Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Om man ska göra ett grupparbete med andra personer är det:
A. Viktigt att dyka upp när man ska ses.
B. Göra de uppgifter som tilldelats en för att man ska kunna gå vidare som grupp.
C. Inse att inlämningen SKA ske nu på torsdag och vi måste vara klar då.

Idag var det bara jag och en till som hade gjort våra delar, en hade intd gjort din men dök iaf upp, två stycken dök aldrig upp ens.
 
Om man ska göra ett grupparbete med andra personer är det:
A. Viktigt att dyka upp när man ska ses.
B. Göra de uppgifter som tilldelats en för att man ska kunna gå vidare som grupp.
C. Inse att inlämningen SKA ske nu på torsdag och vi måste vara klar då.

Idag var det bara jag och en till som hade gjort våra delar, en hade intd gjort din men dök iaf upp, två stycken dök aldrig upp ens.
Gruppkontrakt! Vi körde det mycket när jag studerade. En fick inte betyg på en uppgift då hen tydligt brutit mot vad vi kom överens om i början av kursen.
Men annars ja, hata gruppuppgifter!
 
Njae, det finns mycket lagar och regler. Men a-kassan är fristående från facket och en a-kassa brukar serva flera förbund. Exempelvis är jag med i akademikernas a-kassa som hanterar många förbunds medlemmar, bland annat mitt fackförbund Sveriges Ingenjörer.

Man kan vara medlem i a-kassan utan att vara med i facket, och tvärtom. Så facken har ingen a-kassa som de sätter upp regler för.
Okej, tror jag förstår.
Här är det oftast så att man hör till a-kassan(kassorna?) för att man inte är intresserad av att betala för det extra som kommer med facket. Tror aldrig att jag hört någon höra till båda, eftersom det blir lite tårta på tårta.
 
Jag stör mig på att det är så svårt att få till tandvård för katt. Göte har forl/tr och behöver dra ut en tand. Vi fick en tid efter många om och men, det skulle undersökas och grejas först och så måste man boka när rätt sköterska jobbar samtidigt som rätt veterinär och whatnot. Och vad händer? Sköterskan blir såklart sjuk så man får boka om och får vänta ett tag till. I nuläget ser det ut att bli tandutdragning ca 1,5 månad efter första undersökningen, om ingen blir sjuk igen.

Problemet nu är att forl/tr är smärtsamt i sig självt och nu har Göte börjat bete sig annorlunda och visar att det gör just ont. Vi har tid för utdragning nästa vecka, så det är inte lönt att jaga tider på annat håll och börja om hela processen heller utan jag är hyfsat maktlös och kan inte göra något åt problemet. Och det är så jävla frustrerande alltihop!

Så försöker jag ringa vet och höra om de kan skriva ut smärtstillande sålänge, men kommer till telefonsvarare. Inget konstigt i sig men jag är så jävla frustrerad över att allt tar sån tid! :arghh:
 
Om man ska göra ett grupparbete med andra personer är det:
A. Viktigt att dyka upp när man ska ses.
B. Göra de uppgifter som tilldelats en för att man ska kunna gå vidare som grupp.
C. Inse att inlämningen SKA ske nu på torsdag och vi måste vara klar då.

Idag var det bara jag och en till som hade gjort våra delar, en hade intd gjort din men dök iaf upp, två stycken dök aldrig upp ens.
Jag hatar grupparbeten. Jag har råkat ut för lärare som gav hela gruppen skit betyg för hon inte tyckte om en person i gruppen.
 
Jag stör mig på att det är så svårt att få till tandvård för katt. Göte har forl/tr och behöver dra ut en tand. Vi fick en tid efter många om och men, det skulle undersökas och grejas först och så måste man boka när rätt sköterska jobbar samtidigt som rätt veterinär och whatnot. Och vad händer? Sköterskan blir såklart sjuk så man får boka om och får vänta ett tag till. I nuläget ser det ut att bli tandutdragning ca 1,5 månad efter första undersökningen, om ingen blir sjuk igen.

Problemet nu är att forl/tr är smärtsamt i sig självt och nu har Göte börjat bete sig annorlunda och visar att det gör just ont. Vi har tid för utdragning nästa vecka, så det är inte lönt att jaga tider på annat håll och börja om hela processen heller utan jag är hyfsat maktlös och kan inte göra något åt problemet. Och det är så jävla frustrerande alltihop!

Så försöker jag ringa vet och höra om de kan skriva ut smärtstillande sålänge, men kommer till telefonsvarare. Inget konstigt i sig men jag är så jävla frustrerad över att allt tar sån tid! :arghh:
Oj vad komplicerat det verkar!

Så mycket enklare det är att dra ut tänder på häst.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 308
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 739
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 641
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 880
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp