Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Tycker att svensken bör klara av att skilja mellan råttor och möss. Är ju enormt stor skillnad i bekämpning bland annat. Hur j**la svårt är det att fatta att möss ALDRIG blir blir större än 8 cm i längd + svans, medans råttor sällan är mindre än 10-12 cm (om man råkar jaga upp ett bo med individer relativt nyfödda). Fullständigt omöjligt att ge råd när svensken envisas med att kalla möss för råttor.
 
Tycker att svensken bör klara av att skilja mellan råttor och möss. Är ju enormt stor skillnad i bekämpning bland annat. Hur j**la svårt är det att fatta att möss ALDRIG blir blir större än 8 cm i längd + svans, medans råttor sällan är mindre än 10-12 cm (om man råkar jaga upp ett bo med individer relativt nyfödda). Fullständigt omöjligt att ge råd när svensken envisas med att kalla möss för råttor.
Inte för att vara sådan, men du har fel.
IMG_2928.webp
 
Stör mig lite på att spionen ska ligga nära nära när jag lagar mat, vilket med andra ord innebär alldeles bakom där man går som mest i ett kök, allra helst då med benen UNDER trasmattan man då går på.

Spionen är inte den som är den, kränkthetens herre tar ingen skit så om jag skulle råka nudda honom är blicken inte nådig heller, en korsning mellan ond, kränkt och valpledsen a la "huuuuuuuuuuuuuuuuuuuur kan du göra så där mot miiiiiiiiiiiiiiig???!!!".

Flytt daj hunn!

Men nej, det får jag göra när jag tröttnar på att försöka parera honom ständigt.... Mr Spion Klisterlapp.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 471
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 924
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 793
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 995
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp