Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Om man ska göra ett grupparbete som innefattar att skriva på datorn, då borde man som vuxen människa förstå att det är rimligt att ta med sig sin dator.
IMG_9105.webp
 
Värmen i min nya lägenhet! Eller snarare bristen på värme. Hyresvärden har tydligen installerat ett system som ska känna av och reglera värmen, man kan inte påverka det själv. Fick ett brev där man skrev att folkhälsomyndigheten rekommenderar en inomhustemperatur på 20 grader:arghh: så det är vad systemet ska hålla.
Jag är en fryslort med ledvärk och behöver 22-23 grader inne för att kunna fungera normalt. Inne hos mig har temperaturen hoppat mellan 19 till 21. I sovrummet har det varit så illa att det varit 18 på morgonen och varje morgon känns det som en fuktig sommarstuga:cry: Jag behöver minst 22 grader för att kunna sova, har pyjamas med sockor, vintertäcke och två filtar, och det är bara oktober. Fasar för hur kallt det kommer att bli när temperaturen utomhus sjunker ännu mer.

Har ett elelement och ska även köpa oljeelement. Jag fattar att det påverkar värmesystemet i lägenheten negativt men jag måste få upp värmen för att kunna bo i lägenheten.
 
Värmen i min nya lägenhet! Eller snarare bristen på värme. Hyresvärden har tydligen installerat ett system som ska känna av och reglera värmen, man kan inte påverka det själv. Fick ett brev där man skrev att folkhälsomyndigheten rekommenderar en inomhustemperatur på 20 grader:arghh: så det är vad systemet ska hålla.
Jag är en fryslort med ledvärk och behöver 22-23 grader inne för att kunna fungera normalt. Inne hos mig har temperaturen hoppat mellan 19 till 21. I sovrummet har det varit så illa att det varit 18 på morgonen och varje morgon känns det som en fuktig sommarstuga:cry: Jag behöver minst 22 grader för att kunna sova, har pyjamas med sockor, vintertäcke och två filtar, och det är bara oktober. Fasar för hur kallt det kommer att bli när temperaturen utomhus sjunker ännu mer.

Har ett elelement och ska även köpa oljeelement. Jag fattar att det påverkar värmesystemet i lägenheten negativt men jag måste få upp värmen för att kunna bo i lägenheten.
Problemet med ett extra element kommer vara att systemet känner att det blir "för varmt" och kommer sänka värmen ännu mer. Så du kommer nog inte få upp värmen, bara betala för mycket mer el och frysa lika mycket.
 
Har ingen arbetsmoral idag. Absolut ingen.

Men jag vet vad jag borde göra och jag har ju hela helgen på mig
Jag tänker alltid på reklamen när mannen vann på triss(?) och skulle göra någon arbetsuppgift och chefen sa:
-Du har ju hela helgen på dig!
Mannen himlade med ögonen och gjorde en grimas och härmade chefen
-Du har ju hela helgen på dig!

Eller var det kanske v75 eller liknande? Han hade vunnit något i alla fall :D
 
Problemet med ett extra element kommer vara att systemet känner att det blir "för varmt" och kommer sänka värmen ännu mer. Så du kommer nog inte få upp värmen, bara betala för mycket mer el och frysa lika mycket.
Det funkar eftersom värmen jag tillför kompenserar den sänkta värmen.
 
Problemet med ett extra element kommer vara att systemet känner att det blir "för varmt" och kommer sänka värmen ännu mer. Så du kommer nog inte få upp värmen, bara betala för mycket mer el och frysa lika mycket.
Om man stänger av de fasta elementen i rum med de extra elementen kanske det blir bättre?
 
Elementen går varken att sätta på eller stänga av. Det i sovrummet är konstant iskallt, det är rått i hela rummet.
Men så dumt! Har säkert någon vettig förklaring men jag kan inte se den bara. Tycker också att 18-20 grader är för kallt nu när jag blivit äldre, trots att jag föredrar kyla och alltid har gjort, men fryser numera väldigt lätt. Det hjälper inte med filtar och kläder när öron, kinder, näsa och händer är isbitar, det kyler i hela kroppen.
 
Är du säker? Jag tänker att systemet känner av att det är "för varmt" och sänker temperaturen ytterligare. Så det slutar med att du får värma hela bostaden med dina extra element?
Det är lite olika beroende på rum, har jag på elementet i vardagsrummet sänkts värmen i andra rum, men inte om jag har på det i sovrummet. Har testat i tre veckor nu.
 
Men så dumt! Har säkert någon vettig förklaring men jag kan inte se den bara. Tycker också att 18-20 grader är för kallt nu när jag blivit äldre, trots att jag föredrar kyla och alltid har gjort, men fryser numera väldigt lätt. Det hjälper inte med filtar och kläder när öron, kinder, näsa och händer är isbitar, det kyler i hela kroppen.
Exakt precis så! När det började bli kallt och det var 17 grader inne fick jag sova med munkjacka ovanpå pyjamasen för att använda huvan då jag frös så om huvudet.
När man sätter sig i soffan skriker man till för att den är iskall. Måste värma upp sovrummet inklusive pyjamasen minst en halvtimme innan sänggående för allt är iskallt och fuktigt. Stundtals är fötterna bortdomnade av kylan om jag suttit still för länge.
 
Exakt precis så! När det började bli kallt och det var 17 grader inne fick jag sova med munkjacka ovanpå pyjamasen för att använda huvan då jag frös så om huvudet.
När man sätter sig i soffan skriker man till för att den är iskall. Måste värma upp sovrummet inklusive pyjamasen minst en halvtimme innan sänggående för allt är iskallt och fuktigt. Stundtals är fötterna bortdomnade av kylan om jag suttit still för länge.
Detta löser ju inte det ursprungliga problemet, men tills att det blir ordning på det: köp värmemadrass till sängen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 523
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 928
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 794
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 996
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp