Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lösa hundar på ridvägen. Hundägare som säger att "hunden är snäll". Nu har jag dock börjat med att högt och tydligt avsäga mig ansvar och att jag hoppas att hunden är väl försäkrad för att min häst hatar hundar. Funkar förvånansvärt bra. Men herregud vad irriterad jag är.

Det stör jag mig också på, har man inte koll på hunden ska man inte ha den lös. Ridskolans hästar är trygga och gör inte mycket ens när hundarna är uppe i hasorna på dem (även om det är irriterande att konstant behöva stanna för att ägarna inte klarar av att kalla in dem annars) men nyligen åkte en av våra park rangers i backen när en hund skrämde hans häst. De är inte särskilt ridkunniga och sitter på reaktiva hästar, så ingen bra kombination. Trist att de ska behöva riskera att skadas i jobbet för att folk är oansvariga med sina hundar.

Stör mig på att jag ska till läkare idag så jag missar curlingsemifinalen kl 12-15. :arghh: Hoppas lag Edin vinner så man får se dem i finalen.

Jag stör mig på att jag bokat och betalat för ett hotellrum som skulle rymma 2-4 personer. Det var dyrare än ett vanligt rum för 2 personer. För att dubbelkolla ringde vi hotellet och det var inga problem att vara 3 vuxna personer i ett sådant rum. Nu får jag ett mail där de säger att tyvärr kan man bara vara två där så jag måste boka ett till rum :rage:

Jag stör mig på att jag bokat och betalat för ett hotellrum som skulle rymma 2-4 personer. Det var dyrare än ett vanligt rum för 2 personer. För att dubbelkolla ringde vi hotellet och det var inga problem att vara 3 vuxna personer i ett sådant rum. Nu får jag ett mail där de säger att tyvärr kan man bara vara två där så jag måste boka ett till rum :rage:
åh irriterande, bokade rum för inte så länge sen och tyckte det stod att man skulle kunna vara två -men sen insåg jag att de räknade med att man skulle dela på en 120säng (och gick inte att ställa in extrasäng) - funkade väl när dottern var 7 men inte nu när hon är 14 så bokade ett dubbelrum istället lite dyrare. kändes lite som falsk marknadsföring.

åh irriterande, bokade rum för inte så länge sen och tyckte det stod att man skulle kunna vara två -men sen insåg jag att de räknade med att man skulle dela på en 120säng (och gick inte att ställa in extrasäng) - funkade väl när dottern var 7 men inte nu när hon är 14 så bokade ett dubbelrum istället lite dyrare. kändes lite som falsk marknadsföring.

Här får man inte vara 3 även om man delar säng, jag har frågat. Så hur tusan de kan låta oss boka ett 2-4 personers rum utan att skriva att man endast får sova två (och säga på telefon att tre går jättebra) förstår jag inte :meh:

Stör ihjäl mig på att det mer eller mindre dagligen senaste tiden spam-rings från England, Danmark, Norge + några fåtal från Sverige och med tanke på att mitt nummer inte är sökbart på typ eniro/hitta, så lär det vara något företag som sålt uppgifterna vidare :meh:

Svarar inte på utländska nummer om jag inte vet om att någon specifik ska ringa och blockar alla som vid en googling visar sig vara spam på löpande band givetvis, men tycker att nån gång borde de ju inse att här får de inget svar och bara lägga ner sitt jäkla spammande :cautious:

Har till och med blivit uppringd av två olika 0771-nummer, som vid återringning inte ens existerar O_o

Stör ihjäl mig på att det mer eller mindre dagligen senaste tiden spam-rings från England, Danmark, Norge + några fåtal från Sverige och med tanke på att mitt nummer inte är sökbart på typ eniro/hitta, så lär det vara något företag som sålt uppgifterna vidare :meh:

Svarar inte på utländska nummer om jag inte vet om att någon specifik ska ringa och blockar alla som vid en googling visar sig vara spam på löpande band givetvis, men tycker att nån gång borde de ju inse att här får de inget svar och bara lägga ner sitt jäkla spammande :cautious:

Har till och med blivit uppringd av två olika 0771-nummer, som vid återringning inte ens existerar O_o

Numren slumpas ofta fram genom en form av generator. Det är inte så att det sitts och letas fram aktiva telefonnummer. Det är sen inte en specifik person som sitter och slår ditt nummer utan det är en form av dator som ringer upp ditt nummer men eftersom du inte svarar så hamnar det som typ återuppringning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 913
· Visningar
88 312
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 706
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008