Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Jag stör mig på att de skickat oss på utbildning 60 mil bort. En utbildning som lika gärna skulle kunnat ske via teams.

Så onödigt med restid och pengar som bara gått till rwsa/uppehälle. Plus att det är så mycket dyrare för mig (traktamentet täcker inte kostnaden för mat, även om vi försöker hitta 'billiga' ställen.

(Och ja, jag sover dåligt borta...)

Jag stör mig på att min arbetsgivare kanske har ändrat sin tolkning av avtalet kring klämdagar - nu kanske de ska eller så ska de inte begränsa antalet klämdagar till max två per år. Spänningen är olidlig inför julen.

På chefernas intranät står att det inte är klämdagar. På alla andras intranät är det klämdagar. I tidsredovisningssystemet är det klämdagar (dvs går inte att lägga in om semester)

Handlade i morse efter jobbet och stallet. Eftersom jag inte kan bära matkassar och dator när jag går med kryckor körde jag fram till porten, haltade in med maten och skyndade mig iväg och skulle parkera bilen. När jag och hundarna kommer in så är de väldigt intresserade av matvarorna, det hade det varit fler som var. "Någon" har bitit hål i påsen med min nyinköpta julskinka! :mad:

Någon ligger nu mycket nöjd under täcket, nöjd med att inte bli tagen på bar gärning, nöjd med att tuggat hål på plasten men mindre nöjd med att den var för stor att bära iväg med innan matte var tillbaka. 😼

Handlade i morse efter jobbet och stallet. Eftersom jag inte kan bära matkassar och dator när jag går med kryckor körde jag fram till porten, haltade in med maten och skyndade mig iväg och skulle parkera bilen. När jag och hundarna kommer in så är de väldigt intresserade av matvarorna, det hade det varit fler som var. "Någon" har bitit hål i påsen med min nyinköpta julskinka! :mad:

Någon ligger nu mycket nöjd under täcket, nöjd med att inte bli tagen på bar gärning, nöjd med att tuggat hål på plasten men mindre nöjd med att den var för stor att bära iväg med innan matte var tillbaka. 😼

Den där lilla historien får mig osökt att tänka på barnboksklassikern "Historien om någon" :love:

Jag stör mig på att jag lyckats slarva bort mina adventsstjärnor, letade som fan i går utan att hitta dom.
Sen stör jag mig på att jag prokratinerat bära ner alla tomma blomkrukor till förrådet för lådan de står i är ganska tung. Men jag "hittade" ett helt jäkla tomt över skåp i köket i går när jag letade efter stjärnorna. Så tadaa, blomkrukorna får ett nytt hem nu och jag slipper bära tung låda ner till förrådet.
Men det är störigt hur jag kan ha missat ett helt jäkla skåp :rofl:

Om jag lyssnar på Spotify eller radio i telefonen stängs ljudet av när jag öppnar Facebookappen. Fattar inte varför?

Alla jävla företag där man inte kan prata med någon människa i kundtjänst utan bara robotar.
Synd bara man kan trycka en gång på gillaknappen på ditt inlägg, annars hade jag tryckt asmånga gånger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kanske mna utropstecken visar hur mycket jag håller med?

Jag är ilsken (orimligt ilsken inser jag) för att personen efter mig i tvättstugan måste ha öppnat en vattenfylld maskin, eller två. Vad har det med mig att göra undrar ni? Jo, pga ett ärende så ställde jag min rena och torra tvätt i en ikeakasse på golvet för att plocka upp senare. Under den tiden har alltså någon sett till att det blivit 1 dm vatten på golvet, låtit min väldigt synliga påse stå kvar och bli dyngsur. Ja, jag har säkert orimliga förväntningar på människor men hade det varit jag hade jag lyft upp påsen på bänken som finns. Jag hade också försökt få bort vattnet från golvet och inte bara tagit min tvätt och gått.

Gatukontoret i Malmö som skickar ut brev till vår brf med uppmaning att städa bort löv med hot om böter om vi inte lyder. Problemet? De har så sent som i oktober bekräftat att vårt ansvar på just den sidan av huset slutar vid fasaden. Det går inte heller att komma i kontakt med gatukontoret utan man får bara prata med någon form av servicecenter (de är jättetrevliga så inget ont om de som jobbar där). Jag har både via mail och telefon bett om att få prata med någon som är ansvarig i frågan så att vi kan reda ut det här en gång för alla. Återkommer de? Absolut inte :banghead: Funderar på om jag ska göra en falling down och gå de 300 m bort till stadshuset och vråla i entrén eller om jag ska ringa tidningen.

Alla jävla företag där man inte kan prata med någon människa i kundtjänst utan bara robotar.
Håller med. Jag brukar dock envist säga "personlig service/prata med handläggare" eller liknande och då kopplas man till en person. Även om det inte finns som alternativ. Samma i AI-chattar. Funkar säkert inte överallt men där jag försökt så.

Jag är ilsken (orimligt ilsken inser jag) för att personen efter mig i tvättstugan måste ha öppnat en vattenfylld maskin, eller två. Vad har det med mig att göra undrar ni? Jo, pga ett ärende så ställde jag min rena och torra tvätt i en ikeakasse på golvet för att plocka upp senare. Under den tiden har alltså någon sett till att det blivit 1 dm vatten på golvet, låtit min väldigt synliga påse stå kvar och bli dyngsur. Ja, jag har säkert orimliga förväntningar på människor men hade det varit jag hade jag lyft upp påsen på bänken som finns. Jag hade också försökt få bort vattnet från golvet och inte bara tagit min tvätt och gått.
Är inte en vattenfylld maskin låst? Går det verkligen att öppna en sådan av misstag :confused: ? Kan det vara något annat som har hänt, typ vattenläcka?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 829
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar