Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte tänkt klart kring det hela, men ibland önskar jag att även facket hade en spärr likt a-kassan: Du får bara hjälp efter x-antal medlemsmånader...
Dock kan jag förstå att det finns massa nackdelar på en sån lösning också.
Här i finland så har* "mitt" fack så att man måste varit medlem en tid före de betalar ut pengar vid arvetslöshet/permittering, kan det kanske ha varit 6 månader. Antagligen har andra fack här också liknande villkor.

*eller hade åtminstone när jag gick med, på hedenhös tid.

Här i finland så har* "mitt" fack så att man måste varit medlem en tid före de betalar ut pengar vid arvetslöshet/permittering, kan det kanske ha varit 6 månader. Antagligen har andra fack här också liknande villkor.

*eller hade åtminstone när jag gick med, på hedenhös tid.
Finns här också med a-kassans regler, i Sverige är dock fack och a-kassa separata som tur är.

Jag är från Husum och visste inte ens att skylten existerar :eek: fast jag kör å andra sidan inte tåg..kan du inte fota den nästa gång så jag får se? 🙄
Plot twist: det är en husvägg! :laugh:
IMG_4688.webp

Jag vet inte riktigt om jag stör mig på mig själv mest eller att jag stör mig på att se heltäckta kvinnor med bara en lite glugg fri för ögonen så de ser var de går. :cautious:
Jag tycker det är bekymrande.
Har också stört på mig att jag stört mig på det, men landat o att jag helt enkelt tycker det är bekymrande att kvinnor behöver täcka sig så mycket. Bekymrande och ledsamt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 104
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
438
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 345
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 080
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Pälsvård! För dummies