Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker att svensken bör klara av att skilja mellan råttor och möss. Är ju enormt stor skillnad i bekämpning bland annat. Hur j**la svårt är det att fatta att möss ALDRIG blir blir större än 8 cm i längd + svans, medans råttor sällan är mindre än 10-12 cm (om man råkar jaga upp ett bo med individer relativt nyfödda). Fullständigt omöjligt att ge råd när svensken envisas med att kalla möss för råttor.

Tycker att svensken bör klara av att skilja mellan råttor och möss. Är ju enormt stor skillnad i bekämpning bland annat. Hur j**la svårt är det att fatta att möss ALDRIG blir blir större än 8 cm i längd + svans, medans råttor sällan är mindre än 10-12 cm (om man råkar jaga upp ett bo med individer relativt nyfödda). Fullständigt omöjligt att ge råd när svensken envisas med att kalla möss för råttor.
Inte för att vara sådan, men du har fel.
IMG_2928.webp

Stör mig lite på att spionen ska ligga nära nära när jag lagar mat, vilket med andra ord innebär alldeles bakom där man går som mest i ett kök, allra helst då med benen UNDER trasmattan man då går på.

Spionen är inte den som är den, kränkthetens herre tar ingen skit så om jag skulle råka nudda honom är blicken inte nådig heller, en korsning mellan ond, kränkt och valpledsen a la "huuuuuuuuuuuuuuuuuuuur kan du göra så där mot miiiiiiiiiiiiiiig???!!!".

Flytt daj hunn!

Men nej, det får jag göra när jag tröttnar på att försöka parera honom ständigt.... Mr Spion Klisterlapp.

Med tanke på att jag fick förklarat för mig att det jag kallade för råtta häromdagen tydligen var en mus. Råttor är nämligen inte inne... nähä vi var fyra som såg äcklet på jobbet och det var större än 8 cm större än ekorren med. Har nog inte med nationalitet på person att göra.

Stör mig lite på att spionen ska ligga nära nära när jag lagar mat, vilket med andra ord innebär alldeles bakom där man går som mest i ett kök, allra helst då med benen UNDER trasmattan man då går på.

Spionen är inte den som är den, kränkthetens herre tar ingen skit så om jag skulle råka nudda honom är blicken inte nådig heller, en korsning mellan ond, kränkt och valpledsen a la "huuuuuuuuuuuuuuuuuuuur kan du göra så där mot miiiiiiiiiiiiiiig???!!!".

Flytt daj hunn!

Men nej, det får jag göra när jag tröttnar på att försöka parera honom ständigt.... Mr Spion Klisterlapp.
Det är ju för att du skall snubbla och tappa godsakerna.

Nån granne har startat en tvätt i den ena maskinen. På min tvättid, som är slut kl 12. Tur för henom att jag var klar med just tvättmaskinerna, annars hade tvätten nog fasen åkt ut på bänken (korgen som finns använder jag). Jag hade ju lika gärna kunnat ha två maskiner till att tvätta :rage: .

Stör mig på youtube. Att man inte kan ha liten ruta. (Titta på andra sidor samtidigt) Och att man inte kan spola 10 eller 15 sekunder som på många andra ställen.
Är det på datorn eller telefon? För på telefon kan man spola fram eller bak genom att dubbeltappa på skärmen. Högerkant för framåt och vänsterkant bakåt. Dubbeltapp 10 sekunder, trippeltapp 20 sekunder o.s.v.

Är det på datorn eller telefon? För på telefon kan man spola fram eller bak genom att dubbeltappa på skärmen. Högerkant för framåt och vänsterkant bakåt. Dubbeltapp 10 sekunder, trippeltapp 20 sekunder o.s.v.
Tack. Så bra! Då återstår bara störningen om att man inte kan ha liten skärm med saker under tiden.

• Gilla
Reactions: MCP
När folk envisas med att skicka mig reels till min messenger och/eller instagram-PM. Reel efter reel efter reel, som jag förväntas klicka upp (oftast via fb) och titta på och kommentera, eller i vart fall gilla eller nåt. Ok, vissa är lite roliga - men inte hela TIDEN!!! Jag har bekanta som skickar mig skojjiga reels varenda dag, ibland kan där finnas 5, 6 stycken i inkorgen. Jag orkar inte!!!! Sluta skicka reels!!! SÅ roliga är de inte. Och jag orkar inte lägga en massa tid varenda dag på att öppna dem och titta på dem och....

Nu har jag börjat ignorera dem, men då är jag ju en surpuppa.....

(Bara om de handlar om katter, då är de ok....)

När folk envisas med att skicka mig reels till min messenger och/eller instagram-PM. Reel efter reel efter reel, som jag förväntas klicka upp (oftast via fb) och titta på och kommentera, eller i vart fall gilla eller nåt. Ok, vissa är lite roliga - men inte hela TIDEN!!! Jag har bekanta som skickar mig skojjiga reels varenda dag, ibland kan där finnas 5, 6 stycken i inkorgen. Jag orkar inte!!!! Sluta skicka reels!!! SÅ roliga är de inte. Och jag orkar inte lägga en massa tid varenda dag på att öppna dem och titta på dem och....

Nu har jag börjat ignorera dem, men då är jag ju en surpuppa.....

(Bara om de handlar om katter, då är de ok....)
Du har inte funderat på att säga att du helst slipper massa reeels? :)

Kvaliteten på en av mina körkortsböcker är verkligen inget vidare. Alltså själva boken, inte innehållet. Jag köpte den ny och har läst igenom den några gånger. En handfull sidor har lossnat och ett gäng till är på väg att lossna. Den är alltså sönderläst. Lite surt, för jag hade tänkt sälja den när jag är klar med körkortet och har varit noga med att inte vika hundöron eller göra markeringar i den just därför. Det kan jag väl göra ändå, kanske, men det lär ju bli betydligt mindre pengar tillbaka iom skicket. Jag lär dessutom läsa igenom den ett par gånger till, så den kommer nog att vara i ytterligare sämre skick när jag är klar med den. Den kostade ändå några hundralappar, och att slänga en (tidsmässigt) hyfsat "ny" och aktuell lärobok känns dumt - men de flesta vill väl att sidorna ska sitta kvar liksom.

Du har inte funderat på att säga att du helst slipper massa reeels? :)
Jo, men jag är för mesig. Är rädd att folk blir stötta i kanten när de skickat mig oändligt med reels och jag gillat/kommenterat hela tiden. Och helt plötsligt inte vill ha dem längre. Men jo, jag behöver ge en vink i alla fall...

Jo, men jag är för mesig. Är rädd att folk blir stötta i kanten när de skickat mig oändligt med reels och jag gillat/kommenterat hela tiden. Och helt plötsligt inte vill ha dem längre. Men jo, jag behöver ge en vink i alla fall...
Det är lättare om man helt snällt bara uppmärksammar någon på något man inte gillar, helt utan sura miner, utan bara förklarar. Kommunikation i sin bästa form.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 131
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
450
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 398
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 086
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor