Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halsbränna är en komplikation till min magoperation sas det. Det har tagit två år innan jag faktiskt har börjat få riktigt regelbunden halsbränna.... tog Omeprazol regelbundet i några månader enligt ordination och slutade sedan som jag skulle, men nu verkar jag verkligen behöva det igen och har inget hemma. Stör mig på halsbränna, stör mig på att jag inte har Omeprazol hemma och stör mig på att jag är glömsk. Givetvis minns jag när jag upptäcker behovet ;)

Mjölk tycker jag är bra på att lindra!

Att jag skulle köpa biljetter till Kent, hamnade långt fram i kön men blev utkastad när jag skulle betala biljetterna och fick ställa mig i kö igen 🤯
Samma för mig! Stod i kö till lördagen, kom fram till att välja biljetter och sedan tyckte sidan att mina kontouppgifter inte var korrekta helt plötsligt och blev utkastad :(

Nu fick jag biljetter till både onsdagen och torsdagen så blev nöjd ändå till slut

Att jag skulle köpa biljetter till Kent, hamnade långt fram i kön men blev utkastad när jag skulle betala biljetterna och fick ställa mig i kö igen 🤯

Samma för mig! Stod i kö till lördagen, kom fram till att välja biljetter och sedan tyckte sidan att mina kontouppgifter inte var korrekta helt plötsligt och blev utkastad :(

Nu fick jag biljetter till både onsdagen och torsdagen så blev nöjd ändå till slut

Samma hände mig, och då tappade jag motivationen att försöka igen. Kommer definitivt gå om någon bekant råkar få en biljett över, men orkar inte jiddra med struliga system för det.

Samma hände mig, och då tappade jag motivationen att försöka igen. Kommer definitivt gå om någon bekant råkar få en biljett över, men orkar inte jiddra med struliga system för det.
Jag tycker det är samma visa vid alla biljettsläpp som det är lite tryck på. Varför tillåts dessa system att krångla varje gång? Ska det öka desperationen hos biljettköparna tills de köper första bästa åtkomliga biljett till vad som helst eller vad? 😅

Förstår dig, det var drygt att behöva lägga så mycket tid på att få en biljett 😟

Jag kom fram, valde biljetter och skulle betala. Tog typ 30 sekunder. Då säger den att min tid för att boka biljetter är slut. Försöker gå tillbaka men då är min köplats förbrukad…

Mannen stod också i kö och lyckades köpa biljetter så det gör inte så mycket i slutändan. Men störigt är det!

Jaha, då har en jägare återigen sett fel och dödat hästar. Den här gången jagades det vildsvin men det var två hästar som befann sig i sin hage som fick sätta livet till. Det befann sig människor i hagen också när jägaren sköt hästarna.

Hur många hästar ska behöva dö innan man skärper lägen och tvingar jägare att ha bättre koll??
Tycker det är förjävligt att det händer varje år.

Jag såg ett inlägg i en julgrupp, någon hade julpyntat redan. Helt ok, man pyntar när man själv vill, stör ju inte mig alls. Det som störde mig var frågan av någon "Wow vilken fin gardin, var är den köpt?" Den här evighetsfrågan som kommer ständigt på ALLT. Det var en helt vanlig gardin med jultema, tydligt till åren kommen då de var väldigt moderna när jag var liten. Tittar man på bilderna ser man att det är en äldre person som bor där, man ser äldre möbler och äldre pynt så jag fick verkligen sitta på fingrarna för att inte svara kommentaren med "På 80-talet?". Jisses, ser man inte om något är typ nytt eller 40 år gammalt?!

Försöker får calibre companion att fungera och just nu bygger den om databasen. Det skulle ta flera minuter men tuggar fortfarande efter tre timmar. Är dessutom rädd att plattan ska tappa wifi.

Jag såg ett inlägg i en julgrupp, någon hade julpyntat redan. Helt ok, man pyntar när man själv vill, stör ju inte mig alls. Det som störde mig var frågan av någon "Wow vilken fin gardin, var är den köpt?" Den här evighetsfrågan som kommer ständigt på ALLT. Det var en helt vanlig gardin med jultema, tydligt till åren kommen då de var väldigt moderna när jag var liten. Tittar man på bilderna ser man att det är en äldre person som bor där, man ser äldre möbler och äldre pynt så jag fick verkligen sitta på fingrarna för att inte svara kommentaren med "På 80-talet?". Jisses, ser man inte om något är typ nytt eller 40 år gammalt?!
Här måste jag hålla med!
Allt dessa frågor!
”Var har du köpt den?”
”Var kostade den?”
Och om det är en bild på mat eller bakverk, ”Kan man få recept?! ”

Och alla måste ställa samma fråga 🤦‍♀️

Ja, det stör mig också 😅

Tycker det är förjävligt att det händer varje år.

Efter att ha läst artikeln så känner jag att det är tur att jag inte har honom framför mig!! Fy fan vilket jävla svin!! :rage: Shettisarna var i sin hage och ägarens dotter hade precis varit ute och fodrat dem. Den jäveln var inte ens en bra skytt så båda var bara skadskjutna! Den ena i magen och den andra i ett ben. Jag hatar dessa slarviga och skjutsade jägare som skjuter utan kännedom om sin omgivning eller ens kunskap nog att se skillnad på ett vildsvin och en häst! Nä, som sagt, det är tur att jag inte har honom framför mig nu...

Här måste jag hålla med!
Allt dessa frågor!
”Var har du köpt den?”
”Var kostade den?”
Och om det är en bild på mat eller bakverk, ”Kan man få recept?! ”

Och alla måste ställa samma fråga 🤦‍♀️

Ja, det stör mig också 😅
Ja det är skittrist, folk läser verkligen inte heller kommentarer så det är 300 med samma fråga och TS får svara samma! Och ibland är det bara så uppenbart att frågan liksom är malplacerad, som nu med gardinen. Hade jag frågat min mamma var hon köpte sin liknande gardin hade hon tittat på mig som om jag tappat vettet fullständigt och frågat "Hur fasen ska jag veta det i dag?! Det är ju skitlänge sedan!" Den lär ju inte ens finnas....

Eller så finns den och man kan googla. Eller gå in på loppis, där finns både det ena och det andra gammalt.

Oh ja, "recept!" får det att krulla sig på mig! Folk är fruktansvärt oartiga. Är med i en grupp där man inte måste lägga ut recept, då och då kommer det ett gnällinlägg om att folk måste lägga ut inlägg för då slipper man ju skrolla och då slipper ju TS tråkiga frågan om recept osv. Tja, testat googla?! Ibland lägger TS ut en bild på världens vanligaste svenska kaka/bakverk och så spammas kommentarsfältet av kraven "Recept!". Men googla mockarutor då? Googla schackrutor? Googla sockerkaka?! Någon gång har TS skrivit att hon tog receptet ut boken "7 sorters kakor" och fick ändå samma krav om "Recept!", lika äckligt oartigt och krävande ändå. Oförskämt. Inte "Kan jag få receptet?" Eller "Vill du dela receptet?" eller kanske "Har du använt ett speciellt recept?", utan bara rakt av "recept!"

Folk är så gräsligt ouppfostrade! Har man inte lärt sig säga tack och be snällt? Någon svarade mig en gång när jag påpekade "jag skrev ju "recept, tack"" som om det vore mindre krävande och mindre oförskämt.

Kommer ihåg när jag var liten och vi satt till bords och åt middag. Vi fick inte lov att säga "potatisen" eller "Skicka potatisen". Vi fick börja med "vill du..." eller "kan du..." och tack när man fick något. Det är nog därför jag reagerar så skarpt varje gång jag ser det här och det känns så krävande.

Jag gav upp på förhand eftersom jag direkt när nyheten släpptes försökte boka hotellrum och priset låg på sådär 4500 kr per natt överallt inom rimligt avstånd....

Nä, det hade aldrig varit aktuellt om jag hade behövt hotellrum till det priset för en sån grej. För 5000:- kan jag åka på en fantastisk festival en vecka, och få hur mycket spännande musik som helst om det skulle vara så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 131
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
450
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 398
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 086
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor