Störiga saker vi stör oss på, del 36.

När jag hade personalansvar informerade jag arbetsgruppen om att de hade rätt att dölja anledningen till att de var sjukskrivna. I vårt fall handlade det mest om att vi hade en HR-avdelning som inte kunde något om arbetsrätt och som ofta var helt ute och cyklade inom det område de borde vara experter på. Det var störigt, blir irriterad av att tänka på det.
Jag har senast idag, som chef, haft ett allvarligt samtal med en medarbetare om att SLUTA snacka och sprida (överdrivna) detaljer om en sjukskriven medarbetares sjukdom. Nu är folk runt om oroliga och tror att personen är akut döende, vilket inte är sant.

”hen har ju inte sagt så mycket till oss…”
”Nej, och det är ju för att hen inte vill prata om det med hela arbetsplatsen” :mad:
 
Konstant dimsyn och lätt illamående förutom smällandet i huvudet. Lamotroginet som spökar kanske. Står ju inte ut med att nästan hela tiden behöva blunda med höger öga där det är som värst suddigt (och brukar vara när jag har aura, men inte konstant som nu).

Att migrän-sjukgymnasten idag sa att det är så högt patientryck nu att hon måste glesa ut oss som gått länge till varannan vecka. Fullt förståeligt men jag oroar mig för att det kommer bli ännu värre med huvet mellan gångerna.

Att FK inte hört av sig än efter AFU. Men det tar kanske ett tag. Men jag är trött på denna ovisshet som varit sen handläggaren ringde 13 juni om att skicka mig på AFU. Jag vill så gärna jobba men den visade på aktivitetsförmåga på 6 h i veckan (vilket är rimligt enligt mig själv också) och jag vette sjutton hur jag skulle ens klara 25 %.

Life goes on! Men jag stör mig på hur livet ser ut!
 
Vad jag fick lära mig när jag hade sjukintyg första och enda gången i livet var att det finns på 1177 och skriva ut då man kan välja variant av intyg.
Den funktionen finns inte längre.

//

Själv använde jag den aldrig då jag från första sjukskrivningsperiod på nuvarande jobb behövde deras stöd och hjälp för att komma ur långvarig misshandelrelation och även mot mina föräldrar, och fick ett enormt stöd, utan chef och närmsta kollegors hjälp hade det aldrig gått. De var de enda i min närhet som visste var jag befann mig under flera månaders tid. Så jag var helt öppen med hela min sjukdomhistoria direkt och känner inte att jag behöver täcka över ngt nu heller, bättre att de vet hur det går för tillfället.
Gällande just min situation. Sen kan jag förstå om andra vill täcka över i sina intyg och vad jag vet har man all rätt att göra det
 
Något esoteriskt men det gör mig galen. Alltså, av olika anledning behöver jag göra en factory reset på min platta. Ergo behövde jag ominstallera calibre companion (ett komplement till calibre biblioteket med eböcker) på PC. När jag försökte ominstallera CC så fick jag meddelandet att det inte gick pga google play och inte giltig signature. Hittade och sideloaded calibre companion. Problemet (förutom att jag behövde modda det) var är den viktigaste kategorin Shelf, som organiserar eböcker via just categori saknas. Letar desperat på mobilread forums där jag fått hjälp tidigare och reddit. Men nada framgång.

:banghead:
 
Oj sån utskällning jag fick för att jag ringde och störde henne. Jag talade om att jag jag senaste gången hade hållt I sjukintyg var 1999 och då fanns inte 1177. Jag hann inte mer än lära mig det så tog de bort funktionen.
Är synd den försvann då det var en smart funktion om man hade behövt den istället för att hålla på att stryka över.

Undrar faktiskt varför den försvann 🤔 minns inte heller när, så vart tvungen kolla nu om den kommit tillbaka eller inte.
 
Halsbränna är en komplikation till min magoperation sas det. Det har tagit två år innan jag faktiskt har börjat få riktigt regelbunden halsbränna.... tog Omeprazol regelbundet i några månader enligt ordination och slutade sedan som jag skulle, men nu verkar jag verkligen behöva det igen och har inget hemma. Stör mig på halsbränna, stör mig på att jag inte har Omeprazol hemma och stör mig på att jag är glömsk. Givetvis minns jag när jag upptäcker behovet ;)
 
Att min laptop, och Apple Store, lurade mig att tro att förra veckans utspillda vattenglas inte skadat datorn alls. Den betedde sig som vanligt dagen efter, och när jag sedan var inne på Apple Store ytterligare nån dag senare (för att undersöka ett problem som uppstått före vattenspillet) sa alla deras tester att datorn var i utmärkt skick och jag gick nöjd och lättad därifrån. Spola fram till i måndags, då eländet plötsligt utvecklade både ett och tre problem och vips så säger Apple att det kommer att kosta 14 000 kr att åtgärda 😱

Nu är det turligt nog en jobbdator med försäkring, så jag kommer att köpa en ny dator istället för att reparera denna då den har några år på nacken, men jag känner mig ändå lite lurad på något vis. Och dum, eftersom det förmodligen är min klantighet som orsakat problemen.
 
Jaha, då har en jägare återigen sett fel och dödat hästar. Den här gången jagades det vildsvin men det var två hästar som befann sig i sin hage som fick sätta livet till. Det befann sig människor i hagen också när jägaren sköt hästarna.

Hur många hästar ska behöva dö innan man skärper lägen och tvingar jägare att ha bättre koll??
 
Jag ska på eftermiddagsteater med ett par kompisar idag. Skrev och frågade om vi ska gå och äta middag efteråt men de andra kan inte för de har andra planer, på varsitt håll. Jag känner mig sjukt avvisad och blir både ledsen och lite sur.

Störningen är att jag ju inte har någon anledning att vara ledsen eller sur, dom väljer inte bort middag med mig för att de inte vill umgås med mig utan för att de redan har andra planer. Och dom har ingen skyldighet att äta med mig så varför blir jag arg?

Möjligen att jag hade önskat att den ena hade bjudit med mig på det hon ska göra på kvällen. Och att jag känner mig underlägsen för att jag är den enda som inte har planer på kvällen och får vara själv. Men det är ju inte deras fel.

Så störigt att mina känslor är helt ologiska och dessutom gör mig på dåligt humör i onödan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 471
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 922
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp