Störiga saker vi stör oss på, del 39

Flugor.
Har 3 envetna som flyttade in i torsdags när jag hade dörren öppen hela dagen. Dom får gärna vara inne men behöver ju inte förfölja mig överallt här hemma.
Hade dörren öppen tidigare o tänkte de skulle flyga ut igen. Men nejdå.
Lär väl bli tidningen tillslut om dom inte ger sig...

Den här sortens helt ovidkommande recensioner... Ja, den är från nu, 2025 :meh: I stil med "Var aldrig inne och åt men det såg trevligt ut" eller "*Tre stjärnor* Jag har inte provat produkten ännu." 😄
Screenshot_20250408_211030_Facebook.webp

Robbie Williams har fått skörbjugg pga Ozempic.
Nähä, kanske det har med dåliga matvanor istället? Om man hel undviker frukt och grönt är det kanske inte så konstigt om man får bristsjukdomar? O_o
Fast bra att han går ut med det (om det är sant :cautious: ).
För människor med normalvikt kanske inte ska använda en diabetesmedicin för att slimma sin kropp och/eller kunna leva på fel kost (som du sa!).
I.d.i.o.t. :mad:

Bättre att leva i misär än att ge sig på den rocket science som krävs för att lösa problemet. Hos oss är det inte tillåtet att stöka ned som svin bara för att vi har städning som sköter det där dagligen.

Nä det är bra, jag ska ta upp det med vaktmästaren imorgon när jag är tillbaka, tycker det är så respektlöst. Kommer få ägna större delen av tiden på morgonen till att fixa med disken 😒

Med risk att jag är för naiv men vuxna människor som inte kan diska, plocka disk, fixa diskmaskin? Alla arbetsplatser jag varit på förväntas man hantera sin egen disk och det fungerar bra.

De är runt 200 anställda och rent krasst så är det städs jobb, vilket inte är ett problem om man faktiskt sköter sitt jobb 😅 men är ju svårt om det inte är några vikarier där övh.

De har stängt av vägen utanför mitt bostadsområde för att gräva upp gatan. De har också stängt av en genomfartgata i 'staden' så nu behöver alla köra via stora torget.

Ni vet, torget som byggts för att hämma biltrafik för att man helst bara vill ha gångtrafik. Det torget.

Detta är ju en störning värt namnet i sig, det ökar tiden det tar att köra till jobbet med 6 minuter. Jättesegt och massor med köer.

Nu har nåt snille som bor vid torget kommit på att man kan blocka vägar i Google maps (antagligen för att han vill minska trafiken utanför sitt hus?). Så vill man köra via Google maps just nu får man göra enorma krumbukter och tex köra via folks bakgårdar osv för att komma till och från tre bostadsområden runt där jag bor. Alltså... va i? Jag fattar inte hur man orkar O_o

(Jag kör över torget ändå, det är INTE avspärrat i verkligheten och enklast kortast väg. Jag har ju liksom inga vettiga alternativ om jag vill komma från mitt hus till någon annan stans alls).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
98 104
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
96 885
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
103 414
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 037
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka