Det är också vad det kostar om man inte får det på högkostnadsskyddet och det var det jag missförstod. Jag trodde att @Pazuzu fick betala så mycket och att det för henom inte gick på högkostnadsskyddet. Felkoppling hos mig bara för att jag visste att det beror på vad de har skrivit ut det för om det går på högkostnadsskyddet eller inte och för att jag vet hur surt det är när de inte gör det. Circadin går te x inte på högkostnadsskyddet.Men 755 kr är väl med högkostnadsskydd? Jag har det själv för sömnstörning, och har kommit upp i 50% rabatt eller nåt sånt vilket innefattade även melatoninet. Fortfarande vansinnigt dyrt dock, sömn är ändå så pass viktigt och att kronisk sömnbrist brukar innebära en tidigare död borde väl i sig vara ganska talande, men tydligen inte.
OnT: Jag betalade drygt 300 kr för samma mängd melatonin innan licenskravet slopades. Stör mig något enormt på det, jag är för fan inte gjord av pengar
En medicin kan ju vara dyr men ingå eller vara dyr men inte ingå och ingår det inte, ja då är det inte kul med så höga priser. Ingår den får man ju ändå tillgodoräkna sig den. Visst är det sura pengar sådär på ett bräde och jag är kanske härdad då jag under lång tid kommit upp i högkostnadsskyddet vid en uthämtning men jag är enormt tacksam för att jag fick melatoninet inom högkostnadsskyddet. Jag hade inte räknat med det.