Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Att jag verkar vara inne i en riktig klant-period. Igår spillde jag som sagt vatten på datorn (som tack och lov har återuppstått idag och beter sig som om ingenting hade hänt) och idag lyckades jag sätta igång tvättmaskinen på 60 grader när det skulle vara 40. Och det kom jag på NU, när 2/3 av programmet redan har körts. Jag vet att man brukar säga att tvättmaskinsminuter är långa i vanliga fall, men det är ingenting emot när man som jag sitter och väntar på att de sista minuterna ska bli klara så att man kan öppna och se om man förstört en massa kläder eller ej. Bland annat en tröja med stort sentimentalt värde för min man... Håll en tumme för att jag har samma tur i oturen som med datorn är ni snälla!
 
Vi lämnade bilen på verkstad igår (eller egentligen söndag kväll). Den skulle lagas igår. De hörde av sig på eftermiddagen och sa att nej, på grund av sjukdom blir den inte lagad. Kanske idag.

Så nu får vi försöka lösa det utan bil med mer än två sittplatser. Sjukt byngligt när man är tre i familjen!
Det finns ju rätt många bilar i världen med fem sittplatser. Det är nog vanligare än två till och med...
 
Att jag verkar vara inne i en riktig klant-period. Igår spillde jag som sagt vatten på datorn (som tack och lov har återuppstått idag och beter sig som om ingenting hade hänt) och idag lyckades jag sätta igång tvättmaskinen på 60 grader när det skulle vara 40. Och det kom jag på NU, när 2/3 av programmet redan har körts. Jag vet att man brukar säga att tvättmaskinsminuter är långa i vanliga fall, men det är ingenting emot när man som jag sitter och väntar på att de sista minuterna ska bli klara så att man kan öppna och se om man förstört en massa kläder eller ej. Bland annat en tröja med stort sentimentalt värde för min man... Håll en tumme för att jag har samma tur i oturen som med datorn är ni snälla!
Puh, allt verkar ha klarat sig! Nu hoppas jag slippa fler sådana här stressmoment på ett tag 😅
 
Jag hittar inte min plånbok! 😱
Senast jag vet säkert att jag hade den är när jag köpte lunch igår, men jag kan inte hitta den idag och jag som skulle köra ner till huset inatt för att tömma det sista, men jag kan inte göra nånting utan den. :sorry:

Jag har tittat i tvättstugan och stressletat i bilen, ska åka till stallet och leta där med men jag kan inte göra nånting alls utan mina betalkort. Varken tanka bilen eller köpa mat åt mig själv. Katterna och hundarna har så de klarar sig ett tag. 😐
 
Delade regionens event på fb ang att kvinnor på 25-30 kunde få gratis hpv-vaccin. Det rök direkt för att jag tydligen "jagat likes" eller nåt. För helvete Meta, det här är löjligt 😅
Jag fick typ varning för att jag delade artiklar med våldsamt innehåll.
Artikeln var om medborgare som hjälpte till att utrymma konst ur en byggnad i Köpenhamn som brann...
 
Bankers trångsynthet när det kommer till bostadslån och ensamstående förälder.
Det handlar om småpengar i sammanhanget och jag kommer med all trolighet kunna lösa hela lånet inom ett år. Hela boendekostnaden skulle bli hälften mot nuvarande hyra. Dessutom kan jag lägga ca 50% cash.
Men nej, jag har tydligen inte ekonomi nog att köpa bostad eftersom jag är ensamstående med ett barn. :cautious:

Orkar inte. 😩
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 343
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 771
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 662
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 900
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp