Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
* Att jag var tvungen att bläddra bak en sida för att hitta den här tråden. Jag har bråttom och behöver avreagera mig NU! :mad:

* Mobileländet som inte går att skriva ordentligt på

* Skitvärdelösa "säkerhets"grimskaft, som löser ut för att hästen stannar till och så har man plötsligt en lös häst på stallplanen med motorväg i närheten = inte speciellt säkert alls

* Ouppfostrade häst-:devil: (eller ja egentligen deras mattar/hussar) som tamefan inte kan stå still när man ska ta av grimman utan kastar med huvudet, drar, försöker gå iväg osv osv :arghh:

Sa jag att jag är LITE irriterad på ungefär allt just nu? :rage::banghead:

* Att jag var tvungen att bläddra bak en sida för att hitta den här tråden. Jag har bråttom och behöver avreagera mig NU! :mad:

* Mobileländet som inte går att skriva ordentligt på

* Skitvärdelösa "säkerhets"grimskaft, som löser ut för att hästen stannar till och så har man plötsligt en lös häst på stallplanen med motorväg i närheten = inte speciellt säkert alls

* Ouppfostrade häst-:devil: (eller ja egentligen deras mattar/hussar) som tamefan inte kan stå still när man ska ta av grimman utan kastar med huvudet, drar, försöker gå iväg osv osv :arghh:

Sa jag att jag är LITE irriterad på ungefär allt just nu? :rage::banghead:

Och även:
* Hästar som går runt runt i boxen när man ska klä på dem

* Trasiga täcken :rage: SÅ svårt/dyrt/jobbigt är det inte att sätta dit ett snabbknäppe eller sy fast en kardborre, men f-n så mycket enklare när man ska sätta på det

* Packad snö som nästan bär men inte riktigt = man sjunker igenom i varje steg och det blir skitjobbigt att gå :arghh:

/Sjuk, galen huvudvärk, utsläpp :down:

Och även:
* Hästar som går runt runt i boxen när man ska klä på dem

* Trasiga täcken :rage: SÅ svårt/dyrt/jobbigt är det inte att sätta dit ett snabbknäppe eller sy fast en kardborre, men f-n så mycket enklare när man ska sätta på det

* Packad snö som nästan bär men inte riktigt = man sjunker igenom i varje steg och det blir skitjobbigt att gå :arghh:

/Sjuk, galen huvudvärk, utsläpp :down:

Sista på temat, jag lovar! :angel:

* Överlag ouppfostrade hästar. Eller igen, det är ju egentligen ägarna som är problemet.
Men alltså (vuxna) hästar som inte kan bete sig i, vad jag tycker är, den mest grundläggande hanteringen. Som att stå still när de blir på/avklädda, gå bakom om man ber dem, inte dra i grimskaftet, stå still på gången, inte nafsa. Tydligen höga krav på en vuxen häst? :confused:
Så jag stör mig liksom parallellt på att de är ouppfostrade, och på att jag inte ska uppfostra dem för det är inte mitt ansvar. Skulle vilja sätta ner foten rejält och göra klart för dem hur man ska bete sig, men det är inte mina hästar = inte min sak att göra något :arghh:

Okej... En kompis fick nyligen barn. Efter barnets födelse lägger hon upp mängder av bilder på Instagram och det är väl fine. Förutom "idag har vi hälsat på Pelles mormor" vadå slutade hon vara din mamma när du fick barn???

På att jag just fick hem ett fjärde brev från CSN, innehållandes en betalningsplan för 2018 samt ett gäng inbetalningskort. Jag har bara ett enda lån hos dem, som jag betalar som jag ska, och kan inte se att det är någon skillnad på innehållet i de fyra brev jag fått. Jag har kontaktat dem om saken nu, men är det någon annan som har samma problem?

Att det är så mycket tjafs, bråk och våld (i form av drag i hår, knuffar och ibland även slag och sparkar) på rasterna och lärarna tycks inte bry sig. Min son har fått näsblod två gånger och blivit sparkad i huvudet en gång vid dessa bråk. Ingen hörde av sig till oss om det. En kompis dotter blev hittad med rektorn, mitt framför alla vid ett bråk i pulkabacken.

På att jag just fick hem ett fjärde brev från CSN, innehållandes en betalningsplan för 2018 samt ett gäng inbetalningskort. Jag har bara ett enda lån hos dem, som jag betalar som jag ska, och kan inte se att det är någon skillnad på innehållet i de fyra brev jag fått. Jag har kontaktat dem om saken nu, men är det någon annan som har samma problem?
Kolla om ocr-numren ör samma på inbetalningskorten :)

Fyfan vad jag stör mig på idioter som smiter bakom en i spärrarna. Alltså OM de iallafall frågar först liksom. Det som tar priset är när de dessutom uppvisar attityd om man säger åt dem. Blir orimligt provocerad av dessa individer. Dels anser de att jag ska betala deras resa och därefter har de mage att dra fram attityden när man ifrågasätter deras agerande :banghead::banghead::banghead:

Jag stör mig på att min lärare inte har lagt ut powerpoint från veckans lektioner eller information om den muntliga examinationen idag.:grin: Jag var borta igår o i förrgår så skrev i klassens fb-grupp för att fråga om vi fått någon läxa eller viktig info, stör mig också på att det tog 5 timmar innan någon svarade trots att större delen av klassen hade läst inlägget inom första timmen :cautious: Jag tycker nån i klassen hade haft tid skriva "nej" direkt när de läste det istället för 5h senare.

Att det är så mycket tjafs, bråk och våld (i form av drag i hår, knuffar och ibland även slag och sparkar) på rasterna och lärarna tycks inte bry sig. Min son har fått näsblod två gånger och blivit sparkad i huvudet en gång vid dessa bråk. Ingen hörde av sig till oss om det. En kompis dotter blev hittad med rektorn, mitt framför alla vid ett bråk i pulkabacken.

Då gör man en anmälan om kränkning, då är de skyldiga att ge en skriftlig handlingsplan. Var oerhört effektivt för vän med barn som inte fick stöd av assistent att hantera livet i skolan.

Har varit sjuk ett antal dagar, mått illa, ingen aptit osv. Ja, det är självklart NU strax före ett på natten som jag för första gången på några dygn faktiskt blir hungrig :meh: Kunde inte ha väntat tills morgonen när jag ändå ska äta frukost eller?

Såå jobbigt och störigt! Varför kan jag inte börja må bättre rätt tid på dygnet? :arghh: (Fast det var ännu mer störigt att vara sjuk, såklart!)

Stör mig på att jag inte tagit min melatonin :meh:

Jag stör mig också på melatonin. I mitt fall är det dock att jag trodde att det skulle hjälpa mot att jag vaknar för tidigt. :meh: Läkaren kunde väl också haft hyfsen att berätta hur dyr den var innan han skrev ut den för att jag skulle testa. Jag fick en smärre chock i kassan när burken gick på 755 kr! :eek:

Jag stör mig också på melatonin. I mitt fall är det dock att jag trodde att det skulle hjälpa mot att jag vaknar för tidigt. :meh: Läkaren kunde väl också haft hyfsen att berätta hur dyr den var innan han skrev ut den för att jag skulle testa. Jag fick en smärre chock i kassan när burken gick på 755 kr! :eek:
Det där är "spännande" för det beror på vad man har fått melatoninet emot om det går på högkostnadsskyddet eller inte. Jag har melatonin mot hortons, mitt går på högkostnadsskyddet. Jag förstår verkligen inte resonemanget i det? Skulle det vara okej att dras med det ena men inte med det andra? Att inte få sova bidrar ju också till ohälsa.

Jag tar melatonin för att slippa vakna efter några timmar och sedan ligga vaken. Men: för ett tag sedan kom en studie som visar att de som blir hjälpta av melatonin är de som behöver hjälp med den första insomningen - inte vi som behöver hjälp med sömnen senare under natten.

(Har dock inte läst om studien själv, fick det berättat av någon som gjort det)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 913
· Visningar
88 258
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 706
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008