Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men 755 kr är väl med högkostnadsskydd? Jag har det själv för sömnstörning, och har kommit upp i 50% rabatt eller nåt sånt vilket innefattade även melatoninet. Fortfarande vansinnigt dyrt dock, sömn är ändå så pass viktigt och att kronisk sömnbrist brukar innebära en tidigare död borde väl i sig vara ganska talande, men tydligen inte.

OnT: Jag betalade drygt 300 kr för samma mängd melatonin innan licenskravet slopades. Stör mig något enormt på det, jag är för fan inte gjord av pengar :rage:
Det är också vad det kostar om man inte får det på högkostnadsskyddet och det var det jag missförstod. Jag trodde att @Pazuzu fick betala så mycket och att det för henom inte gick på högkostnadsskyddet. Felkoppling hos mig bara för att jag visste att det beror på vad de har skrivit ut det för om det går på högkostnadsskyddet eller inte och för att jag vet hur surt det är när de inte gör det. Circadin går te x inte på högkostnadsskyddet.
En medicin kan ju vara dyr men ingå eller vara dyr men inte ingå och ingår det inte, ja då är det inte kul med så höga priser. Ingår den får man ju ändå tillgodoräkna sig den. Visst är det sura pengar sådär på ett bräde och jag är kanske härdad då jag under lång tid kommit upp i högkostnadsskyddet vid en uthämtning men jag är enormt tacksam för att jag fick melatoninet inom högkostnadsskyddet. Jag hade inte räknat med det.

Men 755 kr är väl med högkostnadsskydd? Jag har det själv för sömnstörning, och har kommit upp i 50% rabatt eller nåt sånt vilket innefattade även melatoninet. Fortfarande vansinnigt dyrt dock, sömn är ändå så pass viktigt och att kronisk sömnbrist brukar innebära en tidigare död borde väl i sig vara ganska talande, men tydligen inte.

OnT: Jag betalade drygt 300 kr för samma mängd melatonin innan licenskravet slopades. Stör mig något enormt på det, jag är för fan inte gjord av pengar :rage:
Licenskravet är inte slopat, det har kommit ett annat märke (som tillverkas i Sverige) som är licensfritt, Melatonin AGB. Det som det är licens på heter Melatonin APL.

@TinyWiny Melatonin AGB ingår i högkostnadsskyddet, jag har läst dokument från läkemedelsverket och det stod inte att det bara skulle vara i vissa fall. :)

Och högkostnadsgränsen är väl 2200, inte 2250, om man ska vara petig. :p

Folk som egentligen är helt fantastiska och stannar bilen och stänger av motorn när man ska passera med häst, men som sedan förstör det genom att starta motorn i samma stund som man går förbi. Antiklimax!

I samma kategori är de hundägare som skall vara snälla när man möter dem i skogen och gömmer sig själva och hunden bakom lämplig gran. Hur tänkte dom där, liksom?

Idag stör jag mig på att min fot gick från att vara helt okej till att ha världens skoskav, bara på de sista 100 meterna hem igår. Hur är det möjligt att det går så fort utför, jag hann bara precis känna att det började skava lite och 30 sekunder senare kunde jag knappt gå i skon! Ett stort bultande sår blev resultatet, och jag kan knappt ha några skor alls på mig idag :down:
När jag har kört bil i några timmar är mina hälar helt förstörda och jag får skavsår direkt när jag börjar gå igen. Ganska opraktiskt...

Jag stööööööööööööööööööööööööör mig på folk som inte kan skilja på de och dem!!!! Alltså jises christ!! Visst jag är inte perfekt eller felfri själv och någon enstaka gång händer det att jag funderar över vad det ska vara, men då formulerar jag om mig istället! Det ser ju hemskt ut när det är fel!! Nu senast såg jag det i en TIDNING! Bröööööl gnäll gnäll!!!!

//r
folk som, inte kan stava till lugn

Just nu stör jag mig på den här bilden som en av de jag är vän med på FB delade:
28168534_10156178342542459_6613091595923403844_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 913
· Visningar
88 353
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 706
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008