Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Jag lånade ut en av mina gamla telefoner till min nära kollega för några månader sen. Hennes hade slutat fungera och jag hade en extra så inget konstigt med det. Nu har hon beställt en ny telefon så jag ska få tillbaka den utlånade.

Men idag såg jag att hon har tappat telefonen så det är stora sprickor på både fram och baksidan! 🤯 Inget hon har berättat för mig och hon har tagit av skalet som hon fick med. Hade hon använt det så hade den antagligen klarat sig bättre. Ingen telefon jag använder eller behöver men detta stör mig nått otroligt! Så gör man väl inte när man lånar saker?! 😣

Vilken totalidiot. Men bra sätt att se till att aldrig få hjälp i framtiden :grin:
 
Att chefen inte håller information om folks sjukskrivningar "hemliga". Fick i andra hand reda på precis vad som hänt och varför en person inte kommer tillbaka som jag inte tycker är schysst att tala om för andra. Jag vill inte att andra ska veta detaljer om mitt mående men förmodligen gör dem väl det.
Sådär gör min lead med med alla i vårt team om nån är sjukskriven (min chef är däremot superbra).
Ska fan ta upp det med HR nästa gång det händer...
 
Sådär gör min lead med med alla i vårt team om nån är sjukskriven (min chef är däremot superbra).
Ska fan ta upp det med HR nästa gång det händer...
När jag hade personalansvar informerade jag arbetsgruppen om att de hade rätt att dölja anledningen till att de var sjukskrivna. I vårt fall handlade det mest om att vi hade en HR-avdelning som inte kunde något om arbetsrätt och som ofta var helt ute och cyklade inom det område de borde vara experter på. Det var störigt, blir irriterad av att tänka på det.
 
Sådär gör min lead med med alla i vårt team om nån är sjukskriven (min chef är däremot superbra).
Ska fan ta upp det med HR nästa gång det händer...
Det kan vara så att lead förankrat det tydligt varje gång med varje person, för det är det som krävs för att göra det. Men mest troligt inte…

Olika personer vill vara olika öppna vid olika situationer, så man får absolut inte anta något som chef.

Jag skulle nog sluta helt att berätta om anledning till min chef om det läckte efter att jag påtalat att jag inte vill det.
 
När jag var sjukskriven från mitt förra jobb maskerade jag alla ledtrådar till anledningen på läkarintyget för att jag hade noll förtroende för min chef. Vidrigt att det ska behövas men jag lägger in det här som ett meddelande till allmänheten (på Buke) om att det är möjligt.
Det fick inte jag göra senast jag var sjukskriven, dock var det innan corona. Det var hr som sa att jag inte fick stryka över
 
Det kan vara så att lead förankrat det tydligt varje gång med varje person, för det är det som krävs för att göra det. Men mest troligt inte…

Olika personer vill vara olika öppna vid olika situationer, så man får absolut inte anta något som chef.
Jo jag vet att man då får göra det och nej det har han inte, iaf inte dom jag frågat. Men absolut, kanske i andra fall men har svårt att tro det alltså, han har aldrig frågat mig heller och han berättar verkligen varje gång nån är borta. Tror bara han inte fattar att man inte gör så
En kollega berättade för mig att han även sagt till alla att jag var borta pga besök hos barnmorskan tidigt i min graviditet, då trodde jag faktiskt han skulle förstå själv att man kanske inte säger nåt om det, men icke... så folk började såklart spekulera -_-
 
Ja hon vill se bevis...som jag inte har

Hon menade nu sist att jag skulle be en tysk vän om hjälp...som om det skulle hjälpa.
Du får göra såhär :D:
Screenshot_20241025_095726_Google.webp
 
Jag lånade ut en av mina gamla telefoner till min nära kollega för några månader sen. Hennes hade slutat fungera och jag hade en extra så inget konstigt med det. Nu har hon beställt en ny telefon så jag ska få tillbaka den utlånade.

Men idag såg jag att hon har tappat telefonen så det är stora sprickor på både fram och baksidan! 🤯 Inget hon har berättat för mig och hon har tagit av skalet som hon fick med. Hade hon använt det så hade den antagligen klarat sig bättre. Ingen telefon jag använder eller behöver men detta stör mig nått otroligt! Så gör man väl inte när man lånar saker?! 😣
Jag hade krävt att hon bekostar lagning av telefonen. Någon jäkla måtta får det ju vara!
 
Jag hade krävt att hon bekostar lagning av telefonen. Någon jäkla måtta får det ju vara!
Ja verkligen.
Jag har fått itutat - och försökt leva efter - att det man lånar ska helst lämnas tillbaka i bättre skick än man fick det.

Dvs lånar jag släpvagn av privatperson lämnas det tillbaka oljat, hela lampkupor etc. Som tack för förtroendet.

Lånar jag en telefon lämnas den tillbaka oskadd!!
 
Ja verkligen.
Jag har fått itutat - och försökt leva efter - att det man lånar ska helst lämnas tillbaka i bättre skick än man fick det.

Dvs lånar jag släpvagn av privatperson lämnas det tillbaka oljat, hela lampkupor etc. Som tack för förtroendet.

Lånar jag en telefon lämnas den tillbaka oskadd!!
Verkligen! Och har man sönder något så ser man till att det lagas INNAN man lämnar tillbaka det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 471
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 922
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp