Störiga saker vi stör oss på, del 36.

"Det värsta jag vet", när det orimligen kan vara så. Exempelvis att någon råkar sätta tån i en liten pöl och säger "blöta strumpor är det värsta jag vet". Oftast kan jag hålla tyst, men mot slutet av en påfrestande dag förekommer det att jag med stor förvåning säger t.ex. "Oj! Värre än en närståendes bortgång?" :eek:
 
Haha, stod vid brevlådan och hämtade min post. Granne kom precis och ser mina skräpkassar. Ja, jag rensar faktiskt en del. Sen hade jag glas som skulle till återvinningen. Snäll granne vill hjälpa till och tar mina soppåsar och bär dem till bilen 🤣. Kändes lite dumt. Kassarna är genomskinliga så han såg nog också att det var sopor.
 
Senast ändrad:
Motresenärer som vägrar plocka bort väskor från säten eller ta ned fötterna... Nej men visst, jag kan stå obältad på 100-väg
Typ samma här:tonåringar som sitter på funktionsnedsatt plats avsedd för 4 personer med benen på motsatt säte och väska bredvid sig så jag får stå upp. Det är svårt för mig med balansen att stå upp i bussen. Men förstås, de stackars tonåringarna måste vila sin egen kropp, sina ben och sin väska på funktionsnedsatta platser istället för att gå bak i bussen och sitta där det är gott om plats (där det är steg och trångt för mig och svårt att se), så vem är jag att döma...:)
 
Drog det här tipset tidigare idag men: behöver du kolla om reflexerna funkar? Lägg dem i ett mörkt rum och ta en bild med mobilen och ha blixten på. Då ser man tydligt vilka som behöver bytas ut :) bara ett generellt tips!
Jag har fungerande reflexer, lysen och ljusa kläder. Det är alla andra som är självmordsbenägna i trafiken. Bara för att klockan är 5.30 är man inte ensam ute.
 
Japp provat både ajovy och aimovig. Både för några sedan och nu i år igen. Men är en no-responder. Provat lite olika betablockerare, saroten, kandersartan.
Citodon och oxascand, sånt vill jag inte ta helst, fungerar ändå inte. Och så alla övriga triptaner. Och botox en gång blev dålig.
Jag har inte migrän så ofta men ibland flera dagar/v, tar sumatriptan och märkte av en slump att en annan medicin, buspiron, förstärkte effekten så migränen gick över fortare. Så nu tar jag en sumatriptan och 5 mg buspiron när migränen är på väg. Kolla med din neurolog om det kan vara värt ett försök? Obs att man får brainzaps av buspiron om man inte tar den regelbundet. Märkte det när jag satt ut den och tog 10 mg vid en migränattack, så nu tar jag bara 5 mg.
Jag brukar även ha mer migrän vid förstoppning och tvärtom, läste att du har problem med det också. Tror det hänger ihop på nåt sätt.
 
Motresenärer som vägrar plocka bort väskor från säten eller ta ned fötterna... Nej men visst, jag kan stå obältad på 100-väg
Häromdagen när jag åkte buss så talade jag bara om för dem att det var bara att flytta på väskan. Hade de inte gjort det så hade jag nog gjort det. Visst jag parkerade väskan på sätet på morgonen men klockan 5 var det färre än klockan 14...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 523
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 925
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp