Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig enormt på att jag lyckades snubbla på en trottoarkant när jag var ute med hundarna igår morse. Skrapade upp knogarna rätt rejält så var tvungen att tvätta av mig när jag kom in vilket ledde till att jag var tre minuter sen till jobbet. Istället för att fråga om det hade hänt något så hade min chef sjukt sunkig attityd mot mig hela dagen. Jag har verkligen aldrig kommit sent innan. Jag är snarare alltid ca 10 min tidig.

Så nu stör jag mig på att min chef är en rövhatt och att jag har sjukt ont i händerna. Inte så lätt att gå med tre hundar när händerna är helt såriga. 😩

Stör mig enormt på att jag lyckades snubbla på en trottoarkant när jag var ute med hundarna igår morse. Skrapade upp knogarna rätt rejält så var tvungen att tvätta av mig när jag kom in vilket ledde till att jag var tre minuter sen till jobbet. Istället för att fråga om det hade hänt något så hade min chef sjukt sunkig attityd mot mig hela dagen. Jag har verkligen aldrig kommit sent innan. Jag är snarare alltid ca 10 min tidig.

Så nu stör jag mig på att min chef är en rövhatt och att jag har sjukt ont i händerna. Inte så lätt att gå med tre hundar när händerna är helt såriga. 😩

Vilket svin till chef! :rage:

Men ja, visst jobbar du inom handel? Enligt min egna erfarenhet är de cheferna ofta svin... :grin:

Jag drack en mugg varm choklad och har nu ont i magen. Det var gott och varmt i kylan ju!

Promenaden med hunden blev inte långvarig eftersom jag trampade rakt ner i ett hål med vatten... det såg inte ut att vara så djupt, men innan jag märkte ordet av stod jag mitt i vattnet med båda fötterna och vatten över skorna. Dygnsur om fötterna . Blev en kortare runda. Blöta fötter är fasligt kallt kom jag på. Blir en längre runda i kväll, tror jag ska ta fram vinterkängor.

Nyser igen. Håller tummarna för att det stannar där i alla fall!

Det där stör mig något enormt... ja, jag är inte med i något fack men jag är medveten om vad det valet innebär och skulle inte grina över det om jag hamnar i en situation där jag hade behövt facket.

@sjoberga hade väl lyssnat på en intervju med någon när det var kris som hade gått med i facket när han var på väg att förlora jobbet och tänkte gå ur så fort han fått ett nytt jobb.

@sjoberga hade väl lyssnat på en intervju med någon när det var kris som hade gått med i facket när han var på väg att förlora jobbet och tänkte gå ur så fort han fått ett nytt jobb.
Har inte tänkt klart kring det hela, men ibland önskar jag att även facket hade en spärr likt a-kassan: Du får bara hjälp efter x-antal medlemsmånader...
Dock kan jag förstå att det finns massa nackdelar på en sån lösning också.

Har inte tänkt klart kring det hela, men ibland önskar jag att även facket hade en spärr likt a-kassan: Du får bara hjälp efter x-antal medlemsmånader...
Dock kan jag förstå att det finns massa nackdelar på en sån lösning också.
Det finns typ en karensmånad för problem om man går med i facket.
Just för att folk inte ska gå med och sen ur när de fått nytt jobb
Kanske inte alla fack som har det dock

Det finns typ en karensmånad för problem om man går med i facket.
Just för att folk inte ska gå med och sen ur när de fått nytt jobb
Kanske inte alla fack som har det dock
Ah, det visste jag inte. Gick med i facket som student och sen har det bara rullat på, så minns inte riktigt sånt

Posten igen. Skulle få ett paket idag. Mailen sa först en tid när det skulle komma. Tiden uppdaterades två gånger och senare och senare förstås. Jag hade koll utåt och var beredd. Naturligtvis ringer brevbäraren (samma kille som igår) inte på dörren utan han lämnar direkt en lapp i lådan att jag måste åka och hämta paketet själv. Jag var hemma...DPD hatar mig.

Jag stör mig på att det är så krångligt att gå med i facket.

A-kassan var inga problem! Men facket hade ungefär tusen följdfrågor
Oj, det har jag aldrig varit med om! Då har jag ändå varit med i ganska många fack, If Metall, Kommunal, Seko två olika branscher, och nu Naturvetarna. Har bytt beroende på bransch och ingen har frågat nånting mer än typ arbetsplats (så jag hamnat i rätt avdelning).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 104
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
438
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 345
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 080
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar