Nej.Kan du be någon att gå i borgen för dig? Det brukar lösa situationer som din.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Kan du be någon att gå i borgen för dig? Det brukar lösa situationer som din.
Har du provat andra banker?
Jag inte ännu. Gjort ett par bolånekalkyler online nu hos ett par andra banker och det är iallafall relativt lovande så långt. Så får väl sätta mig och ringa runt helt enkelt.Har du provat andra banker?
Min med!Att min hud behöver lajva någon slags jävla torrboll så fort hösten kommer!
Dags att byta bil då? eller låna? Det kommer fler tillfällen familjebilen ska lagas och som drar ut på tiden.
Min med!
Akta dig för att vara ridsportjournalist och skriva engelsk text om en hingstvisning med en exceptionell stallionJag fick typ varning för att jag delade artiklar med våldsamt innehåll.
Artikeln var om medborgare som hjälpte till att utrymma konst ur en byggnad i Köpenhamn som brann...
Man skulle kunna få det på flexen till exempel?Att man inte får betalt för arbetstid när man drömmer om jobb :P
Jag har en kollega som aaaaaldrig hinner slänga sitt skräp utan lämnar det frekvent till andra att göra alltså i stort sett varje passFavoritstörning i repris, never ending story - läkare som saknar basala förmågor. #inteallaläkare
Visa bifogad fil 155059
Tvättpåsen är två steg bort.
Detta är alltså inte enskilda företeelser utan ett tydligt mönster över lång tid. Det är inte senior personal utan går med hyfsad säkerhet att härleda till ffa ST-läkare, i opererande specialiteter. Och det handlar inte om urakuta situationer och tidsnöd. Och jag tänker att man kan spekulera i några olika riktningar.
En är att personerna helt enkelt är glömska. Förvirrade. -Hoppsan... just ja, man ska lägga tvätten i tvättsäcken, ja' glömde de'. Som vilken trettonåring som helst. Haken är väl att glömska sällan är kontextberoende; glömmer man var tvätten skall vara så glömmer man nog rätt mycket annat också... i såret t ex.
En annan och kanske mer sannolik imho är att det helt enkelt handlar om en patologiskt grandios självbild. Man är litet förmer. Man väntar sig, möjligen utan att ens aktivt reflektera över det, att andra plockar upp ens skit - både bildligt och bokstavligt. Vilket förvisso kan härledas i professionen långt tillbaka historiskt, men överlag har slätats ut nästan helt idag. Dock inte hos alla. En intressant vidarefundering blir då huruvida det är en egenskap som förvärvats och förstärkts i yrket eller om den är medfödd och kanske rent av bidrog till yrkesvalet.
En tredje möjlighet är att beteendet är en avsiktlig provokation eftersom man vet att det triggar övrig personal. Tyvärr är det inte en riktigt så långsökt teori som man skulle vilja tro.
Det där ger mig flashbacks från några somrar när jag sommarjobbade som städerska på operationsavdelningen. Det var några läkare som alltid lämnade kläderna på golvet där de klev ur dom.Favoritstörning i repris, never ending story - läkare som saknar basala förmågor. #inteallaläkare
Visa bifogad fil 155059
Tvättpåsen är två steg bort.
Detta är alltså inte enskilda företeelser utan ett tydligt mönster över lång tid. Det är inte senior personal utan går med hyfsad säkerhet att härleda till ffa ST-läkare, i opererande specialiteter. Och det handlar inte om urakuta situationer och tidsnöd. Och jag tänker att man kan spekulera i några olika riktningar.
En är att personerna helt enkelt är glömska. Förvirrade. -Hoppsan... just ja, man ska lägga tvätten i tvättsäcken, ja' glömde de'. Som vilken trettonåring som helst. Haken är väl att glömska sällan är kontextberoende; glömmer man var tvätten skall vara så glömmer man nog rätt mycket annat också... i såret t ex.
En annan och kanske mer sannolik imho är att det helt enkelt handlar om en patologiskt grandios självbild. Man är litet förmer. Man väntar sig, möjligen utan att ens aktivt reflektera över det, att andra plockar upp ens skit - både bildligt och bokstavligt. Vilket förvisso kan härledas i professionen långt tillbaka historiskt, men överlag har slätats ut nästan helt idag. Dock inte hos alla. En intressant vidarefundering blir då huruvida det är en egenskap som förvärvats och förstärkts i yrket eller om den är medfödd och kanske rent av bidrog till yrkesvalet.
En tredje möjlighet är att beteendet är en avsiktlig provokation eftersom man vet att det triggar övrig personal. Tyvärr är det inte en riktigt så långsökt teori som man skulle vilja tro.