Nästan. Hen hörde Dahl... istället för Wahl... Och hur man kan missa att jag säger dubbel-V och inte D när jag bokstaverar fattar jag inte.När du sa Wilhelm hörde hen DILHELM?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästan. Hen hörde Dahl... istället för Wahl... Och hur man kan missa att jag säger dubbel-V och inte D när jag bokstaverar fattar jag inte.När du sa Wilhelm hörde hen DILHELM?
Jo, snart tre år sedan (8 november).Har du inte gjort en magoperation?
Då brukar väl magen protestera mot lite allt möjligt har jag förstått det.
Vad jobbigt det låter!Jo, snart tre år sedan (8 november).
Magen har alltid varit krånglig, periodvis mycket mycket värre än vad den är nu, har IBS, men efter operationen är det standard med illamående när jag äter hur jag än äter, vad jag än äter. Ont i magen i stort sett efter varje mål efter operationen också. Och ibland bråkar magen IBS aktigt på saker, grädde vet jag att jag är känslig för generellt, mjölk likaså. Men det kvittar liksom vad jag äter så blir det någon form av reaktion så ibland väljer jag mat efter vad jag är sugen på- jag mår ju dåligt i vilket fall ändå! Förutom när jag inte äter och det är ju ingen höjdare. Bad VC om illamåendetabletter, en annan sort än de jag får för min migrän, men hon skulle höra sig för med medicinmottagningen om man kan ta sådana tabletter varje dag med tanke på långtidspåverkan och höra av sig. Var för en månad sedan och jag har inget hört....
Tror att det är bättre jag kan äta än väljer att låta bli pga illamåendet...
Har jag faktiskt inte noterat, men det regnade faktiskt en hel del förra sommaren. Bättre med värme i år, men antagligen inte för svampen då.Förra året var en blötare sommar. Det har varit knastertorrt i skogen under flera månader i år.
Det är lite påfrestande ibland. Hanterbart många gånger eftersom jag är van, men påverkar periodvis ofta viljan att äta och matlusten just pga illamåendet och magontet, och då äter jag inte 6 gånger om dagen. Det påverkar viktnedgång och allmänna mående. Antidepressiva gjorde i sin tur att vikten stod stilla...gick inte ner ett gram, men nu när jag slutat vill jag ju gärna se förändring där igen, men det blir ond cirkel av det.Vad jobbigt det låter!
Hrm... nä nån Ddahl har jag nog aldrig träffatNästan. Hen hörde Dahl... istället för Wahl... Och hur man kan missa att jag säger dubbel-V och inte D när jag bokstaverar fattar jag inte.
Storken?Från en straight man i samtal med andra män i fikarummet. "Om dom är lesbiska, varför ska dom ha barn?"
Jaha nej. De pratade om spermadonatorer precis innan och då halkade han in på Varför lesbiska par ska ha barn?, inte hur. Jag orkade inte lyssna mer så satte i hörlurarna och hörde därför inte resonemanget men antar att det är grundat i homofobi.Storken?
Aha, okej, ja då blir det ju genast ännu konstigare, än om han försökt sig på någon höhö- humor om hur det gick till rent praktiskt.Jaha nej. De pratade om spermadonatorer precis innan och då halkade han in på Varför lesbiska par ska ha barn?, inte hur. Jag orkade inte lyssna mer så satte i hörlurarna och hörde därför inte resonemanget men antar att det är grundat i homofobi.
Slutstört för idag - varde ljusStrömavbrott
Det blåser, men det är ju inte storm
Vi hade jättemånga i år. I ett par månader så var det bara att gå ut en gång i veckan och skörda. Både kantareller och Karl Johan växte i sommarhagen. Helt perfekt.Jag har knappt hittat några gula här i år, med undantag för någon vecka i somras innan det blev torka.
Är du intresserad av annan svamp, kanske jag kan fixa lite när jag är mer rörlig i kroppen? När jag var ute för en dryg vecka sedan, hittade jag iaf lite stensoppar och trattkantareller.
Så hade jag det i "mina" skogar förra året.Vi hade jättemånga i år. I ett par månader så var det bara att gå ut en gång i veckan och skörda. Både kantareller och Karl Johan växte i sommarhagen. Helt perfekt.
Så har jag det normalt sett. Finns massor inom några hundra meters avstånd. Karl johan växer under eken på gräsmattan.Så hade jag det i "mina" skogar förra året.
Det var inte fråga om att leta svamp då.
Jag hämtade den bara.
Jag betalade för spårbarhet betalade för en månad sedan ungefär. Inget registrerades i appen. Nä det hade krånglat så dant jadajada så vanligt paket blev det. Fortfarande inget som landat här. Skrev idag att inget paket kommit och jag hade betalat för sårbart. Vi får se vad som händer... var bara 150 kr men ändå.En traderasäljare skulle postat min vara senast i lördags enligt hen själv. Det hände inte utan det skulle skickas idag istället. Det har inte skickats idag heller.