Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Har du inte gjort en magoperation?
Då brukar väl magen protestera mot lite allt möjligt har jag förstått det. 😓
Jo, snart tre år sedan (8 november).
Magen har alltid varit krånglig, periodvis mycket mycket värre än vad den är nu, har IBS, men efter operationen är det standard med illamående när jag äter hur jag än äter, vad jag än äter. Ont i magen i stort sett efter varje mål efter operationen också. Och ibland bråkar magen IBS aktigt på saker, grädde vet jag att jag är känslig för generellt, mjölk likaså. Men det kvittar liksom vad jag äter så blir det någon form av reaktion så ibland väljer jag mat efter vad jag är sugen på- jag mår ju dåligt i vilket fall ändå! Förutom när jag inte äter och det är ju ingen höjdare. Bad VC om illamåendetabletter, en annan sort än de jag får för min migrän, men hon skulle höra sig för med medicinmottagningen om man kan ta sådana tabletter varje dag med tanke på långtidspåverkan och höra av sig. Var för en månad sedan och jag har inget hört....
Tror att det är bättre jag kan äta än väljer att låta bli pga illamåendet...
 
Jo, snart tre år sedan (8 november).
Magen har alltid varit krånglig, periodvis mycket mycket värre än vad den är nu, har IBS, men efter operationen är det standard med illamående när jag äter hur jag än äter, vad jag än äter. Ont i magen i stort sett efter varje mål efter operationen också. Och ibland bråkar magen IBS aktigt på saker, grädde vet jag att jag är känslig för generellt, mjölk likaså. Men det kvittar liksom vad jag äter så blir det någon form av reaktion så ibland väljer jag mat efter vad jag är sugen på- jag mår ju dåligt i vilket fall ändå! Förutom när jag inte äter och det är ju ingen höjdare. Bad VC om illamåendetabletter, en annan sort än de jag får för min migrän, men hon skulle höra sig för med medicinmottagningen om man kan ta sådana tabletter varje dag med tanke på långtidspåverkan och höra av sig. Var för en månad sedan och jag har inget hört....
Tror att det är bättre jag kan äta än väljer att låta bli pga illamåendet...
Vad jobbigt det låter! 😓
 
Vad jobbigt det låter! 😓
Det är lite påfrestande ibland. Hanterbart många gånger eftersom jag är van, men påverkar periodvis ofta viljan att äta och matlusten just pga illamåendet och magontet, och då äter jag inte 6 gånger om dagen. Det påverkar viktnedgång och allmänna mående. Antidepressiva gjorde i sin tur att vikten stod stilla...gick inte ner ett gram, men nu när jag slutat vill jag ju gärna se förändring där igen, men det blir ond cirkel av det.

Mat ska vara kul, trevligt, gott och inte nödvändigt ont, bränsle i minsta möjliga mån för att ta sig igenom livet.
 
Jag stör mig på kollegan som helt tydligt stör sig på mig.
Visst, jag är ny, men jag är inte född igår. Jag har haft hand om diverse växter under en massa år och min utbildning är inte helt irrelevant.

Hon har ett antal gånger klagat på att jag vattnat krukväxterna för mycket. Nja, det tycker jag inte, på hennes skift står de allt för ofta och dör av torka.
Nu har hon flyttat till annan avdelning men hoppar in här enstaka gånger. Och meddelade mig väldigt glatt idag att hon vattnat, då jag kom från lunchen. Okej, bra, tack.

Jahapp, det var som om hon trodde att vi odlar näckrosor här, krukväxterna bokstavligen flöt omkring :eek:
Vad är det för fel på folk?
 
Jaha nej. De pratade om spermadonatorer precis innan och då halkade han in på Varför lesbiska par ska ha barn?, inte hur. Jag orkade inte lyssna mer så satte i hörlurarna och hörde därför inte resonemanget men antar att det är grundat i homofobi.
Aha, okej, ja då blir det ju genast ännu konstigare, än om han försökt sig på någon höhö- humor om hur det gick till rent praktiskt. :meh:
 
Jag har knappt hittat några gula här i år, med undantag för någon vecka i somras innan det blev torka. :(
Är du intresserad av annan svamp, kanske jag kan fixa lite när jag är mer rörlig i kroppen? När jag var ute för en dryg vecka sedan, hittade jag iaf lite stensoppar och trattkantareller.
Vi hade jättemånga i år. I ett par månader så var det bara att gå ut en gång i veckan och skörda. Både kantareller och Karl Johan växte i sommarhagen. Helt perfekt.
 
En traderasäljare skulle postat min vara senast i lördags enligt hen själv. Det hände inte utan det skulle skickas idag istället. Det har inte skickats idag heller.
Jag betalade för spårbarhet betalade för en månad sedan ungefär. Inget registrerades i appen. Nä det hade krånglat så dant jadajada så vanligt paket blev det. Fortfarande inget som landat här. Skrev idag att inget paket kommit och jag hade betalat för sårbart. Vi får se vad som händer... var bara 150 kr men ändå.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 523
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 925
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 794
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 996
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp