Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Haft tandvärk till och från i tre veckor nu, men hållt det undan med ipren. Naivt har jag tänkt art det ska gå över, men ja.. Tänder har ingen tendens att läka sig själva.
Så nu börjar jag känna att jag måste trotsa min tandvårdsrädsla och gå till tandläkaren ändå. Otroligt störigt.
Du har fixat så mkt så du fixar detta också. Jag hade inte blivit kallad till hygenist på 6 år (blev ngt knäppt efter pandemin) och eftersom jag också har rädsla för tandläkare var jag typ nöjd. Men till slut sa jag till mig själv på skarpen och ordnade en tid. Jag har tur och har bra tänder men en lagning behövde göras om. Jag var helt ärlig med min rädsla och om en del orsaker till varför. Jag blev jättefint bemött och var glad när jag gick ut.
 
Du har fixat så mkt så du fixar detta också. Jag hade inte blivit kallad till hygenist på 6 år (blev ngt knäppt efter pandemin) och eftersom jag också har rädsla för tandläkare var jag typ nöjd. Men till slut sa jag till mig själv på skarpen och ordnade en tid. Jag har tur och har bra tänder men en lagning behövde göras om. Jag var helt ärlig med min rädsla och om en del orsaker till varför. Jag blev jättefint bemött och var glad när jag gick ut.
Jag har gått i behandling för tandvårdsrädsla så numera går jag till tandläkaren. Men ja, det är fortfarande rejält läskigt så jag drar på det. Men ska försöka få tid någon dag till veckan.
 
Det tycker jag absolut! Nu fick jag veta det i efterhand, men annars hade jag nog opponerat mig.

Personen är alltså hemma, nu, och är sjuk. Men kom till jobbet en hel dag och smittade (?) ner folk :grin:
Minns hur vårdpersonal klagade på människor under pandemin som var ute och rörde sig i samhället och inte stannade hemma, men handen på hjärtat måste jag säga att vårdpersonal både innan och efter beter sig likadant själv. Magsjuka, influensa och förkylningar är ju inte särskilt ovanligt hos vårdpersonal om man säger så... Det skulle inte falla mig in att gå till jobbet om jag kräkts av något annat än av migrän. Magsjuka känns inte som migrän gissar jag.

Smittad på jobbet blir jag, så fort någon är förkyld smittas jag, för folk måste gå dit och vara rejält sjuka också. "Det smittar som mest före det bryter ut" JAAA, men du smittar nu med ju!!! Nu menar jag inte små förkylningar och restsymptom som alla får då och då utan om sjuka människor som borde ligga hemma i sin säng och dricka varm te och äta febernedsättande med filtar på sig istället för att yra omkring på jobbet och göra fel i sin sjukliga förvirring.
 
Vet inte om jag ska kalla det whataboutism eller bara att man helt enkelt inte kan skilja på saker.

Såg på instagram någon som delade en reel som handlade om hur vissa yrken med högskoleutbildning har mycket lägre lön än andra högskoleyrken. Som exempel var där bl.a. lärare och sjukskötare.
Kommentarerna där under var då i princip nerlusade med folk som "bra sak, men närvårdarna (era undesköterskor)/skolgångsbiträden/o.s.v. de har också dåliga löner" och folk fick hålla på och förklara att visst har de också allför låga löner, men nu handlade det här specifikt om yrken med högskoleutbilning.
 
Beställde lite parfymsamples från en amerikansk sida förra veckan. Tyckte frakten var lite väl dyr men kronan är ju svag och det är vad det är, det har blivit mycket dyrare att importera därifrån. Men ändå, själva paketet kan inte bli större än max en halv skokartong med tanke på innehållet. Totaltkostnad på drygt 1200 kr.

Fick i alla fall ett mail imorse om att de måste höja frakten ytterligare och ville ha mitt godkännande att dra ytterligare 25 dollar från mig, total fraktkostnad var nu uppe i 68 dollar.... Det är sjukt seriöst. Jag sa att det tyvärr över över min budget och att jag vill makulera ordern istället, nu är det bara att hoppas att jag får tillbaka pengarna de redan dragit..
 
Minns hur vårdpersonal klagade på människor under pandemin som var ute och rörde sig i samhället och inte stannade hemma, men handen på hjärtat måste jag säga att vårdpersonal både innan och efter beter sig likadant själv. Magsjuka, influensa och förkylningar är ju inte särskilt ovanligt hos vårdpersonal om man säger så... Det skulle inte falla mig in att gå till jobbet om jag kräkts av något annat än av migrän. Magsjuka känns inte som migrän gissar jag.

Smittad på jobbet blir jag, så fort någon är förkyld smittas jag, för folk måste gå dit och vara rejält sjuka också. "Det smittar som mest före det bryter ut" JAAA, men du smittar nu med ju!!! Nu menar jag inte små förkylningar och restsymptom som alla får då och då utan om sjuka människor som borde ligga hemma i sin säng och dricka varm te och äta febernedsättande med filtar på sig istället för att yra omkring på jobbet och göra fel i sin sjukliga förvirring.

Överläkaren som satte in min venkateter var mer än rimligt snorig. 😳 Det kändes lite märkligt. Men gick ju bra. Men ändå.

Men annars har jag nog inte stött på personal i vården där jag reagerat.
 
Var inne i stora staden och tog en lymfmassage jag hade köpt tidigare på Let's deal. Underbart, helt underbart! 😍
Mindre underbart var att jag hade åkt på parkeringsböter under tiden, ändå kollade jag att jag borde inte stått för nära övergångsstället. 1300 kr i böter. :banghead:
 
Minns hur vårdpersonal klagade på människor under pandemin som var ute och rörde sig i samhället och inte stannade hemma, men handen på hjärtat måste jag säga att vårdpersonal både innan och efter beter sig likadant själv. Magsjuka, influensa och förkylningar är ju inte särskilt ovanligt hos vårdpersonal om man säger så... Det skulle inte falla mig in att gå till jobbet om jag kräkts av något annat än av migrän. Magsjuka känns inte som migrän gissar jag.

Smittad på jobbet blir jag, så fort någon är förkyld smittas jag, för folk måste gå dit och vara rejält sjuka också. "Det smittar som mest före det bryter ut" JAAA, men du smittar nu med ju!!! Nu menar jag inte små förkylningar och restsymptom som alla får då och då utan om sjuka människor som borde ligga hemma i sin säng och dricka varm te och äta febernedsättande med filtar på sig istället för att yra omkring på jobbet och göra fel i sin sjukliga förvirring.
Min chef var nära på hysterisk under pandemin, och folk blev hemskickade för minsta misstanke att de hade varit nära någon smittad.

I vintras gick han omkring och hostade lungorna ur sig i en vecka, innan han blev så dålig att han stannade hemma. Covid. Och han lyckades givetvis smitta ner ca 80 % av oss andra.
 
Kör en samling störningar från dagen.
* Att jag får katastroftankar orimligt ofta när jag kör bil.
* Kollegan som går runt och visslar. Det går igenom hörlurarna och hörs över musiken. Blir tokig!!
* Att jag är så osäker. Särskilt när någon tittar på. Fick be min "handledare" att flytta på sig för jag blev så osäker att jag inte kunde starta maskin för att han stod bredvid. När han satte sig två meter bort gick det bättre.
 
Beställde lite parfymsamples från en amerikansk sida förra veckan. Tyckte frakten var lite väl dyr men kronan är ju svag och det är vad det är, det har blivit mycket dyrare att importera därifrån. Men ändå, själva paketet kan inte bli större än max en halv skokartong med tanke på innehållet. Totaltkostnad på drygt 1200 kr.

Fick i alla fall ett mail imorse om att de måste höja frakten ytterligare och ville ha mitt godkännande att dra ytterligare 25 dollar från mig, total fraktkostnad var nu uppe i 68 dollar.... Det är sjukt seriöst. Jag sa att det tyvärr över över min budget och att jag vill makulera ordern istället, nu är det bara att hoppas att jag får tillbaka pengarna de redan dragit..
Jag tyckte 35 dollar var mycket 🙈 men då ingick tull i det priset.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 414
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 834
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 726
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 940
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp