Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Har du felanmält det elementet ?
Jag hade samma problem med mitt i köket, det var iskallt trots att övriga fungerade. Visade sig att det var något fel på just den termostaten.
Jag tänkte avvakta några veckor. Ska resa bort några dagar snart och jag är nyfiken på hur temperaturen är när jag inte påverkat den med mina element under några dagar. Har det inte skett någon förbättring kommer jag att anmäla.
 
Exakt precis så! När det började bli kallt och det var 17 grader inne fick jag sova med munkjacka ovanpå pyjamasen för att använda huvan då jag frös så om huvudet.
När man sätter sig i soffan skriker man till för att den är iskall. Måste värma upp sovrummet inklusive pyjamasen minst en halvtimme innan sänggående för allt är iskallt och fuktigt. Stundtals är fötterna bortdomnade av kylan om jag suttit still för länge.
Det går att klaga till ditt lokala miljökontor hos kommunen med. Är dock inte 100% säker på hur de bedömer det när det är varmare i vissa rum och kallare i andra. Men ett tips är iaf att ringa och rådfråga :)
 
Jag stör mig på att känslan av en kniv i ena skinkan, som någon liksom vrider om med jämna mellanrum.
Denna störning skulle jag skriva om här, men hittade en till störig sak; jag kan inte lägga in bilder utan att bifoga fil och Buke-smileysarna funkar inte. Alla ikonerna är gråa och går ej att klicka på!
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20241018_190846_Chrome.webp
    Screenshot_20241018_190846_Chrome.webp
    10,8 KB · Visningar: 44
Jag stör mig på att känslan av en kniv i ena skinkan, som någon liksom vrider om med jämna mellanrum.
Denna störning skulle jag skriva om här, men hittade en till störig sak; jag kan inte lägga in bilder utan att bifoga fil och Buke-smileysarna funkar inte. Alla ikonerna är gråa och går ej att klicka på!
Inte ens de tre prickarna näst längst till höger? Därigenom kan man vanligen aktivera menyn igen (genom [ ] )
 
Exakt precis så! När det började bli kallt och det var 17 grader inne fick jag sova med munkjacka ovanpå pyjamasen för att använda huvan då jag frös så om huvudet.
När man sätter sig i soffan skriker man till för att den är iskall. Måste värma upp sovrummet inklusive pyjamasen minst en halvtimme innan sänggående för allt är iskallt och fuktigt. Stundtals är fötterna bortdomnade av kylan om jag suttit still för länge.
Vi höll nere temperaturen i sovrummet under den vintern när elen var så dyr. Då förstod jag att ”nattmössa” inte bara var ett ord i ett uttryck som min mormor var förtjust i.

Låter fruktansvärt som du har det, hoppas du får ordning på det.
 
Värmen i min nya lägenhet! Eller snarare bristen på värme. Hyresvärden har tydligen installerat ett system som ska känna av och reglera värmen, man kan inte påverka det själv. Fick ett brev där man skrev att folkhälsomyndigheten rekommenderar en inomhustemperatur på 20 grader:arghh: så det är vad systemet ska hålla.
Jag är en fryslort med ledvärk och behöver 22-23 grader inne för att kunna fungera normalt. Inne hos mig har temperaturen hoppat mellan 19 till 21. I sovrummet har det varit så illa att det varit 18 på morgonen och varje morgon känns det som en fuktig sommarstuga:cry: Jag behöver minst 22 grader för att kunna sova, har pyjamas med sockor, vintertäcke och två filtar, och det är bara oktober. Fasar för hur kallt det kommer att bli när temperaturen utomhus sjunker ännu mer.

Har ett elelement och ska även köpa oljeelement. Jag fattar att det påverkar värmesystemet i lägenheten negativt men jag måste få upp värmen för att kunna bo i lägenheten.
Nu gillar jag iofs att ha kallt i sovrummet men jag tycker inte om att krypa ner i en kall säng och råa lakan så jag har köpt en elektrisk värmedyna som jag kör en timme före läggdags och det gör mycket för välbefinnandet!
 
Jag stör mig på svett! Jag börjar svettas av bara en kort och långsam bit rörelse. Och dessutom känner jag hur det luktar på slutet av dagen.
Jag duschar varje dag, har rena kläder och deo.
Lukten under armarna har jag effektivt fått bort med Räddar situationen även när det redan börjat bli tveksam lukt
 
Exakt precis så! När det började bli kallt och det var 17 grader inne fick jag sova med munkjacka ovanpå pyjamasen för att använda huvan då jag frös så om huvudet.
När man sätter sig i soffan skriker man till för att den är iskall. Måste värma upp sovrummet inklusive pyjamasen minst en halvtimme innan sänggående för allt är iskallt och fuktigt. Stundtals är fötterna bortdomnade av kylan om jag suttit still för länge.
Ja, det är inte kul alls att vara så frusen. Den som inte fryser så förstår inte hur det är, bara att ta på sig en tröja och ett par extra strumpor väl? Filt i soffan? Mm, Vantar, mask för näsa, kinder och panna också, eller? Sovsäck i soffan och värmefilt på det? Ibland känns det så. Det där råa känns genom märg och ben alltså!
 
Nu gillar jag iofs att ha kallt i sovrummet men jag tycker inte om att krypa ner i en kall säng och råa lakan så jag har köpt en elektrisk värmedyna som jag kör en timme före läggdags och det gör mycket för välbefinnandet!
Jag kan tänka mig att det gör situationen lite behagligare.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 523
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 928
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 794
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 996
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp