Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Jag plockar svamp i vanliga fall. Det är en sjukdom jag har :D

I år hittade jag sparsamt med gula när det var säsong. På skogspromenaden idag hittade jag årets första trattisar - två stycken!

Så att det inte finns att köpa kan kanske bero på att det inte finns så många att plocka i år?
En här säger att det finns mycket, men ja det finns nog inte så mycket som vanligt kanske. Det har varit en hel del som sålt över FB tidigare i sommar men jag köper inte så helst.
 
Här också. Minns att vi var ute och promenerade och kom hem med massor varje gång! Mina föräldrar, som fick dem, sa till slut "nej tack" till fler. ALDRIG varit med om förut att det fanns så otroligt många kantareller!!
Tyvärr kan jag inte leta efter kantareller själv, jag har svårt att se, så antingen köpa av andra eller i affärer. Affärer tar väl in även från andra länder? har för mig det. Har inte ens sett det. Mer än att jag två gånger i sommar har kunnat köpt 250 gram kantareller från något annat land inplastat i en förpackning. Vid ett tillfälle har jag hittat några i dåligt skick att lägga i en papperspåse i affären, annars har det varit tomt. Inte ens de vanliga förpackningar med kantareller.
 
Att jag inte kan få tag i kantareller i affärerna här. Är så sugen på kantareller. Har en burk i skåpet, men burkkantarell och färsk kantarell har inte samma smak. Jag vill göra risotto med kantarell och västerbottenost! Jag köpte till och med risottoris förra månaden men inga kantareller finns att se så långt ögat når!
Jag läste karameller först och kunde för mitt liv inte förstå relevansen med karamellerna och kantareller :laugh:
 
Stör mig på att jag inte skrivit vilken tid jag ska vara på ett ställe. Känns lite pinsamt att skriva och fråga också så jag tänkte chansa och hoppas det är den tiden 😅
 
Tyvärr kan jag inte leta efter kantareller själv, jag har svårt att se, så antingen köpa av andra eller i affärer. Affärer tar väl in även från andra länder? har för mig det. Har inte ens sett det. Mer än att jag två gånger i sommar har kunnat köpt 250 gram kantareller från något annat land inplastat i en förpackning. Vid ett tillfälle har jag hittat några i dåligt skick att lägga i en papperspåse i affären, annars har det varit tomt. Inte ens de vanliga förpackningar med kantareller.
Har sett frysta kantareller på Coop och Willys.
 
Att bengalpuckona äger svensk elitfotboll.

Klubbarna vet det. Klubbarnas "säkerhetsansvariga" vet det. Polisen vet det. Och, framförallt, bengalpuckona själva vet det.

Det är de och inga andra som, utifrån sina egna agendor, bestämmer vilka matcher som ska få slutföras eller spelas öht. Sen kan klubbarnas "säkerhetsansvariga" snyfta kränkt över att polisen gör precis det resten av samhället förväntar sig att polisen skall.

Jag kunde inte själv bry mig mindre om själva bollsparkandet. Men det är en förbannat störande samhällsordning, som urholkar rättsmedvetande och ger en klick halvkriminella primater makt som de inte borde ha.

Instämmer, det är jäkligt oklädsamt när klubbarna står och gnäller. De har inte skött sitt arbete, både vad gäller förebyggande verksamhet samt säkerhetskontroll vid insläpp. Och sköter en sig inte så får det konsekvenser, så ge f-n i att gnälla.
 
Instämmer, det är jäkligt oklädsamt när klubbarna står och gnäller. De har inte skött sitt arbete, både vad gäller förebyggande verksamhet samt säkerhetskontroll vid insläpp. Och sköter en sig inte så får det konsekvenser, så ge f-n i att gnälla.
Fortsättningsstörning på detta är att vi fortfarande har väskförbud så att man inte ska kunna göra såna här saker
Att jag säkert ska kunna ha med mig en telefon och plånbok på konsert i en liten midjeväska? NEJ!
Bengaler och fullt krig varje fotbollsmatch? SÅKLART männen måste få göra det, för det är deras KULTUR
:banghead::rage:
 
Fortsättningsstörning på detta är att vi fortfarande har väskförbud så att man inte ska kunna göra såna här saker
Att jag säkert ska kunna ha med mig en telefon och plånbok på konsert i en liten midjeväska? NEJ!
Bengaler och fullt krig varje fotbollsmatch? SÅKLART männen måste få göra det, för det är deras KULTUR
:banghead::rage:
Såvitt jag har förstått handlar det inte bara om att primaterna smugglar in pyrotekniken själva, på sin person, utan att det ofta levereras/lagras pyroteknik på plats i förväg - i lokaler och utrymmen på arenorna som primaterna har/får tillgång till på matchkvällen. Jag tror inte att fotbollsarenor är mycket svårare att säkra än några andra fastigheter, däremot tror jag inte att klubbledningarna vill det. De är bokstavligen livrädda för att stöta sig med primaterna.
 
Härom dagen mailade Libero att de förbättrat sina blöjor jättemycket. Och ändrat förpackningen så att den blir mer klimatsmart och lättare att bära med sig.
Fan heller. Förpackningarna är förvisso mindre men det betyder inte att de är lättare att transportera - eftersom man behöver köpa tre istället för två. Dessutom är förra förpackningsdesignen smidigare eftersom den var smal och hög, nya är lägre men bredare. Och som av en händelse innebär förbättringarna också en smygprishöjning på +12% som Libero väljer att inte kommunicera. :meh:
 
Fortsättningsstörning på detta är att vi fortfarande har väskförbud så att man inte ska kunna göra såna här saker
Att jag säkert ska kunna ha med mig en telefon och plånbok på konsert i en liten midjeväska? NEJ!
Bengaler och fullt krig varje fotbollsmatch? SÅKLART männen måste få göra det, för det är deras KULTUR
:banghead::rage:

Exakt. Nu är det visserligen mycket länge sedan men när jag var på tävlingarna i Göteborg var det minimalt med poliser där.

Jag är också rätt säker på att poliserna idag främst närvarar på större ridsporttävlingar pga terror-risken snarare än att publiken kommer att ställa till med upplopp för att fel ekipage vann :grin:

Att klubbens företrädare klagade på polisens beslut är sjukt. Har de glömt när det brann inne på Tele2 Arena pga pyroteknik?!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 523
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 928
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 794
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 996
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp