Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Ja, det är inte kul alls att vara så frusen. Den som inte fryser så förstår inte hur det är, bara att ta på sig en tröja och ett par extra strumpor väl? Filt i soffan? Mm, Vantar, mask för näsa, kinder och panna också, eller? Sovsäck i soffan och värmefilt på det? Ibland känns det så. Det där råa känns genom märg och ben alltså!
Det får man höra ofta. För mig gör ledvärken att det känns iskallt i händer och fötter, och på sistone har jag även börjat få ont i nacken. Ibland blir det svårt att gå eller använda händerna.
 
Råkade posta det här i fel tråd igår så postar i rätt tråd nu :up:

Störningen: En granne verkar möblera om sent varje kväll. Jag har ringt störningsjouren flera ggr och de säger att de skickar ut nån men jag tror att de bara säger så för grannen fortsätter leva om varje kväll/natt.
 
Jag tänkte avvakta några veckor. Ska resa bort några dagar snart och jag är nyfiken på hur temperaturen är när jag inte påverkat den med mina element under några dagar. Har det inte skett någon förbättring kommer jag att anmäla.
Okej, dum fråga kanske, men är alla element ordentligt luftade?
Vi är också utan termostater på våra element och allt körs centralt från "pannan". För oss fungerar det bra, men vi bor ju då i eget hus så vi kan ju bestämma hur varmt vi vill ha det.
Oavsett, sådär kan du ju inte fortsätta ha det, det är ju skillnad på att ha det varmt, lagom, svalt eller råkallt.
 
Okej, dum fråga kanske, men är alla element ordentligt luftade?
Vi är också utan termostater på våra element och allt körs centralt från "pannan". För oss fungerar det bra, men vi bor ju då i eget hus så vi kan ju bestämma hur varmt vi vill ha det.
Oavsett, sådär kan du ju inte fortsätta ha det, det är ju skillnad på att ha det varmt, lagom, svalt eller råkallt.
Inte alls, har själv tänkt det och börjat leta efter luftningsnyckeln.
 
Skulle vilja ha ett pannband i merinoull, och stör mig på att så många har sömmar i båda kanterna. Har svårt med tryck runt huvudet, får lätt huvudvärk av det. En söm kan jag kvara av, då kan jag pannbandet så att den är uppåt=minst tryck, men bäst av allt vore något rundstickat, eller tillräckligt stretchigt som inte spänner.
 
Skulle vilja ha ett pannband i merinoull, och stör mig på att så många har sömmar i båda kanterna. Har svårt med tryck runt huvudet, får lätt huvudvärk av det. En söm kan jag kvara av, då kan jag pannbandet så att den är uppåt=minst tryck, men bäst av allt vore något rundstickat, eller tillräckligt stretchigt som inte spänner.
Du kan inte sticka ett själv? Så får du som du vill ha det.
 
Jag stör mig - IGEN - orimligt mycket på vuxna som använder barn- och ungdomsspråk i skrift. Det heter det, inte de. Det heter jag, inte ja osv. Vet ni att barn tycker att det är töntigt? Vet ni att andra vuxna tycker att det är infantilt?
Jag håller med. Och det heter och, inte o, vad inte va osv. Får erkänna att jag har lite svårt för sådant språk. Jag har inga problem med stavfel och fel som blir när man skriver lite fort och inte upptäcker det, men genomgående barnsligt slött språk tycker jag illa om.

Råkar jag stava fel när jag skriver något till min bror rättar han mig besserwisseraktigt, samtidigt skriver han e istället för är, de istället för det, ja istället för jag och dom istället för de/dem...
 
Du kan inte sticka ett själv? Så får du som du vill ha det.
Hittade ingen emoji för "tummen mitt i handen" :D
Nämen skämtåsido så skulle jag väl nog lyckas åstadkomma ett pannband rent tekniskt, men jag vet att jag aldrig skulle komma mig för att få det gjort. Sedan så är det inte ett stickat pannband jag vill ha, utan ett av merinotyg (även om jag förstår att det verkar så när jag skrev rundstickat, men vet inte riktigt vad det annars heter när ett tyg är stickat/väv som en tub).
 
Stör mig rejält på att ingen kan komma på hur de ska hjälpa mig med min dagliga migrän. Har en jättesnäll neurolog nu sen mars. Hon lyssnar, hon förstår, hon vill, men jag har provat i princip allt som finns under åren, både gällande medicin och andra behandlingar nu ska vi prova lamotrigin som förebyggande (den andra topiramat är inte aktuell pga min svåra ptsd. De vill inte på ngt sätt förvärra mitt psykiska mående.)
Sen är det på tal att möjligen prova botox en gång till. Hon ska diskutera med resten av huvudvärksteamet först. Jag blev extremt dålig av det sist i en hel månad med en så extremt konstant svår huvudvärk att jag var nära att göra ngt dumt. Det är ju sådär när tanken är att behandla svår huvudvärk :bag:

Jag får inte ta naramig fler än 10 dagar per månad. Min enda hjälp som det är nu, som får bort det värsta och jag kan ibland ha bara vanlig huvudvärk i upp till ett halvt dygn innan nästa migränanfall är igång igen. Och så rullar livet på.:sleep:

De frågar om antalet huvudvärksfria dagar per månad och jag tittar uppgivet och säger inte en enda på flera år. Inte en enda minut går utan huvudvärk.

håller på att bli tokig och mitt i allt oroar jag mig för vad FK kommer göra efter nyss utförd AFU, där det iofs tydligt står f.n bedömt klara max 6 h lättare aktivitet per vecka utspritt på 2 h varannan dag. Men FK kan väl få för sig att plocka ut det positiva delarna ur det hela.

:(
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 523
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 928
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 794
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 996
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp