutom lätt kan dra igång en lynch.
Med tanke på de godas utsatta läge vågar jag inte säga att hon är ond, men jag ska definitivt hålla ögonen öppna även här.

Var har jag skrivit att hyenorna kunde vara säkra på att Mammas inte var Scar?
Det är ganska stor skillnad på att vara säker och vad som är sannolikt. Jag tycker inte om när mina ord blir förvrängda och det tycker jag är skumt.

Samtalsämnen jag lagt märke till är kisstofsar (:rofl:) djur på savannen, hintar och åldrar. En massa OT tycker jag som ju hör till i början :)
Jag spelar inte så klokt och vist som de flesta av er vilket har gjort att jag fullständigt missat allas hintar. :confused:
Mammas röstar på Cirkus och teoriar om att hon skulle kunna vara Scar varpå Cirkus svarar med att hon tror Mammas är ledarvargen. Vilket ju hon inte var :cool:
Även Lobelia tycker Mammas hintar. (Hur kan jag missa hintar?!)
Mirtai röstar på GO är Scar, och lägger sin röst på henne.
Klara skriver att hon ska sätta sig in i leken och leta nåt misstänkt. Ulv som tänker ut lämplig teori månne? Hon tycker även Lilltess beter sig mysko (kl 19:50) och två minuter senare skriver Sedna att hon håller med.

Det är de anteckningarna jag har fram tills imorse. Det har ju skrivits en del efter det.

bollen__ , BSF, och Klara vill jag fn sätta på goda sidan.
Lobelia, och Mirtai spelar alltid svårt i mina ögon men de verkar leta ondingar så de är neutrala mot den goda sidan.
Sedna och Snurrfian vet jag inte alls. Likaså LenaH.
Jag håller ögonen på Cirkus iom hennes röst igår.
Vet inte hur många jag fick med, och de jag missat har förmodligen inte skrivit nåt som fått mig att reagera iaf så de får stå neutrala.

Senast ändrad:
Klara skriver att hon ska sätta sig in i leken och leta nåt misstänkt. Ulv som tänker ut lämplig teori månne? Hon tycker även Lilltess beter sig mysko (kl 19:50) och två minuter senare skriver Sedna att hon håller med.

Jag skrev inte att jag höll med, jag skrev att jag även misstänkte Liltess. Det var menat som referens till mitt eget inlägg där jag teoriade mot, och röstade på, Snurrfian. Jag hade inte hunnit se Klaras inlägg när jag skrev mitt inlägg om Lilltess.

Nä det är troligt faktiskt. Det tog mig en halvtimma att skriva mitt senaste tex ;) det hinner skrivas en hel del under tiden man själv postar

Var har jag skrivit att hyenorna kunde vara säkra på att Mammas inte var Scar?
Det är ganska stor skillnad på att vara säker och vad som är sannolikt. Jag tycker inte om när mina ord blir förvrängda och det tycker jag är skumt.
I det inlägg jag hänvisar till skriver du att hyenorna nog är tämligen säkra på att Mammas inte är Scar. Skulle jag uttrycka mig på det sättet så tror jag att det är bra mycket mer säkert än sannolikt och så har jag tolkat ditt inlägg. Var det inte så kan jag bara be om ursäkt. :)

Du har en hel del poänger och tänker rätt lika, jag har skrivit ungefär det samma men inte samlat i ett inlägg. Jag tror dock inte på att Mammas käkades för att lägga misstankar specifikt på någon, ulvarna tyckte nog mest att det var gott käk. Det finns ganska få som ulvarna skulle kunna ta utan att det kastades misstankar någon stans.

Angående att kasta misstankar på Gabby kan tanken ha varit precis tvärt om, att folk måste tolka Gabby som god då vi egentligen skulle undvikit mammas för att inte misstänkliggöra Gabby. Det mesta går att använda ur flera synvinklar.

Här hänger jag inte riktigt med i ditt resonemang. Hur menar du? Det jag har fetat. Vi, som i vi vilka? Vi hyenor? Jag hänger inte med alls här.

Det här skaver lite, hur kan du vara så säker på vad lyan visste?

Och sen det fetade, kom du på att du kanske hade försagt dig och nu försöker godförklara dig själv?

Jag har inte varit säker på vad lyan visste. Men enkel sannolikhetslära säger väl ändå att det är rätt osannolikt att pricka just ledarvargen när det är så många goda kvar i leken.

På din andra fråga. Nej, jag har inte försagt mig alls. Varför tror du det?

Det är de anteckningarna jag har fram tills imorse. Det har ju skrivits en del efter det.

bollen__ , BSF, och Klara vill jag fn sätta på goda sidan.

Okej, i ena meningen så är klara potentiell ulv som tänker ut lämplig teori. I nästa mening så är hon åt den goda sidan. Jag begriper INGENTING.

Och hur kan du vilja sätta TVÅ av som som var med och röstade ut Lilltess åt den goda sidan helt utan någon motivering?

Jag är ledsen men nu tycker jag att du är sådär skum igen.

Okej, i ena meningen så är klara potentiell ulv som tänker ut lämplig teori. I nästa mening så är hon åt den goda sidan. Jag begriper INGENTING.

Och hur kan du vilja sätta TVÅ av som som var med och röstade ut Lilltess åt den goda sidan helt utan någon motivering?

Jag trodde jag lyckades redigera inlägget för jag tyckte själv att jag inte förstod vad jag menade.
Anledningen till att det blev så är för att mina anteckningar är från igår plus idag. Det har blivit ihopblandat och kan verka skumt iom att jag lagt till nya inlägg från er andra i mina anteckningar.
Ska försöka förklara igen, och lite bättre.

Menar du att de två är onda? När de la sina röster var de väl inte mycket säkrare på Lilltess än nån annan? Jag baserar det på det de skrivit och jag måste ju komma med NÅNTING. Jag har inte godförklarat dom. Jag skrev att jag sötter dom FÖRNÄRVARANDE på gida sidan.

Jag måste dra nu och kommer inte vara tillgänglig att leka nåt mer ikväll.
Jag tycker att Cirkus känns vara en del på offensiven. Hon möter inte misstankarna/frågorna på sig med svar utan mer med taggarna utåt. (Ska försöka skriva utan att det blir elakt :( )
Och att hon trodde Mammas var Scar och röstade på henne kändes som en hämndröst i panik för att Mammas röstade på henne.

Koppen röstar på Cirkus

@Koppen cirkus röstade inte på Mammas.

För mig har @cirkus varit bland de mer misstänkta, men de här senaste misstankarna mot Cirkus förstår jag inte alls. Varken det @FiaM, @Snurrfian eller Koppen skriver. Vad är det ni hakar upp er på egentligen?

När det kommer till Koppen får jag intrycket att hon är oinsatt i leken, men det är å andra sidan ingen garanti för att hon är god.

Här hänger jag inte riktigt med i ditt resonemang. Hur menar du? Det jag har fetat. Vi, som i vi vilka? Vi hyenor? Jag hänger inte med alls här.
Inte jag heller om jag ska vara ärlig, det blev rörigt. Det jag vill ha fram är att hyenorna likaväl kan ha valt mammas för att misstänkliggöra Gabby som att godförklara henne. Som så ofta så fastnar man i resonemanget att så skulle de onda aldrig göra för att de skulle inte avslöja sig/skydda sina egna osv, och så vänder man på det och konstaterar att de visst kan göra så just för att det är vad de inte förväntas göra det.

@Koppen cirkus röstade inte på Mammas.

För mig har @cirkus varit bland de mer misstänkta, men de här senaste misstankarna mot Cirkus förstår jag inte alls. Varken det @FiaM, @Snurrfian eller Koppen skriver. Vad är det ni hakar upp er på egentligen?

När det kommer till Koppen får jag intrycket att hon är oinsatt i leken, men det är å andra sidan ingen garanti för att hon är god.
Det ÄR jag också. Tom missade att rösta igår :(
Skärpning from imon om jag ff lever

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV