Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Coop Mastercard har börjat ta ut ett påslag om man betalar t.ex. bingolotter med kortet. Jag är medlem på en korsordssida där jag betalar medlemskapet med kort automatiskt varje månad, fick säga upp medlemskapet eftersom jag använde Coop Mastercard där och teckna nytt medlemskap med ett annat kort som betalmetod.
Tycker det är rätt störigt att Entercard (som tillhandahåller Coop Mastercard) ska få styra vad jag köper … plus att jag alltid måste tänka på om jag tex köper en trisslott spontant, så jag inte använder fel kort.
 
Häromdagen när jag åkte buss så talade jag bara om för dem att det var bara att flytta på väskan. Hade de inte gjort det så hade jag nog gjort det. Visst jag parkerade väskan på sätet på morgonen men klockan 5 var det färre än klockan 14...
Alltså jag orkade verkligen inte uppfostra vuxna människor... Gick liksom förbi en HEL buss där INGEN tog bort en väska, inte ens när de märkte att jag var tvungen att vända igen och gå tillbaka till mitten kunde en idiot flytta på väskan...
 
Coop Mastercard har börjat ta ut ett påslag om man betalar t.ex. bingolotter med kortet. Jag är medlem på en korsordssida där jag betalar medlemskapet med kort automatiskt varje månad, fick säga upp medlemskapet eftersom jag använde Coop Mastercard där och teckna nytt medlemskap med ett annat kort som betalmetod.
Tycker det är rätt störigt att Entercard (som tillhandahåller Coop Mastercard) ska få styra vad jag köper … plus att jag alltid måste tänka på om jag tex köper en trisslott spontant, så jag inte använder fel kort.
Av den anledningen loggade jag in och och skulle kolla om det gick att se någon avgift, hittade då den här transaktionen.
1000009729.webp


Jag har bara tankat min personbil så det är sjukt orimligt 😂 får se vad okq8s kundtjänst svarar..
 
Av den anledningen loggade jag in och och skulle kolla om det gick att se någon avgift, hittade då den här transaktionen.
Visa bifogad fil 155466

Jag har bara tankat min personbil så det är sjukt orimligt 😂 får se vad okq8s kundtjänst svarar..
Oftast när det blir knas med kortbetalningar så brukar systemet upptäcka det själv och rätta till det automatiskt, iaf har det gjort det för mig när det dragits dubbelt från Ica-bankkortet.
 
Artikeln i Expressen om WAO CHURCH och deras uttryck att det påminner om en rockkonsert. Kan skribenten lämna 60 talet och återgå till nutid innan hon uttrycker sig 😤 Finns absolut ingenting i den där galenskapen som påminner om en rockkonsert
 
Jag har kört ca 100 mil på ett dygn och sovit ca tre timmar, gissa vem som räknat fel på dagarna och egentligen skulle varit på jobbet i morse? Istället kom jag fram ca 08:30 i morse och kom i säng vid ca 10. Tömt nästan hela släpet och parkerat det vid stallet. Glömde bort att jag hade lämnat porten öppen medan jag bar, stängde in lille Skrutt på toaletten för han skulle absolut ut och springa i hallen, när fåntratt ser sin chans och drar iväg utan att lyssna på matte och röjer runt i hela bostadsområdet, nästan. :meh:

Kul att komma till jobbet i morgon och förklara varför jag inte dök upp till mötet jag lovat närvara på ... :(
 
Jag har inte migrän så ofta men ibland flera dagar/v, tar sumatriptan och märkte av en slump att en annan medicin, buspiron, förstärkte effekten så migränen gick över fortare. Så nu tar jag en sumatriptan och 5 mg buspiron när migränen är på väg. Kolla med din neurolog om det kan vara värt ett försök? Obs att man får brainzaps av buspiron om man inte tar den regelbundet. Märkte det när jag satt ut den och tog 10 mg vid en migränattack, så nu tar jag bara 5 mg.
Jag brukar även ha mer migrän vid förstoppning och tvärtom, läste att du har problem med det också. Tror det hänger ihop på nåt sätt.
Tack för tips ska lägga på minnet.

Ja neurologen säger att det mycket väl kan hänga ihop migrän och förstoppning, åt båda håll och för egen del jättetydligt.
 
Jag stör mig på allt möjligt just nu, är less och grinig mest hela tiden... Just i denna sekund är det att jag vill använda det fina initiativet av Fonus där de tänder ljus på gravar men för att få fatt i numret på graven ska man använda en fullständigt värdelös gravkarta. Den verkar inte vara uppdaterad på länge :arghh:
 
Jag stör mig på att kroppen verkar tycka att det är läggdags trots att klockan inte ens är halv elva. Jag vet inte om jag borde lyssna och faktiskt lägga mig med eventuell biverkning att jag ser ut som snurre sprätt på speed klockan tre imorgon (eller också behöver jag sova och vaknar normalt), eller om jag orde hålla ut i alla fall en timme och sova normalt.
Jag hatar verkligen att de senaste veckornas morgonskift ruckat på min mycket fragila dygnsrytm.
 
Jag stör mig på att kroppen verkar tycka att det är läggdags trots att klockan inte ens är halv elva. Jag vet inte om jag borde lyssna och faktiskt lägga mig med eventuell biverkning att jag ser ut som snurre sprätt på speed klockan tre imorgon (eller också behöver jag sova och vaknar normalt), eller om jag orde hålla ut i alla fall en timme och sova normalt.
Jag hatar verkligen att de senaste veckornas morgonskift ruckat på min mycket fragila dygnsrytm.
Somnade på soffan, och här sitter man! :meh: Meeen... jag tror det finns hopp om liv att somna om en sväng. Bara att prova relokera.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 523
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 925
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp