Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Japp provat både ajovy och aimovig. Både för några sedan och nu i år igen. Men är en no-responder. Provat lite olika betablockerare, saroten, kandersartan.
Citodon och oxascand, sånt vill jag inte ta helst, fungerar ändå inte. Och så alla övriga triptaner. Och botox en gång blev dålig.
Äsch det låter bedrövligt! Hoppas verkligen att din neurolog kan komma fram till något som kan hjälpa dig, jag vet hur jävligt det kan vara.
 
  • Gilla
Reactions: kma
Att jag sjukskrev mig i onsdags pga min mage ballat ur + fick min mens och igår fick jag feber. Så nu har jag hosta, feber, mensvärk, ont i njurarna och magen mår sådär 🤪

Vet inte om allt med Gry (hund, magproblem) stressar mig eller vad det är. Men nått gör att jag inte sover om nätterna o inte gjort nu 2veckor ca.
 
Folk som lägger upp alkohol och jobbar samtidigt och lägger upp det på sociala medier och får massa medhåll.
En tilläggsstörning på det är att så fort folk ska slappa eller njuta av något så kommer öl eller vin fram...och det är så extremt vanligt att fota sina vinglas hitan och ditan utan reaktioner från någon mer typ likes och tummen upp och hjärtan osv.

Den som lägger upp ett foto på ett glas cola får däremot rätt tuffa kommentarer om cola, allt från hur äckligt det är, hur onyttigt det är, till elaka kommentarer och "sådant skit dricker inte jag, jag dricker bara vatten" och "där är bara gift i" osv.

Det stör mig att alkohol är så normaliserat och annat är så skammat.
 
En tilläggsstörning på det är att så fort folk ska slappa eller njuta av något så kommer öl eller vin fram...och det är så extremt vanligt att fota sina vinglas hitan och ditan utan reaktioner från någon mer typ likes och tummen upp och hjärtan osv.

Den som lägger upp ett foto på ett glas cola får däremot rätt tuffa kommentarer om cola, allt från hur äckligt det är, hur onyttigt det är, till elaka kommentarer och "sådant skit dricker inte jag, jag dricker bara vatten" och "där är bara gift i" osv.

Det stör mig att alkohol är så normaliserat och annat är så skammat.
Ja herregud, det är ju sjukt vanligt här på buke med, där folk skriver att det äntligen är dags för ett glas osv.
 
Det är för att det är väldigt många som är fixerade vid alkohol/alkoholister.
Ja, väldigt många dricker mer än vad som är hälsosamt, men det är så normaliserat så det inte är klokt.

"Bara det inte går ut över någon annan så ska andra inte bry sig" säger man ju också, å andra sidan, hur mycket läsk någon dricker ska man väl i så fall inte bry sig om? Lägg in en bild på FB i en grupp där, tex "Totalt ointressant information", säg en bild på hur det ser ut i ens kylskåp och där man då har en del saft och läsk bland all mat..... poppa lite popcorn och sitt ner och vänta på kommentarerna om "usch så mycket socker", "usch, bara sötningsmedel", "jag dricker inte sådant äckligt, bara vatten". En bild på en flaska vin så behöver man inte poppa några popcorn, dåliga kommentarer uteblir, bara positiva och "skålande".

Ja, det stör mig allt vinsnack som finns var man än går nästan. Till och med på jobbet... på ett möte vi hade sa jag ifrån en dag "måste vi prata om alkohol?". Då satt kollegorna och chefen och pratade om vinsorter osv och visst det är ju ett (kanske trevligt) samtalsämne för de som är insatta, men för det första var det ett måndagsmöte och för det andra kan jag inget om vin så det var rätt uteslutande, och ointressant att sitta på ett möte och lyssna på vindiskussioner, på arbetstid. Nu blev det inga sura miner eller så alls utan det togs emot bra, i alla fall från alla utom en där, som förstod att alla nog inte vill prata vin på obligatoriskt möte när man inte är intresserad.
 
Att bengalpuckona äger svensk elitfotboll.

Klubbarna vet det. Klubbarnas "säkerhetsansvariga" vet det. Polisen vet det. Och, framförallt, bengalpuckona själva vet det.

Det är de och inga andra som, utifrån sina egna agendor, bestämmer vilka matcher som ska få slutföras eller spelas öht. Sen kan klubbarnas "säkerhetsansvariga" snyfta kränkt över att polisen gör precis det resten av samhället förväntar sig att polisen skall.

Jag kunde inte själv bry mig mindre om själva bollsparkandet. Men det är en förbannat störande samhällsordning, som urholkar rättsmedvetande och ger en klick halvkriminella primater makt som de inte borde ha.
 
Att jag inte kan få tag i kantareller i affärerna här. Är så sugen på kantareller. Har en burk i skåpet, men burkkantarell och färsk kantarell har inte samma smak. Jag vill göra risotto med kantarell och västerbottenost! Jag köpte till och med risottoris förra månaden men inga kantareller finns att se så långt ögat når!
 
Att jag inte kan få tag i kantareller i affärerna här. Är så sugen på kantareller. Har en burk i skåpet, men burkkantarell och färsk kantarell har inte samma smak. Jag vill göra risotto med kantarell och västerbottenost! Jag köpte till och med risottoris förra månaden men inga kantareller finns att se så långt ögat når!
Jag plockar svamp i vanliga fall. Det är en sjukdom jag har :D

I år hittade jag sparsamt med gula när det var säsong. På skogspromenaden idag hittade jag årets första trattisar - två stycken!

Så att det inte finns att köpa kan kanske bero på att det inte finns så många att plocka i år?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 523
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 928
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 794
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 996
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp