Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Ja, fast JAG tycker att det är fel att man inte ska visa att man kan hantera hästen i alla gångarter för att klara ridborgarmärket.
Håller med.
Och att det blev en tävling i att få flest att sitta till häst på ridskolor än att visa att man kan hantera en häst uppsuttet (vilket det var från början).
"Ridborgarmärket" blev ett dåligt jippo istället för något som nyblivna ryttare var stolt över att få köpa :meh:
 
Det kanske är något i väskan som kan innebära negativa konsekvenser för dig?

När jag var runt 13 år hade jag fått köpa en bakelse för att fira något. Köpte den och ställde kartongen på sätet bredvid mig, skulle åka typfyra stationer och det var inte rusningstid eller fullt på bussen. Hållplatsen innan jag ska av sätter sig en kvinna på kartongen, jag blev förtvivlad och hon fick grädde i röven. Bad inte ens om ursäkt.
Inga problem alls, de gånger jag gjort en ansats att sätta mig har folk snabbt ryckt åt sig vad det nu är.
 
Apropå att sitta ner. Jag ställer mig och tittar på personen och säger, ursäkta mig och tittar stint. Då tar de bort väskan eller påsen eller vad det är och jag sätter mig. Stanna. Stirra. Prata högt, ursäkta mig. Så är det inga problem.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 471
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 923
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp