Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Personen som tog emot min bokning av julbord lyckades höra D istället för W i mitt namn. Jag bokstaverade till och med! + att min e-post består av de tre första bokstäverna i förnamnet och sen de tre första i efternamnet. :cautious::meh::arghh:
 
Härom dagen mailade Libero att de förbättrat sina blöjor jättemycket. Och ändrat förpackningen så att den blir mer klimatsmart och lättare att bära med sig.
Fan heller. Förpackningarna är förvisso mindre men det betyder inte att de är lättare att transportera - eftersom man behöver köpa tre istället för två. Dessutom är förra förpackningsdesignen smidigare eftersom den var smal och hög, nya är lägre men bredare. Och som av en händelse innebär förbättringarna också en smygprishöjning på +12% som Libero väljer att inte kommunicera. :meh:
Så glad att min kille inte kan ha Libero när jag såg detta 😬
 
På möteshållare som själva sitter på teams istället för i mötesrummet som alla andra och ägnar hela mötet åt att säga ”nu hörde jag inte riktigt vad ni pratade om”. Nej men om du pallrade dig ut till alla andra så skulle det bli lättare för dig att hänga med.
 
På möteshållare som själva sitter på teams istället för i mötesrummet som alla andra och ägnar hela mötet åt att säga ”nu hörde jag inte riktigt vad ni pratade om”. Nej men om du pallrade dig ut till alla andra så skulle det bli lättare för dig att hänga med.
Är alla andra i mötesrummet? Är det praktiskt möjligt att göra så? Jag brukar nämligen störa mig på motsatsen. 😁

Vårt team är spritt över flera länder, och när alla inte kan vara i samma rum är det bästa om varje person sitter vid sin egen dator. Istället brukar ett gäng som är i samma land och på samma kontor sitta tillsammans i ett, och då blir det ett väldigt obalanserat möte där de mest pratar med varandra.
 
Är alla andra i mötesrummet? Är det praktiskt möjligt att göra så? Jag brukar nämligen störa mig på motsatsen. 😁

Vårt team är spritt över flera länder, och när alla inte kan vara i samma rum är det bästa om varje person sitter vid sin egen dator. Istället brukar ett gäng som är i samma land och på samma kontor sitta tillsammans i ett, och då blir det ett väldigt obalanserat möte där de mest pratar med varandra.
Ja i princip. Eftersom det underlättar enormt för oss om alla är på plats så blir det att man pallrar sig till mötesrummet.
 
Att jag inte kan få tag i kantareller i affärerna här. Är så sugen på kantareller. Har en burk i skåpet, men burkkantarell och färsk kantarell har inte samma smak. Jag vill göra risotto med kantarell och västerbottenost! Jag köpte till och med risottoris förra månaden men inga kantareller finns att se så långt ögat når!
Jag har knappt hittat några gula här i år, med undantag för någon vecka i somras innan det blev torka. :(
Är du intresserad av annan svamp, kanske jag kan fixa lite när jag är mer rörlig i kroppen? När jag var ute för en dryg vecka sedan, hittade jag iaf lite stensoppar och trattkantareller.
 
Jag har knappt hittat några gula här i år, med undantag för någon vecka i somras innan det blev torka. :(
Är du intresserad av annan svamp, kanske jag kan fixa lite när jag är mer rörlig i kroppen? När jag var ute för en dryg vecka sedan, hittade jag iaf lite stensoppar och trattkantareller.
Det är så synd, det var mängder förra året! har inte varit med om så lite som i år faktiskt! Vet inte hur det brukar vara i den här delen av landet i och för sig, men i Skåne har jag inte varit med om så här lite.
(å andra sidan brukar man kunna köpa sallads huvud, huvudsalad året om i Skåne men det går inte här, fått tag på två i år som jag köpte på samma gång)

Det vore jättesnällt av dig! Känn absolut ingen stress men vill du får du gärna! <3 <3 <3 Har aldrig ätit stensoppar, men trattkantarell är ju också gott vet jag.
 
Det är så synd, det var mängder förra året! har inte varit med om så lite som i år faktiskt! Vet inte hur det brukar vara i den här delen av landet i och för sig, men i Skåne har jag inte varit med om så här lite.
(å andra sidan brukar man kunna köpa sallads huvud, huvudsalad året om i Skåne men det går inte här, fått tag på två i år som jag köpte på samma gång)

Det vore jättesnällt av dig! Känn absolut ingen stress men vill du får du gärna! <3 <3 <3 Har aldrig ätit stensoppar, men trattkantarell är ju också gott vet jag.
Nä det är verkligen extrema skillnader!
Förra året plockade jag säkert 30 kg kantareller. I år max 1-1,5 kg. 😱
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 523
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 928
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 794
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 996
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp