Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ju tycka att om man lär sig simma bättre själv så störs man mindre av av andra.
Mvh Fd tävlingssimmare.
Så lösningen för oss halvdussin motionssimmare var att "lära oss simma" - istället för att en enda man slutar att simma på oss och plaska så vi behöver flytta på oss.
Den ena efter andra gav upp och du tycker lösningen är att vi ska träna simteknik? :confused:

Folk som skriver i talspråk. Vi har en Facebookgrupp för vår yrkeskategori, och det är snarare regel än undantag att folk skriver "Ja tycker att d e viktigt att..."; "Ja har haft..." (vilket i o f s kan vara korrekt med ett kommatecken efter Ja). Jag gnäller inte på dyslektiker, men funderar på om mina kollegor uttrycker sig lika torftigt när de kommunicerar med sina elever.

Folk som inte kan skilja på de och dem har jag säkert redan klagat på. Jag tar det igen: DE såg OSS, VI såg DEM. Kan man använda OSS ska det vara DEM. Om det är VI som är det naturliga ordet, kan det ersättas med DE. Orkar du inte tänka efter, använd DOM.

Så lösningen för oss halvdussin motionssimmare var att "lära oss simma" - istället för att en enda man slutar att simma på oss och plaska så vi behöver flytta på oss.
Den ena efter andra gav upp och du tycker lösningen är att vi ska träna simteknik? :confused:
Att simma på andra framkom inte i det jag svarade på, självklart ska man simma rakt och ha koll på omgivningen men får du kallsupar så behöver du bli bättre själv på att simma.

Men hon fick ju kallsupar av att gubben sparkade vatten i ansiktet på henne, hur ska hon kunna undvika det med simteknik?
Hon skrev att det plaskade i halva badhuset, inte att han sparkade vatten i ansiktet. Om man får kallsupar för att det går höga vågor sår man lära sig simma bättre, ligger man bakom någon som sparkar vatten i ansiktet så säg ifrån eller vänd och simma åt andra hållet.

Stör mig på att jag känner mig så hjälplös med min sambo och hans onda rygg och han är frustrerad av att jag sitter hemma med honom på mina lediga dagar :down:

Stör mig på att utredning för hans rygg tar så lång tid och de vill proppa honom full med mediciner istället för att göra nåt åt problemet samt att alla olika doktorer han träffar (alltid en ny då ingen är/vill jobba på ön heltid) säger olika :down:

Folk som skriver i talspråk. Vi har en Facebookgrupp för vår yrkeskategori, och det är snarare regel än undantag att folk skriver "Ja tycker att d e viktigt att..."; "Ja har haft..." (vilket i o f s kan vara korrekt med ett kommatecken efter Ja). Jag gnäller inte på dyslektiker, men funderar på om mina kollegor uttrycker sig lika torftigt när de kommunicerar med sina elever.

Folk som inte kan skilja på de och dem har jag säkert redan klagat på. Jag tar det igen: DE såg OSS, VI såg DEM. Kan man använda OSS ska det vara DEM. Om det är VI som är det naturliga ordet, kan det ersättas med DE. Orkar du inte tänka efter, använd DOM.

De som skriver på dialekt... :yuck:

Bukestörning:

Folk som deklarerar att Nu är the end of discussion och fortsätter med Men jag vidhåller ändå att bla bla är bla bla särskilt när det gäller bla bla som jag redan sagt 143 gånger i tråden och att det du säger om bla bla alltså är fel.

Är det end of discussion så är det väl det!

(Stör mig däremot inte på Nu lägger jag ner diskussionen med dig - om man faktiskt gör det. Alltså släpper spåret med just den personen.)

Jag stör mig på alla jäkla egennamn inom medicinen. "Smärtar i höger fossa vid hosta", nej nej, Dunphys tecken! Indirekt palpationsömhet till höger fossa vid palpation av vänster fossa, nej nej, Permans tecken! Indirekt släppömhet, nej nej, Rovsings tecken! Indirekt släppömhet, nej nej, Blumbergs tecken!

Okej, jag fattar att alla jädra gubbar som kom på olika undersökningar och rörelser och bla bla vill ha cred för det men tänk på alla stackars kandidater som måste lära sig (och glömma) era jädra namn som har noll och intet med saken att göra egentligen.

End of rant.

Folk som deklarerar att Nu är the end of discussion och fortsätter med Men jag vidhåller ändå att bla bla är bla bla särskilt när det gäller bla bla som jag redan sagt 143 gånger i tråden och att det du säger om bla bla alltså är fel.

@ Me next time. ;)

Nej men skämt åsido, jag stör mig som fan på mig själv och att jag inte kan ge :devil: i att ge mig in i argument fast jag vet att det bara får mig att må dåligt i slutändan. :down: Jag behöver bli bättre på att inte ens öppna vissa trådar.

@ Me next time. ;)

Nej men skämt åsido, jag stör mig som fan på mig själv och att jag inte kan ge :devil: i att ge mig in i argument fast jag vet att det bara får mig att må dåligt i slutändan. :down: Jag behöver bli bättre på att inte ens öppna vissa trådar.
Ibland är det ingen idé, bara att inse o ge upp.

Hon skrev att det plaskade i halva badhuset, inte att han sparkade vatten i ansiktet. Om man får kallsupar för att det går höga vågor sår man lära sig simma bättre, ligger man bakom någon som sparkar vatten i ansiktet så säg ifrån eller vänd och simma åt andra hållet.
Vaknat på fel sida?

Detta är en tråd för irritationsmment. Om du irriterar dig på mig så skicka PM istället.

Stör mig på en hästbekant som var hemma "sjukskriven" i tre dar pga influensa/förkylning men tydligen var ut och red ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
95 96 97
Svar
1 922
· Visningar
88 498
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 684
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 713
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008