Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Har en pytteliten toa i sovrummet, under snedtak.
Toastolen läcker och ventilen till vattnet är också halvt kaputt.

Googlar toastolar och det krav som är viktigt för mig går inte att sortera på - måttet. Stolarna är så stora! Om de är för djupa (längd) så får jag inte plats med knäna. Inser trist nog att jag måse åka runt och titta och fråga
 
Jag sätter mig helt enkelt på väskan, då brukar de vara snabba på att dra åt sig den. :angel:
Det kanske är något i väskan som kan innebära negativa konsekvenser för dig?

När jag var runt 13 år hade jag fått köpa en bakelse för att fira något. Köpte den och ställde kartongen på sätet bredvid mig, skulle åka typfyra stationer och det var inte rusningstid eller fullt på bussen. Hållplatsen innan jag ska av sätter sig en kvinna på kartongen, jag blev förtvivlad och hon fick grädde i röven. Bad inte ens om ursäkt.
 
Har en pytteliten toa i sovrummet, under snedtak.
Toastolen läcker och ventilen till vattnet är också halvt kaputt.

Googlar toastolar och det krav som är viktigt för mig går inte att sortera på - måttet. Stolarna är så stora! Om de är för djupa (längd) så får jag inte plats med knäna. Inser trist nog att jag måse åka runt och titta och fråga
Kan det vara ett alternativ att byta delar?
En del äldre klassiska modeller tror jag är lättare att hitta det till än vissa nya "designade" modeller som bara säljs få år av få butiker.
Om du inte menar att den läcker som sprucken i porslinet? I så fall begagnat på blocket från någon som slänger ut en liknande vid renovering?
 
Varför är det så få journalister som kan intervjua nu för tiden? De verkar vilja höras mer själva än intervjupersonen, kan inte lyssna på svaret och kan inte ställa följdfrågor.

Kollade Morgonstudion och intervjun med Jan Guillou angående hans nya bok. Jag hade väldigt gärna velat höra honom själv prata om sin bok istället för en journalist som verkade ställa frågor utifrån ett manus och inte lät författaren själv prata fritt om sin bok.
Det enda som är värre är de som inte ens låter den intervjuade svara klart på frågan. Finns en kille som verkar vicka på Morgonstudion ibland som inte kan låta de han intervjuar, och särskilt när det är kvinnor, att prata klart utan avbryter hela tiden. Går inte att lyssna på.
 
Kan det vara ett alternativ att byta delar?
En del äldre klassiska modeller tror jag är lättare att hitta det till än vissa nya "designade" modeller som bara säljs få år av få butiker.
Om du inte menar att den läcker som sprucken i porslinet? I så fall begagnat på blocket från någon som slänger ut en liknande vid renovering?
Kanske kan vara en idé! Den stänger inte av vattnet när den fyllt. Det fortsätter rinna.
Annars är det inget som helst fel. Det är en Ido, från Arabia.
 
Varför är det så få journalister som kan intervjua nu för tiden? De verkar vilja höras mer själva än intervjupersonen, kan inte lyssna på svaret och kan inte ställa följdfrågor.

Kollade Morgonstudion och intervjun med Jan Guillou angående hans nya bok. Jag hade väldigt gärna velat höra honom själv prata om sin bok istället för en journalist som verkade ställa frågor utifrån ett manus och inte lät författaren själv prata fritt om sin bok.
Det enda som är värre är de som inte ens låter den intervjuade svara klart på frågan. Finns en kille som verkar vicka på Morgonstudion ibland som inte kan låta de han intervjuar, och särskilt när det är kvinnor, att prata klart utan avbryter hela tiden. Går inte att lyssna på.

På den tiden jag blev intervjuad då och då noterade jag att radio överlag var bäst på att få till bra intervjuer med bra flyt. TV var lite hit or miss, de riktigt duktiga är suveräna på att få bra svar även när man själv är lite skakig men vissa andra var mer störande element där det hade blivit bättre att bara få hålla sin dragning själv. Radioreportrar har räddat mig flera gånger när det kunde ha blivit betydligt mindre proffsigt utan deras lotsande genom samtalet. :up:
 
Jag drömde en mardröm om att jag var på avdelningsdagar och bestämde mig för att 1) säga sanningar 2) mopsa emot när folk inte ville höra på sanningar (Varför fråga efter folks åsikter om ni inte vill ha dem? Och varför ha "låtsas-demokrati" - om ledningen redan vet hur policies etc ska se ut, varför inte spara tid och pengar genom att låtsas ha avdelningsdagar och bara mejla ut vad "vi" kom överens om på sagda dagar?)

Fast jag vet ju att vissa vill känna att de har "förankrat" och sprida ansvaret, samtidigt som andra vill komma hemifrån och äta gott, För majoriteten är teambuilding, avdelningsdagar och annat visserligen en charad men win-win så länge alla spelar med.

Nu är dagen förstörd för att sömnen blev störd (och Pysslingen gick upp i försvarsmode)
 
Alltså jag hade säkert kunnat fråga, men om tjugo personer ser en person stå och titta efter en plats, men får gå och ställa sig så tycker jag att det man gör är att flytta på väskan. Det ska liksom inte ens behöva vara en grej att fråga om..
Jag tänker att folk nu för tiden är så inne i sina lurar och allt vad de lyssnar på att de har stängt av omvärlden. Därför förväntar jag mig inte att de ska se andras behov.
 
Stör mig på reglerna för ridborgarmärket.
Skritta 200 m med ledare…..
Då kan man ju få doppa tårna i bassängen och få simborgarmärket också…

Fast ridborgarmärket verkar ju ha ett helt annat syfte än simborgarmärket? Jag googlade och enligt ridsportförbundet är det en tävling med möjlighet för deltagande föreningar att tjäna pengar och på att så många som möjligt tar märket, få folk att testa att rida samt marknadsföring för ridsporten "Föräldrar, förstagångsryttare, nya hästvänner, kommunpolitiker, tävlingsryttare eller kanske lokala hockeyklubben? Alla kan ta Ridborgarmärket." Om det är syftet och ambitionen så måste ju kraven vara väldigt lätta...

Sen kan man ju ifrågasätta namnet ridborgarmärket som ger väldigt tydliga associationer till simborgarmärket, som har ett helt annat syfte.
 
Jag tänker att folk nu för tiden är så inne i sina lurar och allt vad de lyssnar på att de har stängt av omvärlden. Därför förväntar jag mig inte att de ska se andras behov.
Okej. Men vad bra, då slutar jag störa mig på att tjugo pers stirrade på mig när jag letade efter en plats att sitta på. Vet inte riktigt vad du ska ha ut av att argumentera emot min störning att folk inte har vet nog att flytta på sig när de SER någon som letar efter en plats.
 
Okej. Men vad bra, då slutar jag störa mig på att tjugo pers stirrade på mig när jag letade efter en plats att sitta på. Vet inte riktigt vad du ska ha ut av att argumentera emot min störning att folk inte har vet nog att flytta på sig när de SER någon som letar efter en plats.
Ville bara tala om hur du kan lösa situationen, men du behöver givetvis inte alls göra som jag gör,
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 471
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 924
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp