Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Så kul att vakna till såna här sms 😍 så trevligt!

Jag kan inte göra så mycket åt saken när jag är hemma, och jag har sagt åt henne att det brukar gå att få upp dörren med lite våld, jag har aldrig behövt nån nyckel.
1000057903.webp
 
Apropå att sitta ner. Jag ställer mig och tittar på personen och säger, ursäkta mig och tittar stint. Då tar de bort väskan eller påsen eller vad det är och jag sätter mig. Stanna. Stirra. Prata högt, ursäkta mig. Så är det inga problem.
Jo, det finns ju saker att göra, men störningen är ju nog att det ska inte behövas. Det tillhör vett att inte ta upp fler platser än man betalt för. Vet en tågvärd på pågatågen i Skåne som alltid sa i högtalarna "och ni som inte betalt för att er väska ska sitta kan ta ner den så medresenärerna får sittplatser". att man sätter väskan där när det är plats är väl en sak, men när folk behöver sitta är bara dumt, ha lite koll.
 
Att jag behövde gå upp tidigt för att ringa vårdcentralen. Var dit i tisdags för en omläggning. Vid lite koll när jag kom hem tyckte jag det såg ut som lite liten marginal till själva "såret". Så satte dit en lite tejp för o hålla det på plats så det håller till nästa vecka. Igår var jag till en vän som fick kolla närmre (sitter på sidan av ryggen).
Han säger då att det har ju lostnat typ helt och iprincip så är det helt öppet in.:meh:

Såå nu har jag fått ringa till VC o höra vad dom tror. Jag vill då inte det ska bli något knas med det hela. Ska ändå gå med det i några veckor till i väntan på OP/borttagning...

Och måste jag dit idag eller så kommer det säkerligen kosta mig ytterligare 150 kr också. Även fast det blivit fel från början....
 
Att jag behövde gå upp tidigt för att ringa vårdcentralen. Var dit i tisdags för en omläggning. Vid lite koll när jag kom hem tyckte jag det såg ut som lite liten marginal till själva "såret". Så satte dit en lite tejp för o hålla det på plats så det håller till nästa vecka. Igår var jag till en vän som fick kolla närmre (sitter på sidan av ryggen).
Han säger då att det har ju lostnat typ helt och iprincip så är det helt öppet in.:meh:

Såå nu har jag fått ringa till VC o höra vad dom tror. Jag vill då inte det ska bli något knas med det hela. Ska ändå gå med det i några veckor till i väntan på OP/borttagning...

Och måste jag dit idag eller så kommer det säkerligen kosta mig ytterligare 150 kr också. Även fast det blivit fel från början....
Fick en tid 11.30 för koll. Var svårt för dom att förstå vad jag menade om det var hudtejpen eller bara någon annan tejp som sitter ovanpå. Inte lätt för mig och veta vad du tänker på/menar eller se heller på ryggen. 😅 Jag vill inte vara där o röra i onödan. Vilket redan nu är liite svårt o låta bli till och från då det kliar...

(Tror förövrigt det kan ha varit hon som la om i tisdags som jag pratade med nu. Var skk student. Vill inte direkt anklaga att hon gjorde fel. Kanske är helt rätt. Och bara jag som tycker det ser "fel ut" när jag jämför hur dom gjorde på lasarettet innan jag åkte hem därifrån. :angel:) Får se om jag tagit en tid för detta i onödan och får lämna direkt.

Sen för att fortsätta störningen fick jag nyligen röda prickar över typ hela armarna. Var röd sedan tidigare runt tejp området. Måste vara något där jag regerar på. Så nu har jag tagit antihistamin för och se om det hjälper på allt...
 
1000003950.webp


En tub med superlim sprack i näven när jag skulle öppna. :rage:
Nu ser båda händerna ut såhär efter hårdhänt skrubbade med diverse hemmalösningar. Irriterade, röda, torra, såriga och fortfarande fulla med limrester. Kul att jag ska åka bort imorgon och ville vara lite fin.

Hinner inte åka och köpa några supermedel så har fått försöka med det jag hittat på nätet.
 
Vid mitt stall finns en stor skog med fantastiska ridvägar. Nu skövlas allting, de lämnar bara kvar ett fåtal träd. Det gör ont ända in i hjärteroten att se det!

Nu är de så nära stallet och ridbanan att den inte går att använda på grund av oljudet. De använder stora maskiner som låter högt och slänger runt träden, alla hästar reagerar på ljuden. Dessutom riskerar man att möta enorma timmerbilar på de smala vägarna.
 
Vid mitt stall finns en stor skog med fantastiska ridvägar. Nu skövlas allting, de lämnar bara kvar ett fåtal träd. Det gör ont ända in i hjärteroten att se det!

Nu är de så nära stallet och ridbanan att den inte går att använda på grund av oljudet. De använder stora maskiner som låter högt och slänger runt träden, alla hästar reagerar på ljuden. Dessutom riskerar man att möta enorma timmerbilar på de smala vägarna.
Den där skövlingen av skog är fruktansvärd. :(
 
Fick en tid 11.30 för koll. Var svårt för dom att förstå vad jag menade om det var hudtejpen eller bara någon annan tejp som sitter ovanpå. Inte lätt för mig och veta vad du tänker på/menar eller se heller på ryggen. 😅 Jag vill inte vara där o röra i onödan. Vilket redan nu är liite svårt o låta bli till och från då det kliar...

(Tror förövrigt det kan ha varit hon som la om i tisdags som jag pratade med nu. Var skk student. Vill inte direkt anklaga att hon gjorde fel. Kanske är helt rätt. Och bara jag som tycker det ser "fel ut" när jag jämför hur dom gjorde på lasarettet innan jag åkte hem därifrån. :angel:) Får se om jag tagit en tid för detta i onödan och får lämna direkt.

Sen för att fortsätta störningen fick jag nyligen röda prickar över typ hela armarna. Var röd sedan tidigare runt tejp området. Måste vara något där jag regerar på. Så nu har jag tagit antihistamin för och se om det hjälper på allt...
Kontroll gjord. Såg okej ut. Besöket tog ca 3 min. Jag fick några tejpbitar extra iaf. Och blev 150 kr fattigare...

Och för att hålla mig till ämnet stör jag mig på att jag inte väntade till på tisdag. Men nu vet jag att det "bara" är att tejpa till extra ifall det börjar lossna framöver också...

Och mina röda prickar är kvar. Får se hur länge de vill vara kvar.
 
Visa bifogad fil 155557

En tub med superlim sprack i näven när jag skulle öppna. :rage:
Nu ser båda händerna ut såhär efter hårdhänt skrubbade med diverse hemmalösningar. Irriterade, röda, torra, såriga och fortfarande fulla med limrester. Kul att jag ska åka bort imorgon och ville vara lite fin.

Hinner inte åka och köpa några supermedel så har fått försöka med det jag hittat på nätet.
Det brukar fungera bra att slipa bort det med en nagelfil. :)
 
Så kul att vakna till såna här sms 😍 så trevligt!

Jag kan inte göra så mycket åt saken när jag är hemma, och jag har sagt åt henne att det brukar gå att få upp dörren med lite våld, jag har aldrig behövt nån nyckel.
Visa bifogad fil 155552
Men gud, den sortens sms skickar jag på sin höjd till min man om det är något riktigt irriterande som jag behöver pysa av mig om. Han har gift sig med mig, så han får liksom tåla sånt, men aldrig att jag hade avreagerat mig på det där sättet till en kollega och verkligen inte utanför deras arbetstid!
 
Måste göra ett ärende i morgon, kommer få hemskt ont. Plus att jag måste lämna igen en bok men gör jag det i morgon så kommer jag få ännu mer ont.
Gjorde ärendet och två ärenden till, plus att jag var in på en affär som jag råkade gå förbi och köpte bl.a. ett lysrör. Det hade inte blivit av annars. Skönt att ha en fungerande lampa i badrummet. Hade inte planerat att köpa lysröret så fick känna efter om det kunde vara rätt längd.
Fick inte hemskt ont men väldigt ont. Tog värktabletter direkt när jag kom hem.

Visst får man störa sig på PostNord? Jag postade ett spårbart paket i söndags, så det borde kommit till sorteringsterminal i måndags.
I går anlände det och inatt var det fortfarande kvar på samma terminal, har inte ens lämnat stan!
I PostNord-appen står det att det skulle komma fram på två vardagar. Må-to är inte två vardagar, så vitt jag vet, och det är inte framme än. Förhoppningsvis ligger det på en lastbil på väg till mottagaren..
 
Men gud, den sortens sms skickar jag på sin höjd till min man om det är något riktigt irriterande som jag behöver pysa av mig om. Han har gift sig med mig, så han får liksom tåla sånt, men aldrig att jag hade avreagerat mig på det där sättet till en kollega och verkligen inte utanför deras arbetstid!

Hon verkar inte ha några gränser alls... nu har jag tack och lov telefonen på ljudlöst.
Det lustiga var att hon inte nämnde det överhuvudtaget på jobbet när jag kom dit 😅
 
Jag fick precis mejl om att jag inte fått en lägenhet med tillträde 15 oktober :cautious: lägenheten jag skrivit kontrakt hörde de av sig så fort jag tackat jag till lägenheten

Sen de bytte system här verkar allt ta mycket längre tid.
Fick också erbjudande om visning på en annan lägenhet där anmälan gick ut den 12:e så kan ju undra vad som hände med de 5 första som blev erbjudna visning. :confused:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 471
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 923
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp