Ok här är den svensk i lösvikt.Alltså jag skulle köpa lök i lösvikt på en vanlig Ica och den var då från Kina
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok här är den svensk i lösvikt.Alltså jag skulle köpa lök i lösvikt på en vanlig Ica och den var då från Kina
Beroende på bl a vad det är för verksamhet så skulle det kunna vara en anmälningspliktig personuppgiftsincident.Byte av telefonväxel - hela processen har varit jättekonstig (hur kan man ens göra en sån sak konstig???) och senaste är att funktionen att kunna ringa till administrationens röstbrevlåda för att lyssna av frånvaro osv är borta. Nu måste man gå till den fysiska växeln för att lyssna av. Mellan fredag och måndag försvann notisen om inspelade meddelande på växeln - pga att någon försökt fixa det andra problemet, och har gjort en "inkorgsgrupp" för oss som behöver ha tillgång till röstbrevlådan, men man hade glömt lägga till oss i gruppen så ingen fick notis om nya meddelanden.
Det vi upptäckt nu är att vi alla får ett sms vid nytt meddelande, men det är även så att våra EGNA röstblevlådor kopplats ihop så att om jag får ett röstmeddelande på min jobbtelefon får de andra ett sms om nytt meddelande - och när de ringer det "allmänna" röstbrevlådenumret så lyssnar de av MITT meddelande. = inte alls bra....
Jag vet. Än så länge har det inte skett något sådant eftersom vi upptäckt problemet - och kontaktat systemförvaltare som nu kopplat isär oss igen så att det inte ska ske.Beroende på bl a vad det är för verksamhet så skulle det kunna vara en anmälningspliktig personuppgiftsincident.
Ja har de sådana cliffhanger mellan varje avsnitt så vill jag knappt veta vad de har till nästa säsong och det vet jag.... Nästa säsong sänds väl våren 2026 tyckte jag att jag läste någonstans, kan inte svära mitt liv på det dock. Fattar du hur lång tid det är dit? Jag kommer att glömma att From ens finns ju....Vad faaan, antar att det kommer bli en skitjobbig cliffhanger som vanligt också. Jag är alltid så jävla sur efter ett avsnitt pga sjukt bra cliffhangers och att jag får vänta en vecka på nästa avsnitt, och nu blir det ju ännu värre!
Alltså Walking Dead finns ju inte i originalform på någon streamingtjänst alls nu. Det stör mig som fan! En så stor serie måste väl ändå finnas nånstans liksom?! Det är en bra comfort-serie här också. Nåja, tills... Du vet vem
Men gud, det är ju aplänge! Fy faaanJa har de sådana cliffhanger mellan varje avsnitt så vill jag knappt veta vad de har till nästa säsong och det vet jag.... Nästa säsong sänds väl våren 2026 tyckte jag att jag läste någonstans, kan inte svära mitt liv på det dock. Fattar du hur lång tid det är dit? Jag kommer att glömma att From ens finns ju....
Jag svarade på Viaplay på FB någon gång att de kunde ta in spinoffserierna, vore ju ett bra sätt att kunna behålla och få nya kunder nu när det är ekonomiskt svårt för dem. Fick som svar att de skulle ta önskemålet vidare. En månad senare hade de tagit bort The Walking Dead och spinoff gick till Disney plus. Såatte....man kanske skulle säga upp Viaplay för deras dumhet? de var de enda i Sverige som hade hela säsongen av TWD väldigt länge ju och det sågs av mig många gånger och verkade ändå populärt....
Du menar det värsta avsnittet i dess historia? Jösses ja, satt i chock, över det plötsliga brutaliteten och vändningen, trodde vi var trygga med valet som redan gjort- och var på något vis ok, eller vad man ska säga, med det. Jag tittade inte på serien på en månad efter det, kunde inte, och sedan när jag tog upp tråden igen så var varje avsnitt med du vet vem med något som gav mig ont i magen. så märkligt påverkande den serien var.
Ett visst stort växtforum på fb?Jag är tydligen osmart som använder runda plastmuggar iställer för fyrkantiga mjölkkartonger till mina växter.
Sorry men jag tänker inte stoppa dyra och känsliga sticklingar i en ful, skrymmande och opraktisk mjölkkartong där jag inte kan se rotbildningen.
Visst är det?!!Men gud, det är ju aplänge! Fy faaan
Jäklar vad dumt! Vi kommer behöva teckna Viaplay igen för att se Outlander men sen ryker den igen. Sambon hade Viaplay innan för att kunna se Formel1 men när de höjde priset för sporten till 700 kr/månad (eller vad det var) så blev det på tok för dyrt. Den enda sport han ser annars är hockey men den är på tv4+ så det hjälpte inte till att hålla kvar honom på Viaplay.
Ja precis! Helvete vad förbannad jag blir! Samtidigt är det ju rätt genialisk, den skithögen kan vara bästa karaktären som gjorts typ. Jag slutade kolla kort efter men har sett om hela serien sen dess och han ändras ju sen och man får verkligen känna på hur lätt och svårt det är att hata någon Den känslomässiga berg- och dalbanan kring honom är genialisk! Jag kommer aldrig kunna förlåta men en del av mig älskar karaktären ändå - om än inte förrän längre fram.
Lev till verkstaden som ska kränga på dom?Stör mig på orimliga fraktalternativ.
Beställt däck, betalat för hemleverans. Får NU veta att detta bara erbjuds två dagar i veckan, mellan 10 och 14. Man måste vara hemma för att kvittera skiten (framgick inte vid beställning) och de kan inte ge en mer exakt tid än så. Så vadå? Jag ska TA LEDIGT från jobbet en hel dag för att de ”ska dyka upp någon gång mellan 10 och 14”?! Det går ju inte. (Jag kan dessutom inte ta ledig från mitt jobb) På hemsidan står att de erbjuder frakt med alternativt bolag för leverans andra tider. Det som inte framgår är att det bara gäller i Stockholm.
Alternativet är då att köra till grannstaden och hämta dem hos något kufiskt ombud. Jaha, men då får jag väl tillbaka pengarna jag betalat för hemleverans? ICKE!!
Så jävla irriterad.
Det får jag hjälp med av Bildoktorn, så ingen verkstad inblandad.Lev till verkstaden som ska kränga på dom?
Nope, en lokal bortskänkesgrupp på fb. Sökte engångsglas och är tydligen miljöbov som vill använda de istället för att de slängs. Jag skulle kunna skriva en hel jävla novell om engångsglasens förträfflighet jämfört med mjölkkartonger i respons men fick fatta mig kort. Jag dricker inte ens mjölk!Ett visst stort växtforum på fb?
Ja alltså om inte annat är det ju apdumt iom att de förlorar kunder på det... Kunder är rätt viktigt för en streamingtjänst, har jag hörtVisst är det?!!
Ja kan inte se att Viaplay är måna om sina kunder här inte...
Jag vet exakt vad du menar, han blev sedan en av mina favoritkaraktärer, men där och i någon säsong fram var han mer magontsframkallande faktiskt, mycket obehaglig. Men den chocken glömmer jag nog aldrig. Eller den i första avsnittet där hästen med Rick hamnar i Atlanta. Varje gång jag ser om serien hoppar jag över den biten... djur som lider kan jag inte se. Skitsamma med människor men det var en häst!!!!!
Men jag tror att prime video har twd. Jag gjorde uppehåll när N kom in i bilden och har sen haft svårt att starta omVisst är det?!!
Ja kan inte se att Viaplay är måna om sina kunder här inte...
Jag vet exakt vad du menar, han blev sedan en av mina favoritkaraktärer, men där och i någon säsong fram var han mer magontsframkallande faktiskt, mycket obehaglig. Men den chocken glömmer jag nog aldrig. Eller den i första avsnittet där hästen med Rick hamnar i Atlanta. Varje gång jag ser om serien hoppar jag över den biten... djur som lider kan jag inte se. Skitsamma med människor men det var en häst!!!!!
Kollade precis, Prime har bara Fear the walking dead och Twd: World beyondMen jag tror att prime video har twd. Jag gjorde uppehåll när N kom in i bilden och har sen haft svårt att starta om
Hoppas de har säsong 8 av Fear, den har jag inte sett, såg första avsnittet men serien är så dålig att jag inte orkade, men känner att jag måste slutföra det ändå.Kollade precis, Prime har bara Fear the walking dead och Twd: World beyond