Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har suttit på hästar där det har varit väldigt sant. De hade sparkat ihjäl hunden utan att blinka om de fått chansen.

Ja, min häst gillar verkligen inte hundar. Hittills har hon inte sparkat någon men kommer de för nära så lägger hon öronen platt bakåt och dyker mot den. Det är ju inte kul för någon inblandad. Idag hände det två gånger till och med. Andra gången till häst, men första gången var ändå värre. Tog in hästarna från hagen, ett halvblod på 170+ och en ponny. Så kommer en sån jäkla utställninga-BC smygande. Hojtar åt ägaren att det är koppeltvång här, varpå hon svarar "men du ser väl att han inte gör något?" Hnngghhhh. Gah. Pfffft.

Jag stör mig på Suits. ALLTID så ba har dom nån "kvick" konversation där den ena förolämpar den andre eller säger något uppgivet om ett mål och så ba "wait a minute, BROCCOLI? I know bla bla bla" så får de en uppenbarelse och bygger hela caset runt det och vinner alltihop.

Ja, min häst gillar verkligen inte hundar. Hittills har hon inte sparkat någon men kommer de för nära så lägger hon öronen platt bakåt och dyker mot den. Det är ju inte kul för någon inblandad. Idag hände det två gånger till och med. Andra gången till häst, men första gången var ändå värre. Tog in hästarna från hagen, ett halvblod på 170+ och en ponny. Så kommer en sån jäkla utställninga-BC smygande. Hojtar åt ägaren att det är koppeltvång här, varpå hon svarar "men du ser väl att han inte gör något?" Hnngghhhh. Gah. Pfffft.

Det är faktiskt helt obegripligt att de inte är mer rädda om sina djur. Jag har också en hundilsk häst, och vid ett tillfälle hade någon en kompis med till stallet med en stor Bener Senner. Som så klart springer lös så där mysigt i snön. Jag informerar att min häst inte gillar hundar och kan bli aggressiv om han springer in i hagen. De bara skrattar, jag har ju en vit fluffig islänning vad skulle den göra mot en stor hund?

Ja ja tänker jag och går för att hämta vatten, inte förvånad när jag hör hunden tjuta några minuter senare. Den blev nog mest rädd som tur var, men att folk inte lyssnar på vad man säger!

Man blir alltid lina förvånad hur lite vissa verkar bry sig om sina djur.
Min gamla häst var visserligen inte sur på hundar. Lyssnade på mig men har såklart en gräns sär dwt såklart kan kommaven bakhov flygande.
Så när man får säga pt hundägarna att dom får ta bort hunden från hästen innan dom får en spark, för att hunden står å luktar i bakhoven som hästen har luft upp för att hon inte tycker om att hunden luktar på henne. Ja då undrar man va fan dom tänker med.

Du har samma förhållande till Antroposoferna som jag har till Jehovas Vittnen.

Som jag älskar att de ringer på.
Väl inne drar jag mitt triumfkort, och på det står det 1927.

En kompis har bästa knepet att bli av med jehovas när de kommer. Han påtalar att han har lite bråttom iväg för att lämna blod samtodigt som han lägger in en snus. De försvinner förvånansvärt fort

En kompis har bästa knepet att bli av med jehovas när de kommer. Han påtalar att han har lite bråttom iväg för att lämna blod samtodigt som han lägger in en snus. De försvinner förvånansvärt fort
Har folk problem med att bli av med dessa personer?
Jag har sagt att jag inte är intresserad och inte vill att dom kommer tillbaka. Blir respekterad på båda punkterna.

Jag stör mig på Suits. ALLTID så ba har dom nån "kvick" konversation där den ena förolämpar den andre eller säger något uppgivet om ett mål och så ba "wait a minute, BROCCOLI? I know bla bla bla" så får de en uppenbarelse och bygger hela caset runt det och vinner alltihop.
Men håll med om att det är en liten, liten aning fascinerande :D

Den är så jäkla dålig! Köpte den på dvd eftersom jag gillar advokatserier men jag pallade max tre avsnitt. Blev bara förbannad på sprättarna som skulle vara så himla smarta.

Criminal minds är lite likadant, någon kommer på en bisats som någon sa och så löses hela fallet. Fast där pallade jag nog ändå drygt en halv säsong eftersom jag gillar Mandy Patinkin. Men sen tröttnade jag på att alla avsnitt var uppbyggda exakf likadant.

1927?
*okunnig*

Enligt Jehovas Vittnen är antalet platser i Himlen 12.000 per Israels tolv stammar, dvs 144.000 platser totalt. Dessa platser är vikta för Jehovas Vittnen.

1927 blev dock Himlen full, enligt deras tro, då Jehovas Vittne nummer 144.000 dog, och tog sistaplatsen i Himlen.
Resterande Jehovas Vittnen som vill till Himlen göre sig icke besvär.
Om inte nån i Himlen skulle dö och lämna en plats ledig för nästa i kö, förståss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 913
· Visningar
88 377
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 712
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008