Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Jag har en bekant som verkar lida av ALLT. Så fort någon sjukdom eller tillstånd nämns har hon det. Allt från endometrios och artros till afantasi och högkänslighet. Och varje gång en ny åkomma dyker upp måste det
1. Läggas upp på Facebook
2. Klagas på att läkarna inte ställer rätt diagnos
3. Tiggas pengar till privat vård

Jag blir så trött. Nu har jag pausat henne ett tag. För förutom att fenomenet stör mig, så stör det mig att jag finner det en aning underhållande.
 
Jag har en bekant som verkar lida av ALLT. Så fort någon sjukdom eller tillstånd nämns har hon det. Allt från endometrios och artros till afantasi och högkänslighet. Och varje gång en ny åkomma dyker upp måste det
1. Läggas upp på Facebook
2. Klagas på att läkarna inte ställer rätt diagnos
3. Tiggas pengar till privat vård

Jag blir så trött. Nu har jag pausat henne ett tag. För förutom att fenomenet stör mig, så stör det mig att jag finner det en aning underhållande.
Har också en sådan i mitt flöde. Långa romaner varje gång dessutom... 😅
 
Jag hade krävt att hon bekostar lagning av telefonen. Någon jäkla måtta får det ju vara!

Ja verkligen.
Jag har fått itutat - och försökt leva efter - att det man lånar ska helst lämnas tillbaka i bättre skick än man fick det.

Dvs lånar jag släpvagn av privatperson lämnas det tillbaka oljat, hela lampkupor etc. Som tack för förtroendet.

Lånar jag en telefon lämnas den tillbaka oskadd!!

Verkligen! Och har man sönder något så ser man till att det lagas INNAN man lämnar tillbaka det.
Jag är petnoga med mina egna grejer men om möjligt ännu mer petnoga med andras saker. 😅 Lånar jag nåns bil så fyller jag alltid på spolarvätska och tankar så det är minst lika mycket bränsle kvar som innan osv.

Skickade iaf reparationskostnaden till henne (över 3200kr 🫣) och hon sa att det skulle fixas. Så vi får se! 😅
 
Jag har en bekant som verkar lida av ALLT. Så fort någon sjukdom eller tillstånd nämns har hon det. Allt från endometrios och artros till afantasi och högkänslighet. Och varje gång en ny åkomma dyker upp måste det
1. Läggas upp på Facebook
2. Klagas på att läkarna inte ställer rätt diagnos
3. Tiggas pengar till privat vård

Jag blir så trött. Nu har jag pausat henne ett tag. För förutom att fenomenet stör mig, så stör det mig att jag finner det en aning underhållande.
Har en likadan på jobbet... Om någon säger att deras barn, sambo, moster, kusin på Island har ont i halsen/ förkyld/brutit benet eller stukat örat, nog är hon sjukskriven inom en vecka med samma åkomma ...
 
Har en likadan på jobbet... Om någon säger att deras barn, sambo, moster, kusin på Island har ont i halsen/ förkyld/brutit benet eller stukat örat, nog är hon sjukskriven inom en vecka med samma åkomma ...
Sån har jag med... En dag sa hon att hon nu vet hur hur det är att ha skelettcancer.... asjobbigt människa...Har man migrän, är förkyld, har ont i knät osv är det värre för henne.
 
Tänker att detta är ett lysande tillfälle att nämna pungbråck. Jobbigt värre som kvinna:D
Jag har experimenterat lite med olika åkommor (som jag inte haft vid tillfället). Hon fick mystiskt ryggont efter att jag klagat på min rygg (träningsvärk). :D Kanske ska ses mig mer år det exotiska hållet.
Är det anses könet så är det ehnnee sambo eller barn som har det.
 
Jag stör mig något enormt på att jag har ett liv som kräver att jag relativt ofta (som i flera dagar i veckan) behöver köra bil i centrala Göteborg, under rusningstrafik.

Skulle jag åka nu som jag egentligen vill kommer det att ta minst dubbel så lång tid att köra som om jag hade kört utan trafik (inte för att det någonsin är helt utan trafik) och jag kommer nog inte åt något håll från stan utan att fastna i rejäla köer. Det har varit olyckor på E6, E20, 155...

Ja, ja. Jag sitter väl kvar här vid min dator och sitter.
 
Skulle göra guacamole på avokadon jag köpte idag. Jo Tjena...
IMG20241025152852.webp

Liiiite väl mogen. Dyr var den också. Skrivit till butiken och klagat.

Har lite för långt för att åka dit med den liksom.. och givetvis slängde jag kvittot...
 
Jag har experimenterat lite med olika åkommor (som jag inte haft vid tillfället). Hon fick mystiskt ryggont efter att jag klagat på min rygg (träningsvärk). :D Kanske ska ses mig mer år det exotiska hållet.
Är det anses könet så är det ehnnee sambo eller barn som har det.

Jag har/haft en sådan i bekantskapskretsen jag också. En man (även biologiskt alltså, så mig veterligen inga kvinnliga könsdelar). En dag när jag tröttnat på hans sjukdomar, sa jag att jag hade sådan vansinnig mensvärk.
"Ja, jag ock..." sa han, blev högröd i ansiktet, och avvek hastigt :rofl:
 
Jag har experimenterat lite med olika åkommor (som jag inte haft vid tillfället). Hon fick mystiskt ryggont efter att jag klagat på min rygg (träningsvärk). :D Kanske ska ses mig mer år det exotiska hållet.
Är det anses könet så är det ehnnee sambo eller barn som har det.
Jag vet en som cyklade till sjukhuset med huvudet på pakethållaren. Han hade sågat och snubblat över sågen. För någon annan hade kapat fingret.




:rofl: :rofl::rofl::rofl:
 
Stör mig på youtube. Att man inte kan ha liten ruta. (Titta på andra sidor samtidigt) Och att man inte kan spola 10 eller 15 sekunder som på många andra ställen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 471
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 922
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp