Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om lyktstolpar (ok ingen har sagt något om det just nu) måste jag nästan lägga ut denna! Kolla vilken häftig den har hår och allt :D

IMG_9340.webp

Sen en störning… hmm måste komma på nån 🤔
Ja det får bli förkylningen. Den är störande.

På tal om lyktstolpar (ok ingen har sagt något om det just nu) måste jag nästan lägga ut denna! Kolla vilken häftig den har hår och allt :D

Visa bifogad fil 157557

Ser läskig ut :laugh: Som att den ska vrida på huvudet när som helst.
Stör mig på att jag har så dålig motivation till plugget som jag måste göra idag

Jag stör mig på att appen Betala P tagits bort och ersatts av kommersiella alternativ. De aktörer som skulle ta över och haft som villkor att det ska finnas gratisalternativ är krångliga och jag har förstått att för flera av dem måste man gå in på hemsidan istället för att använda appen för att slippa avgifter.

Har själv inte använt det ännu då jag har garageplats men kommer nog behöva snart, och drar mig för det då det verkar ha blivit så krångligt.

Gäller alltså parkering i Stockholm.

Jag stör mig på att appen Betala P tagits bort och ersatts av kommersiella alternativ. De aktörer som skulle ta över och haft som villkor att det ska finnas gratisalternativ är krångliga och jag har förstått att för flera av dem måste man gå in på hemsidan istället för att använda appen för att slippa avgifter.

Har själv inte använt det ännu då jag har garageplats men kommer nog behöva snart, och drar mig för det då det verkar ha blivit så krångligt.

Gäller alltså parkering i Stockholm.
Easy park har inte ens några gratisalternativ i Stockholm, inte ens om man kollar hemsidan. :(

Vissa facebook-grupper....

De grupper som startas för att det är 'för hårt klimat' i de vanliga stora grupperna i ämnet med syfte att vara lite generiskt 'snälla' utan att egentligen specificera vad snällt är. Har gärna med 'Vi som...' eller 'Vi i...'' i gruppnamnet. De är i min erfarenhet minst lika otrevliga som de 'osnälla' grupperna bara på ett annat sätt vilket är extremt frustrerande till och från. Ibland undrar jag varför jag envisas med att vara med i dom.

Visa bifogad fil 157557

Hu jäklar vad det ser kusligt ut :crazy: Någon sorts blandning mellan en dödsätare och någon som blivit hängd eller korsfäst där i stolpen 😳

De grupper som startas för att det är 'för hårt klimat' i de vanliga stora grupperna i ämnet med syfte att vara lite generiskt 'snälla' utan att egentligen specificera vad snällt är. Har gärna med 'Vi som...' eller 'Vi i...'' i gruppnamnet. De är i min erfarenhet minst lika otrevliga som de 'osnälla' grupperna bara på ett annat sätt vilket är extremt frustrerande till och från. Ibland undrar jag varför jag envisas med att vara med i dom.
Eller spinoff grupper "utan en massa regler". Som sedan plötsligt har en massa oskrivna regler istället, för i den här gruppen gör man minsann både si och så 🙄

Stör mig på att den planerade dagen helt flög ut genom fönstret då jag vaknade med migrän. Lallat runt i pyjamas hela dagen och gjort exakt ingenting samt sovit en lång stund.

Insåg precis att risk finns att det spräcker morgondagens plan på SIHS också. Mycket osäker på om jag klarar allt folk, ljud och ljus som det innebär dagen efter migrän.

Eller spinoff grupper "utan en massa regler". Som sedan plötsligt har en massa oskrivna regler istället, för i den här gruppen gör man minsann både si och så 🙄
Tänkte precis nämna dessa. Oftas är det några som klagat väldigt högt över regler och "censur", så skapar de en ny grupp utan att inse att det största problemet i de gamla grupperna oftast var de själva.

Tänker ofta på dr.status i såna fall. Fanns många som klagade på de strikta reglerna där, och som blev kränkta när deras eget inlägg inte klarade reglerna och därmed inte publicerades. Det är ju fritt fram att vara med i en grupp, men istället för att bara gå ur så anmälde dessa gruppen så att den stängdes ner.
Nu efteråt så har det startats några "dr.status utan regler" grupper, men ingen lika populär som originalet.
Provade gå in i en av spinoff-grupperna som hade mest medlemmar, men det var mest skaparens egna scen för att publicera halvkonspiratoriskt orelevant material, blandat med inlägg där han tjafsade med medlemmar som ifågasatte detta :grin:

Jag borde verkligen gå i ide den här årstiden för jag är så grinig. :cautious: Upptäckte nu att mitt tvättmedel är borta. Det borde ha legat i den dränkta tvättpåsen men det gjorde det inte. Det är heller inte kvar i tvättstugan så det verkar som någon (sannolikt den då som tappade ut vatten och drog..) tyckte att det var åtråvärt. Nästan helt nytt. Och nej, har aldrig varit problem i vår tvättstuga förr så planeterna var väl i galet läge i går.... :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 787
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 795
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 518
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat