Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Sms med meddelandet ”Ärendet avslutat”.
Kom hem. Inget lagat inget meddelande med någon som helst förklaring.😡
IMG_1186.webp
 
Min lammstek som jag bara ville göra lite gyllene ovanpå nu har en del svart hackad vitlök. Jag gör samma misstag varje gång :banghead: Nu har jag svept in steken i folie och hoppas att den inte blir mer bränd.

Samt att ingen av mina tre stektermometrar fungerar så nu får jag gissa när den är klar :arghh:
 
Att chefen inte håller information om folks sjukskrivningar "hemliga". Fick i andra hand reda på precis vad som hänt och varför en person inte kommer tillbaka som jag inte tycker är schysst att tala om för andra. Jag vill inte att andra ska veta detaljer om mitt mående men förmodligen gör dem väl det.
 
Min gamla hyresvärd jagar mig. Hon får inget nytt tv-avtal i lägenheten. Hon har varit hos Telekom och de påstår att jag har ett löpande avtal med dem i lägenheten. Det har jag inte. Jag hade o2 och Vodafone i lägenheten. Allt är uppsagt. Nu vill hon veta datumen när det är uppsagt och ha bildbevis. Och plötsligt är allt jättebråttom. Hon sa att hon skulle renovera lägenheten först innan hennes mamma skulle bo där. Nu brinner det plötsligt i knutarna.

Jag orkar inte.
 
Jag lånade ut en av mina gamla telefoner till min nära kollega för några månader sen. Hennes hade slutat fungera och jag hade en extra så inget konstigt med det. Nu har hon beställt en ny telefon så jag ska få tillbaka den utlånade.

Men idag såg jag att hon har tappat telefonen så det är stora sprickor på både fram och baksidan! 🤯 Inget hon har berättat för mig och hon har tagit av skalet som hon fick med. Hade hon använt det så hade den antagligen klarat sig bättre. Ingen telefon jag använder eller behöver men detta stör mig nått otroligt! Så gör man väl inte när man lånar saker?! 😣
 
Min gamla hyresvärd jagar mig. Hon får inget nytt tv-avtal i lägenheten. Hon har varit hos Telekom och de påstår att jag har ett löpande avtal med dem i lägenheten. Det har jag inte. Jag hade o2 och Vodafone i lägenheten. Allt är uppsagt. Nu vill hon veta datumen när det är uppsagt och ha bildbevis. Och plötsligt är allt jättebråttom. Hon sa att hon skulle renovera lägenheten först innan hennes mamma skulle bo där. Nu brinner det plötsligt i knutarna.

Jag orkar inte.
Jag hittar inte uppsägningen från Vodafone så jag fick ringa dem och be om datumet och få en kopia på uppsägningen. Orka.
 
Jag lånade ut en av mina gamla telefoner till min nära kollega för några månader sen. Hennes hade slutat fungera och jag hade en extra så inget konstigt med det. Nu har hon beställt en ny telefon så jag ska få tillbaka den utlånade.

Men idag såg jag att hon har tappat telefonen så det är stora sprickor på både fram och baksidan! 🤯 Inget hon har berättat för mig och hon har tagit av skalet som hon fick med. Hade hon använt det så hade den antagligen klarat sig bättre. Ingen telefon jag använder eller behöver men detta stör mig nått otroligt! Så gör man väl inte när man lånar saker?! 😣
Nej det gör man inte. Dessutom så behåller man skalet basta.
 
Att chefen inte håller information om folks sjukskrivningar "hemliga". Fick i andra hand reda på precis vad som hänt och varför en person inte kommer tillbaka som jag inte tycker är schysst att tala om för andra. Jag vill inte att andra ska veta detaljer om mitt mående men förmodligen gör dem väl det.
När jag var sjukskriven från mitt förra jobb maskerade jag alla ledtrådar till anledningen på läkarintyget för att jag hade noll förtroende för min chef. Vidrigt att det ska behövas men jag lägger in det här som ett meddelande till allmänheten (på Buke) om att det är möjligt.
 
När jag var sjukskriven från mitt förra jobb maskerade jag alla ledtrådar till anledningen på läkarintyget för att jag hade noll förtroende för min chef. Vidrigt att det ska behövas men jag lägger in det här som ett meddelande till allmänheten (på Buke) om att det är möjligt.
När jag var sjukskriven en gång så fick jag två intyg, det ena var maskerat när jag fick det. Men det var i slutet på 90-talet.
 
Min gamla hyresvärd jagar mig. Hon får inget nytt tv-avtal i lägenheten. Hon har varit hos Telekom och de påstår att jag har ett löpande avtal med dem i lägenheten. Det har jag inte. Jag hade o2 och Vodafone i lägenheten. Allt är uppsagt. Nu vill hon veta datumen när det är uppsagt och ha bildbevis. Och plötsligt är allt jättebråttom. Hon sa att hon skulle renovera lägenheten först innan hennes mamma skulle bo där. Nu brinner det plötsligt i knutarna.

Jag orkar inte.
Men det är ju inte ditt problem. Det får hon själv ta med Telecom.
Äg ditt egna problem liksom.
Sen kan man be om hjälp på ett trevligt sätt, men så verkar ju inte vara fallet.
 
Min gamla hyresvärd jagar mig. Hon får inget nytt tv-avtal i lägenheten. Hon har varit hos Telekom och de påstår att jag har ett löpande avtal med dem i lägenheten. Det har jag inte. Jag hade o2 och Vodafone i lägenheten. Allt är uppsagt. Nu vill hon veta datumen när det är uppsagt och ha bildbevis. Och plötsligt är allt jättebråttom. Hon sa att hon skulle renovera lägenheten först innan hennes mamma skulle bo där. Nu brinner det plötsligt i knutarna.

Jag orkar inte.
Menar hon att du ska höra av dig till Telekom? Med bildbevis? Men du har ju inget avtal där.
 
Men det är ju inte ditt problem. Det får hon själv ta med Telecom.
Äg ditt egna problem liksom.
Sen kan man be om hjälp på ett trevligt sätt, men så verkar ju inte vara fallet.
Nej, hon misstror mig totalt. Från början var det bara prat om Telekom men sen skulle hon ha ha avtal och uppsägningar på allt.

Hon är väldigt vass mot mig. Klart otrevligt.

"DET ÄR BRÅTTOM" Poängterar hon i varje meddelande.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 471
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 922
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp